Reply on: m2001 #50913:
Su tam iste moznosti - napr. posilnenie spiciek na 8/10 min predstavuje nizky narast vzkm - ale tu si treba polozit otazku, ci su vzkm tym najlepsim ukazovatelom, pretoze v prvom rade by malo ist o ekonomiku systemu a nielen o nejake cisla (vzmk), ktorych vyznam nie je vzdy uplne vsetkym jasny. Teda posilnenie spicky sa papierovo da urobit lacno, ale skutocnost je taka, ze kupovat/prevadzkovat vozidla len pre spicku je to najneekonomickejsie. Preto je v mnohych mestach zavedeny jednotny celodenny interval. Ak sa na to pozrieme z opacneho hladiska, tak redukovanie sedla zase usetri papierovo vela penazi, ale realne nie. Treba pocitat s dalsimi dojazdami/vyjazdami, platenim medzidielu vodicov. A nizsimi trzbami.Menit intervaly teda ide pre rozne rezimy - posilnenie spicky na 8/10 je radovo stotisice km, vikendovy jednotny 15' interval na nosnych linkach milion km, zlepsovanie dopravnej obsluznosti pre male MC pomocou minibusov (tie redukuju investicne a prevadzkove naklady) zvysok.
5