Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: m2001 #50913:
Su tam iste moznosti - napr. posilnenie spiciek na 8/10 min predstavuje nizky narast vzkm - ale tu si treba polozit otazku, ci su vzkm tym najlepsim ukazovatelom, pretoze v prvom rade by malo ist o ekonomiku systemu a nielen o nejake cisla (vzmk), ktorych vyznam nie je vzdy uplne vsetkym jasny. Teda posilnenie spicky sa papierovo da urobit lacno, ale skutocnost je taka, ze kupovat/prevadzkovat vozidla len pre spicku je to najneekonomickejsie. Preto je v mnohych mestach zavedeny jednotny celodenny interval. Ak sa na to pozrieme z opacneho hladiska, tak redukovanie sedla zase usetri papierovo vela penazi, ale realne nie. Treba pocitat s dalsimi dojazdami/vyjazdami, platenim medzidielu vodicov. A nizsimi trzbami.

Menit intervaly teda ide pre rozne rezimy - posilnenie spicky na 8/10 je radovo stotisice km, vikendovy jednotny 15' interval na nosnych linkach milion km, zlepsovanie dopravnej obsluznosti pre male MC pomocou minibusov (tie redukuju investicne a prevadzkove naklady) zvysok.
Reply on: TA #50914:
Keď mi poskytneš helikopteru z Lunika VIII k Optime tak si ju kľudne zruš.
Reply on: d3k0 #50911:
" vratane krizovatky Moldavska - Trieda KVP "

-->>> to sa teda dotkne aj L 10 - snáď to už bude pádny argument pre ukončenie všetkých jej spojov na Luníku VIII, resp. zrušiť nezmyselne vymyslenú zachádzku k Optime.
Reply on: d3k0 #50912:
ok, beriem, systém jednotných intervalov neumožňuje jemnejšie prispôsobovanie sa vozkm, iba skokovo.
Reply on: m2001 #50910:
Ak je dobre LV, s navysovanim vzkm netreba nic ine menit, len cestovne poriadky. Ak by sme "len" zaviedli intervaly na urovni (8 min rano aj pre elektricky, poobede jednotne 10 min, cez vikend 15 min a garantovali do okrajovych casti max 30 min interval (napr. s minibusmi na telefon)), uz by to bolo vyse 17 mil. vzkm. Plati pre NLV. Taketo CP su zvladnutelne aj pri sucasnom vozovom parku.
Reply on: 5 #50899:
Podla povodnej vyhlasky 413/2007 mal byt spoplatneny dokonca aj usek Krematorium - Presovska - Vysne Opatske - Nizne Kapustniky a este aj Secovska. Novela 470/2009 (platna od 1.12.2009) nastastie ponechala "len" cesty do Sebastoviec a od VSS krizovatky do Sace (vratane krizovatky Moldavska - Trieda KVP). Uz je ale na svete aj dalsia vyhlaska - 513/2009 s opat novymi usekmi platnymi od 1.1.2010 (bez zmeny pre KE). Ktovie, kolko vyhlasok este bude, kym zacnu byt aj rozumne...

Je zazitok zavolat na infolinku SkyTollu, kde vam pan koktavo vysvetli, ze "musite platit na vsetkych uvedenych usekoch", pricom nech uz sa spytate na akykolvek detail, tak zopakuje tuto vetu. A ked trvate na nejakom vysvetleni, tak vas odkaze na mailovu adresu, z ktorej odpisu tak po 2-3 tyzdnoch.

Skoda, ze namiesto toho, aby sa pouzili peniaze na modernizaciu zastavok na rychlodrahe, nadchody/podchody pre chodcov, obratiska pre nadvazne busy, dobudovanie cesty medzi Peresom a Lorincikom, Malou Idou a Polovom, tak odtecu niekam uplne inam... Bez investicii do infrastruktury je totiz nerealne preniest vykony Peresa, Polova, Lorincika, Letiska, Ludvikovho dvora a PHV len na elektricky. Ved ani tie nadvazne busy nie je kde otocit, nehovoriac o kamikaze prechodoch...

A mimochodom, v BA sice nie je spoplatnene takmer nic, ale predsa len sa 2 useky najdu (aspon vo vyhlaske) - do Zahorskej Bystrice a do Jaroviec/Cunova. Ktovie, ci to bude aj v praxi... Z inych DP myto bude platit napr. Zilina, Nitra, Presov.
Reply on: Dimi #50906:
výhody by som videl v tom, že ostane zachovaný objem vozkm - to dobrý základ, napr. urobiť nové LV na viac vozkm, dalej súhlasím s ním v tom, že častá zmena LV nie je dobrá (všetci vieme že už na 1.krát sa mala spraviť poriadne, dôvody poznáme). S ostatnými výhodami NLV (jednotné intervaly, nosné linky,...) súhlasím.
Reply on: Dimi #50908:
Ja trimem, ale aj primátor chce vytrimac, tak prečo by mal spáchať politickú samovraždu, keď môže neurobiť nič a byť dobrým ujom primátorom, ktorému najviac záleží na spokojnosti našich milých voličov, pardon cestujúcich? ? Veď čím menej ho vidieť, tým viac boduje.
Reply on: 5 #50907:
Este vytriim, zaciname stupnovat tlak. Zatial je to len na www.trolejbus.sk , neskor link preposlem vsetkym poslancom a primatorovi a zase neskor novinarom.. Ideme postupne. ?
Reply on: Dimi #50906:
#50395 ( ? )
Reply on: Isidor #50894:
Samozrejme, ze zostavaju! Pretoze velavazeny pan primat(or) slubil skvely predvolebny tah! Navysit financie pre dopravu a skolstvo. ALE... ! Co urobil? Dal viac prachov pre podnik, na vydavky, tykajuce sa obsluhy a dopravy. Znamena to, ze za to, co im navysil, vychadza podniku odjazdit 15,1-15,6 miliona km za rok.. Navysit sa to malo tusim uz aj teraz, na koniec roka. Takze sa mozeme tesit, ze nam budu jazdit trojicky elektricky, kopec vozidiel a podobne, aby dohnali kilometre... To je za prve. Za druhe, ako sa maju navysit kilometre, ked ako si presne napisal, este sa maju skrtnut v sedle !!! v objeme 0,5-1 milion kilometrov? To co sa skrtne v sedle, plus dalsie km, aby to bolo do 15,6 miliona sa musia teda pridat do spicieck spojov! Lenze kam a ako ???? Ved DPMK nema tolko vozov, aby robil tak nadupane spicky! Vie vobec primator co robi ???? A za tretie, vyzera to tak, ze tie peniaze, co dal na dopravu, len prelial z kapitaloveho rozpoctu dpmk, kde teraz svieti velka nula! Cize sa nemozu robit opravy trati, GO vozidiel, ani nakupovat nove vozidla! Ak si to zratas, co teda spravil s mhd ?? dodrbal, co sa dalo! Aj LV, aj samotnu vypravu, aj udrzby, nakupy a vsetko!.. Co dodat ???? Mame skveleho primatora, treba mu poblahozelat... Presne, ako som napisal.. Ak aj ludia inklinuju ku KDH, nebudu ho volit, prave kvoli takym skvelym ludom, nerozhodnym, typu primator.. Presne kvoli tomu KDH leti na hubu. Ale co je horsie, aj nase MHD!
Reply on: redburger #50895:
? ?
Reply on: Isidor #50903:
na začiatok by stačilo znovuzaviesť II. pásmo v úseku Pereš - Valcovne USS s tým, že pre električku platí naďalej prvé 😉 (podobne to majú tuším v Brne?)
Reply on: 5 #50899:
Taaak a teraz by mal niekto oprášiť myšlienku posilenia R-iek a prestupového uzla VA USS, chvíľku neskôr aj jednokoľajky do Šace ?
Zabudol som dodať, odhadované náklady pre DPMK ročne 170 000 €, rozpočet mesta s tým neráta.
Reply on: 5 #50899:
Medzi KE a USS už stojí mýtna brána. Bude to zaujímavé.
Reply on: 5 #50899:
Nech si spoplatnia aj poľne cesty, židia.
Na Markíze odznela informácia, že DPMK bude musieť platiť mýto za všetky autobusy, spoplatnené majú byť úseky do Šace a Šebastoviec. Hovorkyňa DPMK sa sťažovala, že im nikto mýtnu legislatívu nie je schopný vysvetliť. Záhradník z DPB uviedol, že ich sa mýto netýka, lebo bratislavská MHD neprechádza žiadnym úsekom podliehajúcim mýtu. Hmmm. ?
Reply on: Yogi616 #50897:
veď preto sa pýtam či sa toho dožijeme :D:D
Reply on: punto #50896:
na tej stránke to píše už niekoľko rokov ? odvtedy,čo bola uzavretá zmluva na GO T3...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.