V prvom rade si treba uvedomiť, čo vlastne požaduješ. Najprv chceš nové autobusy, potom chceš veľké autobusy, v nicku chceš nové trolejbusy a nakoniec vidím, že by si rád 50-ku na Lingov. ?
Bývam tiež na Lingove, no na Buzuluckej, každé ráno cestujem z Lingova linkou 20. Nemám problém ani so zastávkami. Môžem cestovať z Lingova, z Postupimskej alebo zo Zupkovej. Ja som na tom dobre.
No neviem neviem, cely minuly tyžden a aj tento som nešiel na 55 ani jednym Solarisom, stale len Karosa, Ikarus alebo Novoplan, a ani na Lingove nestal Solaris, (stal ale iba pre linku 17). Ano je tu aj linka 50 lenže ta na Lingov nechodi a z Miestneho Uradu mam to dosť daleko.
Nepi toľko! Namiesto 3903 jazdí trolejbus, o Ikaruse neviem, možno tak dispozičný. Solarisy na linke 55 jazdia, tak neviem čo tu škemraš, že všetci sa tlačia keď po tej iste trase premáva aj linka 50 ktorá sa tiež dá využiť. Ja tiež niekedy protestujem keď mi príde trolejbus, je v dezolátnom stave a pod. ale príde... Dostanem sa z bodu A do bodu B? Dostanem. Tak v čom problém. Keď sa niekomu nepáči doprava na Furči, treba sa presťahovať.
Neviem ako vy, ale vsimol som si ,že z Furče sa vytratili všetky novšie autobusy, este v jeseni jazdil Solaris Urbino 18 ako linka 71, teraz už nie, namiesto neho jazdi starý Ikarus 280. Este v Januari boli na linku 55 nasadene Solaris (a opravnene, karosi su male a nestacia, a su totalne preplnene) nepresiel ani mesiac a už namiesto Solarisov nam tu jazdi sami Ikarus, hnusny stary maly Ikarus a nie jeden. Všetci sa musime tlačiť ako sardinky v zych malyičkych Karosach a Ikarusoch.Proste na Furcu už nechodi nič nove, DPMK potrebuje niekde nasadit nove busi tak je jasne odkial ich vezme no z Furce, ved oni maju stare rozpadane troliky im to bude stacit.Som zvedavi co nám vezmu dalsie , možno nam zrušia nejaku linku, aby sme ich nemali vela.
"Pažravá na Dunaji" si na vozidlá vzala úver z banky, pre ňu sa peniaze nikde nehľadali. Skôr by som sa zamyslel nad tým, prečo 18 metrové low-cost Citelis-y bez informačného systému stáli toľko, ako klimatizované 20-metrové Mercedesy.
No čo už, pre Pažravú na Dunaji sa peniaze nájdu na všetko naj..., Košiciam stačí aj 19 shitelisov bez kabíniek a informačného systému. Možno sa v nich budú používať tabule z IK 280...
Tá druhá otázka je samozrejme na mieste, hlavne keď sa pozrieme na to, koľko to stálo predtým a teraz...
No ale tie kritériá, nech je to niečo konkrétne, nie len všeobecný blábol. Ak by sa mali zostavovať, tak najprv treba zistiť, kde budú vozy využívané a podľa toho určiť kritériá. Prvým by mala byť určite cena (minimálne u nás), tá sa odhadne podľa cien na trhu. Napríklad sa stanoví, že to musí byť menej, ako 400.000 €, to bude napríklad za 10 bodov. Ak to bude pod 350.000, tak sa tomu priradí koeficient (napríklad 1,2, čiže záujemca s touto a nižšou ponukou dosiahne nie 10, ale 12 bodov). Druhým kritériom by bola spotreba. Tu fakt neviem koľko plynu to môže byť, ale ako minimum by sa mal určiť aspoň priemer (povedzme za 15 bodov). Ak bude predložená ponuka spĺňať lepšie kritériá, tak sa určí koeficient a odstupňuje sa to (1,1 za úspornejšie vozidlo, 1,2 za ešte úspornejšie...). Ďalej kapacita - vozy nahradia Ikarusy, čiže kapacita by mala byť aspoň 145 miest a to bude limit na napr. 3 body. Ak bude mať ponuka kapacitu nad 160, tak sa priradí koeficient 1,1, nad 170 miest 1,2, nad 180 1,3. Môžu byť ďalšie kritériá na počty náprav, na poruchovosť z referencií, na výkon motorov... Minimálne hodnoty sú záväzné, všetky musí ponuka spĺňať, vtedy dosiahne minimálny počet bodov. Ak bude lacnejšia, získa ďalšia dva body, ak bude obsahovať model s vyššou kapacitou, tak získa 0,3 boda navyše a tak ďalej... Všetky tieto dosiahnuté hodnoty sa zrátajú a vyhrá účastník s najvyšším počtom dosiahnutých bodov. Toto je podľa mňa príklad férovosti, transparentnosti, nie toto v podaní nášho mesta.
Tak skús navrhnúť nejaké kritériá a ich bodové ohodnotenie tak, aby to Pemtus nevyhral a súčasne nemohol úspešne napadnúť. Hlavne si položme otázku, či to výberko nebolo napísané práve pre Pemtus...?
Tak to som teda zvedavý, čo všetko za 48 tisíc eur bude v tých vozoch navyše. Výkonnejšie motory by určite nezaškodili a hlavne dobre nakalibrované prevodovky.
Re #52694 S499.1023: Ekonomicky najvýhodnejšia ponuka sa musí zistiť podľa zadaných kritérií a bodového ohodnotenia, resp. koeficientu, prideleného ku každému kritériu. Každé kritérium teda zaváži viac, či menej podľa toho, na čo chceš klásť dôraz. Na základe počtu bodov následne zistíš víťaza. Pokojne teda môže vyhrať drahšia ponuka, napríklad pokiaľ trhne veľa bodov na nákladoch na spotrebe paliva, obsaditeľnosti, údržbe a podobne. To, že kúpiš drahší voz vôbec nemusí znamenať, že na ňom prerobíš viac, ako na low-coste. Lenže to musia pochopiť iní ľudia.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Alco
No čo už, pre Pažravú na Dunaji sa peniaze nájdu na všetko naj..., Košiciam stačí aj 19 shitelisov bez kabíniek a informačného systému. Možno sa v nich budú používať tabule z IK 280...