jedna z možnosti je aj metro ... ale na slovenskú republiku je to až ultra hi-tech nápad... A ešte s intervalom ako vo Viedni 4 min... by sme museli asi nájsť pod košicami nejaké veľké ložisko zlata
Juzne nabrezie - Jantarova sa asi bude musiet postavit, pretoze na Opatskom, po pravej strane v smere na Jazero, pred mostom, navadzajucim ku Skolam pre telesne postihnutych, teda tym pri byvalej (starej) mliekarni ( teraz je tam mam pocit autobazar), ma vzniknut River Business centrum. velka krizovatka vznikne dalej, az za mliekarnami. Ma byt mimourovnova, doprava cez hornad na jantarovu (to je ta prepajacia komunikacia), rovno tak ako doteraz na jazero, dolava sa pojde poza mliekaren, poza logisticke centrum Exim Sportu, kde je teraz stavebna uzavera, podotykam, ze tiez asi 20 rokov ? , dalej pojde rovno hore, na Kosicke Olsany, kde sa napoji nabuducu R4 Presov-Sena a D1 Budimir - Michalovce, ktora ma viest ponad furcu.. Cize ta prepojovacka nie je az taka megalomanska.. Dalsia komunikacia, spajajuca furcu s centrom a s Vysnym Opatskym, defacto aj dalsim okruhom veducim k sidlisku nad jazerom... Toto spracoval Pavel Titl, mas to na www.ptinziniering.sk -> aktualne projekty -> Kosice-Vysne Opatske River Business center
O väčšine sa hovorí aj dvadsať rokov. Ťažko realizovateľná bude to prepojenie kostolianskej a Ťahanoviec (estakáda jak delo) a bola by hlúposť stavať prepojenie Jantárovej a Južného nábrežia. Nie len kvôli megalomanstvu.
tu je k tomu cast analyzy, pod nazvom Situacna analyza riesenia dopravy v Kosiciach. Pozri si tretiu "bodku" zospodu. (z pochopitelnych dovodov som to tu nedaval cele, ale cele to najdes tu:
ÚSEK VÝSTAVBY A REKONŠTRUKCIÍ KOMUNIKÁCIÍ
STRATEGICKÝ ZÁMER
Dobudovať nasledovné komunikácie a uzly: /príloha č.6/
Mestské dopravné zberné a radiálne komunikácie:
• Rozšírenie podjazdu na Palackého ulici /definitívne riešenie je Mimoúrovňové napojenie autobusovej stanice SAD a most ŽSR/ (1)
• Prepojenie Klimkovičovej na Moskovskú triedu (2)
• Prestavba Hviezdoslavovej ul. na štvorpruhovú (3)
• Ľavobrežná komunikácia II. stavba úsek Priemyselná-Rampová (4)
• Komunikačné prepojenie Gemerská - Popradská (5)
• Prepojenie Pereš - Lorinčík (6)
• Prepojenie Slovenská - Vodárenská (7)
• Prestavba nám. Osloboditeľov (8)
• Mimoúrovňová križovatka Štúrova - Toryská (pri Sladovni) (9)
• Skapacitnenie cesty II/552-Slanecká v úseku MČ Nad jazerom (10)
• Obchvatové komunikácie: - Kavečany (11)
- Krásna nad Hornádom (12)
- Šebastovce (13)
- Košická Nová Ves / v rámci diaľničného privádzača/
- Šaca /v rámci výstavby rýchlostnej komunikácie R2/
• Prestavba a mimoúrovňový uzol pri Amfiteátri (14)
• Rekonštrukcia Kostolianskej cesty (15)
• Spojovacie zberné komunikácie v priemyselnej zóne Pereš-Barca, Haniska, Bočiar pre ponukové plochy výrobných závodov a Interportu
• Predĺženie mestskej triedy sídl. Ťahanovce s prepojením na Kostoliansku cestu s mostom cez žel. trať a Hornád (16), alternatívne preskúmať možnosť prepojenia Kostolianskej na Európsku triedu (17)
• Prepojenie Masarykova- Prešovská- Dargovských hrdinov (18)
• Prepojenie Jantárová - Južné nábrežie (19)
• Mimoúrovňové napojenie letiska na I/50 pri Pereši (20)
Na linke 22 je povinný nástup prednými dverami? ? Videné na zastávkach na Starej spišskej ceste a ešte niekde, ale už si nepamätám kde... Ten papierik pod CP bol iba na tých zastávkach, kde stojí iba 22 a nevyzeral vôbec staro...
nie, nemyslel som to tak že vodiči zoberú miešačky, lopaty a hor sa na stavbu mosta... ale však mesto má v doprave tiež prsty.. Tak aspoň niečo vymyslieť by mohli aspoň nech vidno že úplne na nás neserú
Skôr ma pobavila tato veta "Ázijská trieda → doprava → Americká trieda → doľava → Želiarska → doľava → Magnezitárska → doľava a hneď doprava → Hlinkova. Na obchádzkovej trase pritom tieto linky zastavovať nebudú." ? ? Doľava, doprava ? ?
ako dočasné riešenie ...no dajme tomu, ale veta "Až do odvolania"...tak to vyzerá ako keby sa chceli vyhnúť nejakým komplexnejším riešeniam. A zase len také malé záplatky na veľký problém.