K reštaurátorskému spodobneniu vozov T1,T2.
Ako kladnú vec možno hodnotiť, že zástupcovia uvedených typov v Košiciach vobec sú. Téjedničke hrozil na priestranstve pred adm budovou pomalý rozpad, tédvojka (234) to pri úporných snahách dpmk a hsmd neprežila vobec, takže aspon náhrada z Ostravy.
Sú mi známe potiaže a problémy s pracovníkmi dp pri renovácii, ale neobstojí názor, že „rozne nepresnosti si ludia aj tak neuvedomia alebo nevšimnú, lebo tí sa len chcú zviezť a odborníkov je snáď 1 percento“. Takýto názor je prejavom opovrhnutia nad laikmi („však čo, aj tak nič nepoznajú“) aj nad odborníkmi („kvoli jednému percentu nejakých šotoušov nebudeme preháňať do detailov,že?“).
Je mi tiež jasné, že nie je možné hlavne pre nedostatok fin. prostriedkov previesť naraz celú renováciu (pokial vobec taký záujem je) , ale je možné sa vyvarovať chybám, prípadne ich napraviť. Tak napríklad u T1 mi nie je jasné čo sa udialo s povodnými oknami ? Kam sa stratili? ((pozn.pre odb.: viem, že povodné boli sťahovacie a z Ostravy tomuž sa vrátilo s výklopnými z T2 ,ale stále lepšie než to čo je na lavej strane dnes!)). Že sa tomu ponechala Ostravská podoba (aj to nie úplne) to nemá ospravedlnenie. Je mi jasné, že zreštaurovanie interiéru je náročné, ale s uvedením vonkajšieho vzhladu nebolo vela práce. Najrušivejšia je tá linková čelná orientácia. Tá povodná tam však zostala, je len prekrytá plechom. Stačilo odstrániť a zaslepiť a vytmeliť otvor v streche. Šikovný remeselník to zvládne za pol dňa, zamestnanec DPMK povedzme za jeden a pol. Ale ako hovoria Češi „JE TŘEBA SI TO HLÍDAT „ a nie ako hrdý člen akéhosi hsmd to nechať napospas ľuďom, ktorí by aj dokázali , ale nemal im kto povedať ako a čo.
Tak tiež napríklad u vozu T2 je taký problém dorobiť plechový rámik do čelnej linkovej orientácie? A čo zadné svetlá? Veď ich niekto z hsmd má. Prečo sa tam nechali nepovodné?
Dalo by sa aj ďalej napr. o Ringhoferoch, nákladných, ale má to vobec cenu? Bude na to niekto reagovať?......
Ako kladnú vec možno hodnotiť, že zástupcovia uvedených typov v Košiciach vobec sú. Téjedničke hrozil na priestranstve pred adm budovou pomalý rozpad, tédvojka (234) to pri úporných snahách dpmk a hsmd neprežila vobec, takže aspon náhrada z Ostravy.
Sú mi známe potiaže a problémy s pracovníkmi dp pri renovácii, ale neobstojí názor, že „rozne nepresnosti si ludia aj tak neuvedomia alebo nevšimnú, lebo tí sa len chcú zviezť a odborníkov je snáď 1 percento“. Takýto názor je prejavom opovrhnutia nad laikmi („však čo, aj tak nič nepoznajú“) aj nad odborníkmi („kvoli jednému percentu nejakých šotoušov nebudeme preháňať do detailov,že?“).
Je mi tiež jasné, že nie je možné hlavne pre nedostatok fin. prostriedkov previesť naraz celú renováciu (pokial vobec taký záujem je) , ale je možné sa vyvarovať chybám, prípadne ich napraviť. Tak napríklad u T1 mi nie je jasné čo sa udialo s povodnými oknami ? Kam sa stratili? ((pozn.pre odb.: viem, že povodné boli sťahovacie a z Ostravy tomuž sa vrátilo s výklopnými z T2 ,ale stále lepšie než to čo je na lavej strane dnes!)). Že sa tomu ponechala Ostravská podoba (aj to nie úplne) to nemá ospravedlnenie. Je mi jasné, že zreštaurovanie interiéru je náročné, ale s uvedením vonkajšieho vzhladu nebolo vela práce. Najrušivejšia je tá linková čelná orientácia. Tá povodná tam však zostala, je len prekrytá plechom. Stačilo odstrániť a zaslepiť a vytmeliť otvor v streche. Šikovný remeselník to zvládne za pol dňa, zamestnanec DPMK povedzme za jeden a pol. Ale ako hovoria Češi „JE TŘEBA SI TO HLÍDAT „ a nie ako hrdý člen akéhosi hsmd to nechať napospas ľuďom, ktorí by aj dokázali , ale nemal im kto povedať ako a čo.
Tak tiež napríklad u vozu T2 je taký problém dorobiť plechový rámik do čelnej linkovej orientácie? A čo zadné svetlá? Veď ich niekto z hsmd má. Prečo sa tam nechali nepovodné?
Dalo by sa aj ďalej napr. o Ringhoferoch, nákladných, ale má to vobec cenu? Bude na to niekto reagovať?......
Tatranka
Idea T1 v pôvodnom stave stále existuje,ale to stojí peniaze a čas na prípravu a realizáciu.Možno raz...