ono akákoľvek zmena LV čo sa KD týka nebude prínosom, to len niekto si chce dokázať že zmení električkové vedenie, ktoré sa toľké roky držalo nezmenené a nikomu ani nenapadlo meniť ho... taže tak asi ako Irisb často opakuje, jedná sa o plnenie detských snov... ? ?
iste, ale v tomto prípade otázka znie, aký dopyt je po preprave. Samotná Barca linku neuživí (rieši ju skôr L12) a okrem špičky je časť medzi Rybou a Barcou mŕtva. Čiže nepredpokladám najaké zatraktívnenie L4 skrátením intervalov.
A Trasa na Amfik je úplná hovädzina.
Re #48188 280: L4 jazdila v okrajových častiach dňa do Barce skoro prázdna už za minulého režimu, o tom viem zase niečo ja. V čase, kedy sa ľudia navedeli napchať do vozov pri podstatne kratších intervaloch.
Spoje Tebou navrhovanej priebeznej L4 by potom ako predbiehali spoje liniek konciace a cakajuce na svoj odchod na ZST? Ako by si vysvetlil vodicom, ze musia byt aj pocas prestavky na konecnej nepretrzite v kabine a nechat ich sa otacat cez vratnu kolaj? A spoj L4 smer Barca so spojom L4 smer Havlickova by isli z toho isteho nastupistia?
"naco vsakovake precislovanie? Proste povodnu trasu rozsirit o zachadzku na ZST + upravit intervaly. Ja do toho nevidim - kolko to znizi/zvysi vozokm, pocty vozov a pod. - islo len o NAVRH!"
Nuž ja som len navrhoval, mne je to jedno, či to bude v celej dĺžke L2 alebo L4 (len nech to nieje v jednom smere L4 a v druhom ako L2). O km nejde, tie predsa zostanú (i počet spojov).
Podla mna je nespravne brat do uvahy jedine OBSADITELNOST linky/smeru, pretoze obsaditelnost suvisi s atraktivnostou intervalov. Akonahle sa zacne na slabsie obsadenej linke so znizovanim intervalu, nedosiahne sa tym OPTIMALIZACIA vyuzivanie danej linky/smeru, ale presne naopak kontraproduktivna NEATRAKTIVITA linky/smeru, co znamena len dalsi odliv zakaznikov.
Aha, tak je to presne opacne, ako som si myslel...
Zredukovanie L3 by som este akceptoval, pokial vykony v ED ostavaju zachovane aspon v doterajsom rozsahu, takisto presmerovanie L4 na ZST pri posilneni a zjednoteni intervalu L2 s ostatnymi linkami.
Presmerovanim L4 na Amfiteater vsak postradam akykolvek zmysel, toto je hadam naozaj len zly vtip...
Ako tak skumam ostatne smery, vztahy a linky, ten navrh ma logiku a nie je zatazeny nejakym lokalpatriotizmom, co je obrovska vyhoda tvorcov nekosicanov, pricom s miestnymi pomermi sa zrejme vopred dobre oboznamili.
Pri tych nestastne mizerne nizkych vykonoch mam vsak pocit, ze prestupna tarifa uz zacne posobit kontraproduktivne. Uz aj nosne linky maju dost slaby interval, aby sa dali dobre prekladat a napajat medzi sebou, prestupne uzly nie su prestupnymi uzlami v pravom zmysle a od zaciatku fungovania prestupnej tarify sa neurobilo na zatraktivnenie prestupov absolutne nic.
V niektorych pripadoch staci tak trivialne malo. Jedinou lastovickou, ktoru som postrehol by malo byt zastavovanie L7 na Sportovej hale na oboch stanovistiach, ale to je zalostne malo. Na NO bola pri schvalovani vystavby Auparku sanca donutit developera+s prispenim mesta+lobovanim DPMK vyriesit hlavny prestupny uzol, na ktorom su dnes stanovistia rozhadzane az do 200 m vzdialenosti. Ale nic sa nezmeni, tak ako ani na dalsich prestupnych miestach. Bude sa nieco alebo aspon sa planuje nieco zmenit v tomto smere?
Ty si do nej zopar raz nastupil. Ja ju robim. Tak tiez viem svoje.
Re #48186 Vladimír: Ked treba obmedzovat a rusit tak radsej taketo "zlucenie" dvoch liniek do jednej ako trasovat novu zbytocnu a totalnu hovadinu Barca - Amfiteater.
Re #48184 eMareq: naco vsakovake precislovanie? Proste povodnu trasu rozsirit o zachadzku na ZST + upravit intervaly. Ja do toho nevidim - kolko to znizi/zvysi vozokm, pocty vozov a pod. - islo len o NAVRH!
"Btw, nemohla sa zrusit L2 a postiahnut L4 so zachadzkou na ZST?"
Ja som navrhoval, že vozy jazdiace na L2 pôjdu zo stanice prečíslované ako L4 a opačne. To znamená vypravovať na tieto "dve" linky min. T3 s emtrestami, aby odpadlo narábanie s ceduľami.
nie raz, ani nie dvakrát som do úplne prázdnej nastupoval pri SN. Nejde mi o jej zrušenie za každú cenu, len sa mi v tejto mizérii s výkonmi zdá luxus ju voziť celodenne.
"Uvedomujem si situáciu, ktorú popisuje Vladimír, ale garantujem vám, že minimálne skoro ráno a večer jazdí už dnes L4 od Ryby dolu úplne prázdna, takže držať ju tam nasilu je v tejto situácii divné."
Garantues? Ako? Odkial? Mne sa jediny raz nestalo zeby som siel od Ryby prip. z Barce sam. Nemozes predsa cakat plny voz v ranajsom alebo vecernom sedle! Ale ani pri prvych rannych a poslednych vecernych spojoch som nulovu obsadenost voza este nezazil.
Btw, nemohla sa zrusit L2 a postiahnut L4 so zachadzkou na ZST?
čo sa 2.-krát číta? Zostatok na karte po operácii? To môže byť vyriešené obyčajnou matematickou operáciou.
Aj keď vydelím dané číslo 3, stále by trvalo " vypoužívanie " karty aspoň 20 rokov pri pravidelnom cestovaní ( navyše, kto cestuje pravidelne, má predplatný CL, takže jeho karta vykonáva minimum operácií ).
myslím, že L4 by stačila ako špičková, len keď nikto nevie, kam bude jazdiť, asi je problém sa k tomu vyjadriť. Netvrdím, že by mala jazdiť celodenná 3, len si myslím, že by sa usporené výkony mohli využiť v rámci KD efektívnejšie. Ale čísla o prepravných prúdoch nemám, rovnako ako ich nemá DPMK, lebo z toho stupídneho tzv. dopravno-sociologického prieskumu sa nemohli dozvedieť vôbec nič, a z pozerania do vozidiel sa tiež prôdy určiť nedajú.
Neviem, kam bude jazdiť. Návrh počítal so stanicou, neskôr sa to nútene zmenilo na amfiteáter. Ja osobne verím, že niekto povie, že to bol zlý vtip a pôjde na stanicu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír