Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TA #50914:
Zachadzky su objednavka, tie mesto neplati... Urcite by ale vhodnejsim riesenim bola elektrickova doprava. Co sa 10, 11, 54 tyka, ak sa nic nezmeni na legislative, od 1.1.2009 pojdu:
- 10 medzi Lunikom VIII a Optimou bez zastavenia cez Popradsku a Moldavsku
- 11 medzi Lunikom VIII a Moldavskou, OC bez zastavenia cez Lunik VIII (zast. Moldavska, OC smer L9 na Popradskej)
- 54 - cez Lunik VIII (mozno uz od 23.12.)
Reakcia na: m2001 #50913:
Su tam iste moznosti - napr. posilnenie spiciek na 8/10 min predstavuje nizky narast vzkm - ale tu si treba polozit otazku, ci su vzkm tym najlepsim ukazovatelom, pretoze v prvom rade by malo ist o ekonomiku systemu a nielen o nejake cisla (vzmk), ktorych vyznam nie je vzdy uplne vsetkym jasny. Teda posilnenie spicky sa papierovo da urobit lacno, ale skutocnost je taka, ze kupovat/prevadzkovat vozidla len pre spicku je to najneekonomickejsie. Preto je v mnohych mestach zavedeny jednotny celodenny interval. Ak sa na to pozrieme z opacneho hladiska, tak redukovanie sedla zase usetri papierovo vela penazi, ale realne nie. Treba pocitat s dalsimi dojazdami/vyjazdami, platenim medzidielu vodicov. A nizsimi trzbami.

Menit intervaly teda ide pre rozne rezimy - posilnenie spicky na 8/10 je radovo stotisice km, vikendovy jednotny 15' interval na nosnych linkach milion km, zlepsovanie dopravnej obsluznosti pre male MC pomocou minibusov (tie redukuju investicne a prevadzkove naklady) zvysok.
Reakcia na: TA #50914:
Keď mi poskytneš helikopteru z Lunika VIII k Optime tak si ju kľudne zruš.
Reakcia na: d3k0 #50911:
" vratane krizovatky Moldavska - Trieda KVP "

-->>> to sa teda dotkne aj L 10 - snáď to už bude pádny argument pre ukončenie všetkých jej spojov na Luníku VIII, resp. zrušiť nezmyselne vymyslenú zachádzku k Optime.
Reakcia na: d3k0 #50912:
ok, beriem, systém jednotných intervalov neumožňuje jemnejšie prispôsobovanie sa vozkm, iba skokovo.
Reakcia na: m2001 #50910:
Ak je dobre LV, s navysovanim vzkm netreba nic ine menit, len cestovne poriadky. Ak by sme "len" zaviedli intervaly na urovni (8 min rano aj pre elektricky, poobede jednotne 10 min, cez vikend 15 min a garantovali do okrajovych casti max 30 min interval (napr. s minibusmi na telefon)), uz by to bolo vyse 17 mil. vzkm. Plati pre NLV. Taketo CP su zvladnutelne aj pri sucasnom vozovom parku.
Reakcia na: 5 #50899:
Podla povodnej vyhlasky 413/2007 mal byt spoplatneny dokonca aj usek Krematorium - Presovska - Vysne Opatske - Nizne Kapustniky a este aj Secovska. Novela 470/2009 (platna od 1.12.2009) nastastie ponechala "len" cesty do Sebastoviec a od VSS krizovatky do Sace (vratane krizovatky Moldavska - Trieda KVP). Uz je ale na svete aj dalsia vyhlaska - 513/2009 s opat novymi usekmi platnymi od 1.1.2010 (bez zmeny pre KE). Ktovie, kolko vyhlasok este bude, kym zacnu byt aj rozumne...

Je zazitok zavolat na infolinku SkyTollu, kde vam pan koktavo vysvetli, ze "musite platit na vsetkych uvedenych usekoch", pricom nech uz sa spytate na akykolvek detail, tak zopakuje tuto vetu. A ked trvate na nejakom vysvetleni, tak vas odkaze na mailovu adresu, z ktorej odpisu tak po 2-3 tyzdnoch.

Skoda, ze namiesto toho, aby sa pouzili peniaze na modernizaciu zastavok na rychlodrahe, nadchody/podchody pre chodcov, obratiska pre nadvazne busy, dobudovanie cesty medzi Peresom a Lorincikom, Malou Idou a Polovom, tak odtecu niekam uplne inam... Bez investicii do infrastruktury je totiz nerealne preniest vykony Peresa, Polova, Lorincika, Letiska, Ludvikovho dvora a PHV len na elektricky. Ved ani tie nadvazne busy nie je kde otocit, nehovoriac o kamikaze prechodoch...

A mimochodom, v BA sice nie je spoplatnene takmer nic, ale predsa len sa 2 useky najdu (aspon vo vyhlaske) - do Zahorskej Bystrice a do Jaroviec/Cunova. Ktovie, ci to bude aj v praxi... Z inych DP myto bude platit napr. Zilina, Nitra, Presov.
Reakcia na: Dimi #50906:
výhody by som videl v tom, že ostane zachovaný objem vozkm - to dobrý základ, napr. urobiť nové LV na viac vozkm, dalej súhlasím s ním v tom, že častá zmena LV nie je dobrá (všetci vieme že už na 1.krát sa mala spraviť poriadne, dôvody poznáme). S ostatnými výhodami NLV (jednotné intervaly, nosné linky,...) súhlasím.
Reakcia na: Dimi #50908:
Ja trimem, ale aj primátor chce vytrimac, tak prečo by mal spáchať politickú samovraždu, keď môže neurobiť nič a byť dobrým ujom primátorom, ktorému najviac záleží na spokojnosti našich milých voličov, pardon cestujúcich? ? Veď čím menej ho vidieť, tým viac boduje.
Reakcia na: 5 #50907:
Este vytriim, zaciname stupnovat tlak. Zatial je to len na www.trolejbus.sk , neskor link preposlem vsetkym poslancom a primatorovi a zase neskor novinarom.. Ideme postupne. ?
Reakcia na: Isidor #50894:
Samozrejme, ze zostavaju! Pretoze velavazeny pan primat(or) slubil skvely predvolebny tah! Navysit financie pre dopravu a skolstvo. ALE... ! Co urobil? Dal viac prachov pre podnik, na vydavky, tykajuce sa obsluhy a dopravy. Znamena to, ze za to, co im navysil, vychadza podniku odjazdit 15,1-15,6 miliona km za rok.. Navysit sa to malo tusim uz aj teraz, na koniec roka. Takze sa mozeme tesit, ze nam budu jazdit trojicky elektricky, kopec vozidiel a podobne, aby dohnali kilometre... To je za prve. Za druhe, ako sa maju navysit kilometre, ked ako si presne napisal, este sa maju skrtnut v sedle !!! v objeme 0,5-1 milion kilometrov? To co sa skrtne v sedle, plus dalsie km, aby to bolo do 15,6 miliona sa musia teda pridat do spicieck spojov! Lenze kam a ako ???? Ved DPMK nema tolko vozov, aby robil tak nadupane spicky! Vie vobec primator co robi ???? A za tretie, vyzera to tak, ze tie peniaze, co dal na dopravu, len prelial z kapitaloveho rozpoctu dpmk, kde teraz svieti velka nula! Cize sa nemozu robit opravy trati, GO vozidiel, ani nakupovat nove vozidla! Ak si to zratas, co teda spravil s mhd ?? dodrbal, co sa dalo! Aj LV, aj samotnu vypravu, aj udrzby, nakupy a vsetko!.. Co dodat ???? Mame skveleho primatora, treba mu poblahozelat... Presne, ako som napisal.. Ak aj ludia inklinuju ku KDH, nebudu ho volit, prave kvoli takym skvelym ludom, nerozhodnym, typu primator.. Presne kvoli tomu KDH leti na hubu. Ale co je horsie, aj nase MHD!
Reakcia na: redburger #50895:
? ?
Reakcia na: Isidor #50903:
na začiatok by stačilo znovuzaviesť II. pásmo v úseku Pereš - Valcovne USS s tým, že pre električku platí naďalej prvé 😉 (podobne to majú tuším v Brne?)
Reakcia na: 5 #50899:
Taaak a teraz by mal niekto oprášiť myšlienku posilenia R-iek a prestupového uzla VA USS, chvíľku neskôr aj jednokoľajky do Šace ?
Zabudol som dodať, odhadované náklady pre DPMK ročne 170 000 €, rozpočet mesta s tým neráta.
Reakcia na: 5 #50899:
Medzi KE a USS už stojí mýtna brána. Bude to zaujímavé.
Reakcia na: 5 #50899:
Nech si spoplatnia aj poľne cesty, židia.
Na Markíze odznela informácia, že DPMK bude musieť platiť mýto za všetky autobusy, spoplatnené majú byť úseky do Šace a Šebastoviec. Hovorkyňa DPMK sa sťažovala, že im nikto mýtnu legislatívu nie je schopný vysvetliť. Záhradník z DPB uviedol, že ich sa mýto netýka, lebo bratislavská MHD neprechádza žiadnym úsekom podliehajúcim mýtu. Hmmm. ?
Reakcia na: Yogi616 #50897:
veď preto sa pýtam či sa toho dožijeme :D:D

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.