A okrem toho mi ani nie je známe nič konkrétne o tom, že Únia vyžaduje len nízkopodlažáky. To by asi v Michalovciach, Martine a neviem kde všade asi tiež museli kupovať len NP vozy a predsa vidíme, že nekupujú.
Opravte ma ak sa mýlim, ale žiadna norma či predpis na zastúpenie NP vozov vo vozidlovom parku neexistuje.
Shorty:To je pomerne ťažká dezinformácia.Do Líšne sa jazdí o zastávku ďalej asi tak každých päť rokov.Nízkopodlažné vozidlá sa samozrejme kupujú kvôli osobám so zníženou pohyblivosťou,čo myslíš,že EÚ to chce len tak zo srandy?
Všetci pevne dúfajme, že stále sa zvyšujúca cena ropy, bude impulzom k preferovaniu elektrickej trakcie. Síce budovanie tratí pre elektrickú trakciu(E+T) je finančne náročnejšie ale problémy s financiami sú všade. A aj keď je peňazí málo, dá sa to. Uvediem príklad Brno-tiež nie sú na tom bohvieako a elek.trať napr. do Líšne stavajú po zastávkach a každý rok ide tram o zastávku ďalej. Je jasné, že keď chce niekto vybudovať 5km naraz, tak je to finančne dosť náročné. Keby tak trochu rozmýšľalo aj mesto, keď odpredáva pozemky "hyper"centrám a dalo podmienku vybudovanie konečnej al prípojky k E-T trati!!!
Ešte k tým Solarisom. Z toho čo tu čítam, to vyzerá, že nákup NP vozidiel je vychádzanie v ústrety málo mobilným cestujúcim. Ale pokiaľ viem, DP to nerobí aby sa lepšie nastupovalo ale preto, že únia vyžaduje nízkopodlažnosť!
V mene celej stránky ke.imhd.sk sa za nepríjemnosť ospravedlňujem. Cestovné poriadky sa prepisujú ručne a v prípade linky č. 16 došlo jednoducho k preklepu. Už som to opravil. Samozrejme máme záujem, aby cestovné poriadky už žiadne ďalšie chyby neobsahovali, takže sme vďační na každú pripomienku či opravu.
Tak som si tiež pozrel niekoľko cestovných poriadkov na internete (ke.imhd.sk, www.cassovia.sk/dpmk, www.dpmk.sk). Je to hanba. Všade je to ináč!
Platný cestovný poriadok je podľa údajov od Cestovatela len na www.dpmk.sk.
Waw, xlapci gratulujem . Ten cestowny poriadol je cool! Xcel som dnes cestowat linkow 16 . Tak som si nasiel 16 tku smer cass. Zastawka mier. Xcel som cestowat na cas 12:36. Tak ako sprawny cestujuci som prisiel na zastawku skor. Uz na 30 som tam bol . a xlapi kwoli staremu poriadku na tejto stranke som prisiel neskoro do prace. Miesto na 12:36 isla na 25 a dalsia na 55. Takze ak nie wy tu zodpowedate za tie poriadky ale dpmk tak wy by ste mali odstranit otialto taketo zawadzajuce informacie. idem si este owerit dalsie casy co wiem z hlawy a potom wam sem zas prispejem. Pekny den.
Niekedy sa stane, že človek v stave absolútnej predstavivosti vymyslí už vymyslené. Tebe sa to práve podarilo. Koncepcia, podľa ktorej električky majú spájať sever s juhom a trolejbusy západ s východom je alfa a omega celej dopravnej stratégie.
Historicky sa Košice vyvíjali v severo-južnom smere pozdĺž rieky Hornád. Preto aj prvý systém MHD, ktorým bola konská dráha kopíroval hlavné dopravné ťahy v meste, ktoré vznikali taktiež v severo-južnom smere. Nástupcom konky je dnešná električka.
Až po druhej svetovej vojne sa začína vo väčšej miere priestorový rast mesta "do strán". Najprv sa jednalo o obsluhu pripojených obcí (Vyšné Opátske, Košická Nová Ves, Myslava, Pereš, Poľov, Šaca), kde vzhľadom na veľkosť (malosť) prepravných prúdov sa uplatnila autobusová doprava. Až postupne začali na západ a východ od centra vyrastať nové sídliská (Terasa, Krásna, Dargovských hrdinov, KVP, Ťahanovce), ktoré vyžadovali zásadné dopravné riešenie. Vzhľadom na vtedajšie pomery a všeobecnú stagnáciu elektrickej trakcie sa opäť presadzovala len autobusová doprava. Eletričky sa dostali len na Terasu a Krásnu, na Lingov a Ťahanovce však už nikdy nedorazili.
V duchu nových dopravných zásad sformulovaných po ropnej kríze a následným nedostatkom PHM sa obrodili myšlienky rozvoja električkovej dopravy, no pre obsluhu nových, terénne náročných území sa objavili úvahy o trolejbusovej doprave.
Podľa pôvodného plánu mala byť trolejbusová doprava doplnkom k električkovej sieti. Vybudovať sa mal obojsmerný okruh Lingov - Tr. arm. gen. L. Svobodu - Mier - Národná trieda - Nám. Maratónu mieru - Moyzesova - Ondavská - Ipeľská - Trieda KVP - Toryská - Nám. osloboditeľov - Palackého - Sečovská - Lingov.
V prvej etape sa staval úsek Lingov - Mier - Nám. Maratónu mieru s provizórnym ukončením na kruhovom objazde pri Dome kultúry. V druhej etape mala nasledovať trať po Moyzesovej na KVP-čko. Peňazí však nebolo a dlhokánsky úsek od Jumba po KVP bol priveľkým sústom. Následne sa pridružila zamýšľaná rekonštrukcia Hviezdoslavovej ul. na obojsmernú a rozvoj trolejbusovej dopravy sa pozastavil.
V trolejbusovej doprave však našiel zaľúbenie jeden nemenovaný komunálny, neskôr parlamentný a napokon vrcholový štátny politik. Nechal sa vraj dokonca počuť, že si vie predstaviť košickú MHD aj na báze A+T dopravy, t.j. bez električiek. Lenže kde vziať na trať peniaze? Situácia sa vyriešila celkom jednoducho. Trolejbus sa predĺži, ale len trochu - čiže veľa muziky za málo peňzí. Smerom na Moyzesovu to nešlo, na stanici by to zase bolo asi "veľmi zložité", a tak sa spásou košickej dopravy stal dvojzastávkový úsek na Bottovu. Dopravný prínos minimálny. Ďalšie peniažky sa našli až pred komunálnymi voľbami a pod heslom "Trolejbus na KVP" sa začala stavať namiesto trate po Moyzesovej trať po Toryskej s vidlicovým ukončením na KVP a Myslave. Nešlo to však tak rýchlo ako by sa žiadalo a trať sa k termínu volieb nestihla. Aby sa neminula účinkom, jeden jediný deň pred komunálkami sa strihala páska aspoň na vetve na Lechkého ul. Myslava sa dokončila o pol roka neskôr.
Komunálny politik odišiel a mesto sa zrazu ocitlo v smrteľnom kŕči finančných problémov. Na trolejbusy sa pozabudlo. Úseky po Moyzesovej na KVP a Sečovskej na Furču sa asi len tak skoro neobjavia. Opäť sa na scénu dostávajú riešenia ako niečo postaviť a súčasne aby to veľa nestálo. Preto sa celkom novo objavuje myšlienka krátkej trate na Podhradovú a možno aj na Železníky a časom aj na Ťahanovce ako náhrada finančne nereálnu električku.
Okrem spomínaných tratí sa ďalšie úvahy o trolejizácii zatiaľ neobjavili. Za seba môžem povedať, že ja by som si vedel ešte predstaviť trolejbusovú spojku Nová nemocnica - Amfiteáter - Mier a možno aj spojenie Alejová - DPMK - Trieda KVP. Od veci by nebola ani trať po Južnom nábreží po Dneperskú alebo Branisko a istotne by sa patrilo hodiť pod drôt aj Prešovskú cestu.
Už minule som tu chcel hodiť niekoľko názorov k trolejbusom, ale je to na dlhšie (chcem tam hodiť aj sci-fi linkové vedenie pre troleje) a momentálne sa mi vzhľadom na klesajúcu úroveň príspevkov veľmi nechce...
Ale za najdôležitejšie v súčasnej existencii trate trolejbusov považujem zatrolejovanie Železničnej stanice (nie je to až taká veľká položka) a až potom sa môžme byviť, čo ďalej...
Re #5387 S499.1023: vôbec nerozumiem, čo to tu píšeš...? Ako som tu viackrát písal, ja považujem súčasné vedenie trolejbusovej trate v Ke za najlepšie aké mohlo "ako prvé" vzniknúť... Len chyba je to, že za 10 rokov sa nevybudovali nové trate pr. L16,18,34, ale o tom až v mojom sci-fi príspevku - niekedy na budúce...?
SCI-FI
Ale čo!! Dám to hneď, len to skrátim...
Minule sme sa s Furčanom bavili a ja som mu načrtol moju predstavu trolejbusového vedenia v meste a on mi, počkajte ako to povedal Električky by spájali Sever - Juh a Trolejbusy Západ - Východ...
/Zatrolejované by boli Furča, Ťahanovce,Prešovská, Sečovská, Amfiteáter,Žel. stanica, Blšák, Železníky, Podhradová, KVP, Myslava, a uplné sci-fi Bankov a ZOO a ešte niečo také ako Ťahanovce obec júújj...? ? ? /
3001: 1: Pojem a vyhody nizkopodlaznych vozidiel Ti uz vysvetlili ini. Takze k tomu sa nevyjadrujem. Solaris, ako sam vies, vyraba 18 m klbovu verziu. Ale v podniku si asi predsavzali nahradzanie klbovych 18 m vozidlel 15 metrovymi. Samozrejme, ze sa im kapacitne nevyrovnaju, ale to nie je vina Solarisov 15.
2: Pises, ze chodis do skoly na Opatovsku. Na tamojsi gympel som chodil aj ja. Vtedy nemali sme na l. c. 19 ziadne 15 m ani 18 m vozidla, ale tlacili sme sa v kratkych Karosach. Dobre viem, co to bolo, nezmestit sa do autobusu a cakat na dalsi.
3: Dovolim si Ta upozornit, ze vyjadrenia ako "drz hubu" na fore nemaju miesto. Tak privitam, keby si sa ich zdrzal aj Ty, aj ktokolvek iny.
Pozri sa do NR fóra, čo som tam odpísal Vladimírovi na jeho otázku k trolejbusom v NR. Že v dlhodobom horizonte zavedenie T-busov v KE košickej MHD skôr uškodilo ako prospelo.
No lenze L29 nema prestupnu tarifu tak jazdi tak ako jazdi.
Re #5368 Vladimír: Ja by som tie prispevky mazal, ak by neboli oznacene ako off topic.
Co hovorite na zavedenie 30 min. intervalov pre trolejbusy? (ako davnejsie pisal 1018 "z kuchyne DP"). Mam dojem, ze 3 trakcie su pre toto mesto trochu vela (moj sukromny nazor), a dostali sa na uroven A liniek (intervalovo). Preferencia T dopravy u nas padne.
e #2138 to si myslite ze v bratislave sa etlacia ludia ? ☺ no fakt super akoze v blave to je 1000000x horsie kazdy spoj je cez tyzden plny a ked sa u3tastntak si mozno aj najdete miesto kde si mozetesadnut .... a tu doprava v kosiciach zatial dobra zatial som sa nikde netlacil v pohode ale to je asi nahoda .... nech uz som konecne s5 v blaveee cafte ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Historicky sa Košice vyvíjali v severo-južnom smere pozdĺž rieky Hornád. Preto aj prvý systém MHD, ktorým bola konská dráha kopíroval hlavné dopravné ťahy v meste, ktoré vznikali taktiež v severo-južnom smere. Nástupcom konky je dnešná električka.
Až po druhej svetovej vojne sa začína vo väčšej miere priestorový rast mesta "do strán". Najprv sa jednalo o obsluhu pripojených obcí (Vyšné Opátske, Košická Nová Ves, Myslava, Pereš, Poľov, Šaca), kde vzhľadom na veľkosť (malosť) prepravných prúdov sa uplatnila autobusová doprava. Až postupne začali na západ a východ od centra vyrastať nové sídliská (Terasa, Krásna, Dargovských hrdinov, KVP, Ťahanovce), ktoré vyžadovali zásadné dopravné riešenie. Vzhľadom na vtedajšie pomery a všeobecnú stagnáciu elektrickej trakcie sa opäť presadzovala len autobusová doprava. Eletričky sa dostali len na Terasu a Krásnu, na Lingov a Ťahanovce však už nikdy nedorazili.
V duchu nových dopravných zásad sformulovaných po ropnej kríze a následným nedostatkom PHM sa obrodili myšlienky rozvoja električkovej dopravy, no pre obsluhu nových, terénne náročných území sa objavili úvahy o trolejbusovej doprave.
Podľa pôvodného plánu mala byť trolejbusová doprava doplnkom k električkovej sieti. Vybudovať sa mal obojsmerný okruh Lingov - Tr. arm. gen. L. Svobodu - Mier - Národná trieda - Nám. Maratónu mieru - Moyzesova - Ondavská - Ipeľská - Trieda KVP - Toryská - Nám. osloboditeľov - Palackého - Sečovská - Lingov.
V prvej etape sa staval úsek Lingov - Mier - Nám. Maratónu mieru s provizórnym ukončením na kruhovom objazde pri Dome kultúry. V druhej etape mala nasledovať trať po Moyzesovej na KVP-čko. Peňazí však nebolo a dlhokánsky úsek od Jumba po KVP bol priveľkým sústom. Následne sa pridružila zamýšľaná rekonštrukcia Hviezdoslavovej ul. na obojsmernú a rozvoj trolejbusovej dopravy sa pozastavil.
V trolejbusovej doprave však našiel zaľúbenie jeden nemenovaný komunálny, neskôr parlamentný a napokon vrcholový štátny politik. Nechal sa vraj dokonca počuť, že si vie predstaviť košickú MHD aj na báze A+T dopravy, t.j. bez električiek. Lenže kde vziať na trať peniaze? Situácia sa vyriešila celkom jednoducho. Trolejbus sa predĺži, ale len trochu - čiže veľa muziky za málo peňzí. Smerom na Moyzesovu to nešlo, na stanici by to zase bolo asi "veľmi zložité", a tak sa spásou košickej dopravy stal dvojzastávkový úsek na Bottovu. Dopravný prínos minimálny. Ďalšie peniažky sa našli až pred komunálnymi voľbami a pod heslom "Trolejbus na KVP" sa začala stavať namiesto trate po Moyzesovej trať po Toryskej s vidlicovým ukončením na KVP a Myslave. Nešlo to však tak rýchlo ako by sa žiadalo a trať sa k termínu volieb nestihla. Aby sa neminula účinkom, jeden jediný deň pred komunálkami sa strihala páska aspoň na vetve na Lechkého ul. Myslava sa dokončila o pol roka neskôr.
Komunálny politik odišiel a mesto sa zrazu ocitlo v smrteľnom kŕči finančných problémov. Na trolejbusy sa pozabudlo. Úseky po Moyzesovej na KVP a Sečovskej na Furču sa asi len tak skoro neobjavia. Opäť sa na scénu dostávajú riešenia ako niečo postaviť a súčasne aby to veľa nestálo. Preto sa celkom novo objavuje myšlienka krátkej trate na Podhradovú a možno aj na Železníky a časom aj na Ťahanovce ako náhrada finančne nereálnu električku.
Okrem spomínaných tratí sa ďalšie úvahy o trolejizácii zatiaľ neobjavili. Za seba môžem povedať, že ja by som si vedel ešte predstaviť trolejbusovú spojku Nová nemocnica - Amfiteáter - Mier a možno aj spojenie Alejová - DPMK - Trieda KVP. Od veci by nebola ani trať po Južnom nábreží po Dneperskú alebo Branisko a istotne by sa patrilo hodiť pod drôt aj Prešovskú cestu.