Reakcia na: milan-cestujúci #5753:
Tak si to ujasnime...
Vo vaecsine miest je nocna MHD prevadzkovana tak, ze jej linky vychadzaju z jedneho prestupneho uzla spravidla umiestneneho niekde v centre mesta a po obsluhe uzemia sa don vracaju. Tymto uzlom je v KE zeleznicna stanica a bola vybrana preto, lebo v centre niet lepsieho miesta na odstavenie, otacanie a bezproblemovy odchod abusov na vsetky smery. Ak by prestupnym uzlom bolo ine miesto, na stanicu by spoje iste kvoli ZSSK a SAD zachadzali tak, ako vaecsina dennych liniek.
V ramci zachovania dopravnej obsluznosti mesta je nutne nocne linky prevadzkovat, ale v primeranom rozsahu. Co je primerany rozsah? Je jasne, ze nocne linky su u nas okrem vikendov malo vytazene. Rusit ich ale celoplosne tiez nie je riesenim, lebo sa strati prave ta obsluznost mesta, ktora bohuzial nie je v zakonoch nijako presnejsie definovana. Je ale podstatne ponechat prve a posledne kolo presne kvoli ludom, ktori pracuju a neskoro koncia, resp. skoro zacinaju. Zelezniciari, baby v PNS-kach, ... je ich mnoho. Takze zachovat odchody cca o polnoci a o 3hod zo zst. Pocas vikendov k nim pripojit jedno kolo naviac, cca o 1:30. Pretoze aj zabavajuci sa cestujuci su cestujuci a obyvatelia tohto mesta.. K tomu este ponechat 2 denne trolejbusy urobit 2 kolecka nadvaezujuce na denny odchodovnik, cize z Lingova o 23:55 a 00:55 a rovnako z KVP o 23:52 a 00:52, cim by sa pomohlo zvladnut vikendovy napor mladeze.
Tymto vsetkym sa usetria vozokilometre a KVANTA sluzieb, pricom to bude v ramci setrenia ale aj zdraveho rozumu... ?
Nodes