Ešte by ma zaujímalo či pôvodná trať na Hviezdoslavovej šla stredom, alebo ako? na fotkách vidno že tam je esičko a aj kus koľaje smer Stromová ide nejako mimo telesa.
no jasnee, kto by nemal tie fotky že? ?
K tej fotke, vôbec sa mi nezda že to je Maxova ul., na inej fotke je burana ŠMka na križovatke zo Svätoplukovou a je tam jednokoľajka.
Re #50535 Furčan: v čase rekonštrukcie NMM existovali torzá priameho smeru Komenského - Hlavná, odbočiek Hviezdoslavova - Hlavná a Hviezdoslavova - Komenského plus krátky kus koľaje smer Masarykova: http://www.imagebam.com/image/64ec0f56908713
/foto (c) Sarko/
ano jazdila tam R2, inaè Sarko ma pekne nafotenú rekonštrukciu nám. MM a tam vidno aj vyberanie èasti ko¾ajového kríženia smer Stromová, Hlavná a nejaké prípojky.
este z detstva si pamätam na dvojkolajku na mieste dnesnej bus zastavky smer KVP, aj s vyhybkou, cez ktoru sa pripajala trat konecnej L6. Takze zjednokolajkovanie muselo byt kusok dalej.
A este tam bola plne funkcna odbocka z Hviezdoslavovej na Komenskeho, takisto obojsmerna. A myslim ze tam premavala R2... ale to je len taky hmlisty dojem...
takže by išla trať ( podľa Kopnického ) až na východný koniec Masarykovej, potom doprava na Bencúrovu, doprava na Kmeťovu a hneď po pár metroch opäť doľava na Thurzovu? Alebo z Masarykovej na Svätoplukovu, odtiaľ doľava na Kmeťovu, a tak doprava na Thurzovu? Ešte keby to bol 2. variant, tak sa to dá ( ako tak horko-ťažko ) pochopiť, ale ťahať trať až na koniec Masarykovej a potom v priebehu 50 m mať 2 90-stupňové zákruty je nanajvýš choré.
Ja sa ešte pamätám, že na tom triangli sa otáčali (cúvaním) dvojičky T-3ky niektorej z eriek, ktorá tam vtedy mala na Engelsovej konečnú. Kým tú trať v križovatke Hviezdoslavovej s Gorkého nesekli. Bolo to v rámci prestavby Gorkého na štvorpruh a vytvorenia toho pseudokruháča pri bývalej turbíne. Ako dočasné riešenie, križovatka sa mala prebudovať na priesečnú svetelne riadenú v rámci zdvojsmernenia Hviezdoslavovej a výstavby električkovej trate MMM - Svätoplukova - Želstanica. Pre túto stavbu už bolo zriadené aj zariadenie staveniska za Železničnou nemocnicou - na vyústení Svätoplukovej do Masarykovej. Keď sa po revolúcii v 1989-tom stal primátorom Kopnický, vzhľadom že tam býval, tak stavbu zastavil a nariadil prepracovať projekt električky tak, aby jazdila okľukou po Thurzovej. A na realizáciu sa už nenašli peniaze. Našťastie, lebo význam má trasovať električku po pôvodne navrhovanej Svätoplukovej, v strede spádovej oblasti, ktorú treba obslúžiť MHD. Aj autobusy jazdia po tejto trase, a nie "za humnami".
inač načo by tam bol triangel, keđ dvojosáky boli obojsmerné? Isidor tu dal mapu z 1971 a to už u nás dvojosáky nejazdili, keđ už bola ta trať iba po Stromovú, tak to asi bolo aj tak zbytočne to tam obsluhovať (podľa mňa).
"... Za rok 2008 dalo mesto na chod DPMK asi 14mil. Eur (420mil. Sk). Všetci si vieme predstaviť, ako súrne treba peniaze napr.na opravy povrchu križovatiek. Alebo na školy, kde chodia naše deti. Alebo na chodníky a cesty. ..."
Pýtam sa: Na opravy tratí MHD nie je treba €€€ ? Na zastaralé (zhnité) elektrické podzemné napajacie káble netreba €€€ ?
Keď niečo vybuchne v MHD, potom sa každý pýta, prečo to DPMK skôr neopravil.
No, ruku do ohňa za to nedám, no čítal som tak, že na tom triangli mali Téčka problémy a že tam mohli bez problémov premávať leť staré vozne. Ale, ako bolo spomenuté, zrušenie trate bolo dlhodobo plánované. Neskôr zistili, že je to hlúposť... Neskoro.
Po tej zakrute na Masarykovej mohli chodit aj zeleznicne vagony, ktore dnes nevedia prejst ani len cez peressky most.. Trat sa zrusila kvoli tomu Generelu, ako spomina PTI, lebo namiesto trate sa tam uvazovalo o vypadovke smerom na Furcu s napojenim pri Poste 22 a trat tam proste "zavadzala"..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Furčan
K tej fotke, vôbec sa mi nezda že to je Maxova ul., na inej fotke je burana ŠMka na križovatke zo Svätoplukovou a je tam jednokoľajka.