Reakcia na: AutobusovyManik #52712:
No neviem neviem, cely minuly tyžden a aj tento som nešiel na 55 ani jednym Solarisom, stale len Karosa, Ikarus alebo Novoplan, a ani na Lingove nestal Solaris, (stal ale iba pre linku 17). Ano je tu aj linka 50 lenže ta na Lingov nechodi a z Miestneho Uradu mam to dosť daleko.
jt
No ale tie kritériá, nech je to niečo konkrétne, nie len všeobecný blábol. Ak by sa mali zostavovať, tak najprv treba zistiť, kde budú vozy využívané a podľa toho určiť kritériá. Prvým by mala byť určite cena (minimálne u nás), tá sa odhadne podľa cien na trhu. Napríklad sa stanoví, že to musí byť menej, ako 400.000 €, to bude napríklad za 10 bodov. Ak to bude pod 350.000, tak sa tomu priradí koeficient (napríklad 1,2, čiže záujemca s touto a nižšou ponukou dosiahne nie 10, ale 12 bodov). Druhým kritériom by bola spotreba. Tu fakt neviem koľko plynu to môže byť, ale ako minimum by sa mal určiť aspoň priemer (povedzme za 15 bodov). Ak bude predložená ponuka spĺňať lepšie kritériá, tak sa určí koeficient a odstupňuje sa to (1,1 za úspornejšie vozidlo, 1,2 za ešte úspornejšie...). Ďalej kapacita - vozy nahradia Ikarusy, čiže kapacita by mala byť aspoň 145 miest a to bude limit na napr. 3 body. Ak bude mať ponuka kapacitu nad 160, tak sa priradí koeficient 1,1, nad 170 miest 1,2, nad 180 1,3. Môžu byť ďalšie kritériá na počty náprav, na poruchovosť z referencií, na výkon motorov... Minimálne hodnoty sú záväzné, všetky musí ponuka spĺňať, vtedy dosiahne minimálny počet bodov. Ak bude lacnejšia, získa ďalšia dva body, ak bude obsahovať model s vyššou kapacitou, tak získa 0,3 boda navyše a tak ďalej... Všetky tieto dosiahnuté hodnoty sa zrátajú a vyhrá účastník s najvyšším počtom dosiahnutých bodov. Toto je podľa mňa príklad férovosti, transparentnosti, nie toto v podaní nášho mesta.