Vrelo to odporúčam a určite sa pridám ešte raz aj ja.... ?
b) najmä rýchlosť jazdy si určite na tomto voze treba vychutnať
C) videl som aj manuálne prehodenie linky 2/5 pomocou vlastnoručne zhotovených šnúrok vodičom
Začalo sa nám obdobie, ktoré svojím počasím nabáda k dopravným akciám, výletom a exkurziám. V stredu kol. Dopravák navštívil Prešov. V čase cca od 7.00 do 20.00h sme prešli všetky najvýznamnejšie prešovské zaujímavosti a celú trolejbusovú sieť. Harmonogram spojov, ktorými sme cestovali bol prispôsobený a vhodný predovšetkým dopravnému nadšencovi, ktorý prešovskú prevádzku MHD poriadne nepozná a chce ju v skratke za jeden deň spoznať.
Už v deň návštevy Dopraváka som rozmýšľal, že je škoda, že prišiel iba sám. Preto chcem upozorniť, že pokiaľ by viacerí z vás chceli Prešov navštíviť a mali by záujem o sprievod (mňa), bolo by najlepšie sa dohodnúť spoločne na jeden deň, ktorý vyhovuje všetkým. Takto je aj mne jednoduchšie vybaviť prípadný vstup do vozovne.
Ďalej pripomínam, že ideálny termín návštevy by bol v pracovný deň ešte do 30.6., pretože:
a., od 1.7. začína prázdninové obmedzenie, t.j. všeobecne menej spojov, menej vozidiel...
b., pravdepodobne iba do tohto termínu jazdí najstarší (16 rokov) trolejbus Škoda 15 Tr na Slovensku
c., naďalej rýchlym tempom pribúdajú na vozidlách displeje a klasický ráz mesta s tabuľkovými vozidlami sa rýchlo vytráca (citeľné najmä na linke 2/5).
d., cez prázdniny neraz prekvapia rekonštrukcie trolejbusových tratí, či odstávky meniarní a pod.
a iné dôvody...
Ako som už uviedol, ponuka je predvšetkým pre tých, čo Prešov nepoznajú. Tí ostatní totiž pri návšteve Prešova majú už obyčajne iné priority ako prehliadka vozovne, prejdenie trolejbusovej siete, absolvovanie trasy L2/5, základné funkcie plaubného počítača, naháňanie niektorých typov vozidiel, ktoré v Košiciach nie sú (Karosa CityBus, Škoda 14 Tr, Karosa B961...) a pod.
Autobus, ktorý predvčerom havaroval na kruhovom objazde na Moldavskej ceste, bol po zdokumentovaní miesta nehody odvezený cez Nám. osloboditeľov, Palackého a Prešovskú cestu do uzavretých priestorov polície na Priemyselnej 1 (oproti Mobil Staru). Autobus je tam pod holým nebom v rozovretej časti zakrytý plachtou.
Vieš, že DPMK sa už dávnejšie pohrával a podľa mojich informácií sa stále pohráva s myšlienkou na zrušenie L2. Skrátka sú presvedčení, že ponúkaná kapacita v úseku NO - NMM - Štadión Lokomotívy je luxusom. Preto buďme radi, že L2 nám ešte stále jazdí a zrušenie L4 počas rekonštrukcie berme ako prázdninové obmedzenie dopravy.
Re #4533 Nodes: Rekonštrukcia Južnej triedy bude pokračovaním pôvodnej rekonštrukcie po križovatku Južná trieda - Fejova. Električková doprava bude vylúčená v úseku Nám. osloboditeľov - Hotel Strojár. Na tejto trase bude premávať náhradná autobusová doprava za L3. Od Strojára pôjde L3 riadne na Jazero.
Kedže je však potrebné teoreticky nahradiť L3 v úseku Žst.-N.O. a L4 v úseku Št. Lokomotívy-N.O., tak by v tomto úseku premávajúca L2 mohla byť posilnená tak, aby to pokryla za tieto linky.
Tiež pochybujem, že L4 bude jazdiť zo Štadióna Lokomotívy po NO. Už len z jedného prostého dôvodu, a to, že na NO sa nemôže otočiť.
Podľa mojich informácií L4 nebude jazdiť vôbec.
Na zaklade toho co tu pises na L4 elektrickovu dopravu vylucujem a dovolim si tvrdit, ze bude jadzit len od NO do Barce autobus a usek Stad. Lokomotivy - NO bude obsluhovat iba L2.
Doprava počas výluky v lete bude vyzerať asi takto:
L 7: Štadión techn. univ. - Kuzmányho - Moldavská - Alejová - most VSS - Nad jazerom - OC Važec
L 4: Bude premávať len po Nám. osloboditeľov, ďalej budú premávať autobusy- 4A.
L 3: Nahradená autobusmi - 3A - od Nám osloboditeľov.
Tak ako Sarko napisal, na T3jkach su pripojene svietidla priamo na trolej, vzdy po dva kusy (preto je ich parny pocet vo vozni). I ked pre tieto svietidla pojem hospodarnost je neznamy. 25W ziarivka + 180W odpor zapojeny paralelne, ktory tam je len na to, aby sa svetlo zapalilo aj v tuhsej zime (nevyhoda ziariviek) a ide v kuse ked je zapnuty, co sa prejavuje tym, ze plexisko sa zacne prehybat. Plus potreba na konecnej svietidlo vypnut a prepinac prepnut tak, aby sa svetlo prepolarizovalo (aj to skodi - trvala jedna polarita). A ze pri opatovnom zhasnuti pri prejazde sa nie vzdy svetlo rozsvieti.
U KT8 a T6 je to ine, tam pri prechode cez izolovany usek nachvilu vypadne staticky menic co sa pouziva na dobijanie baterii, preto i vodicovi stlpec 12tich led na chvilu poklesne.
Papyr:Lenže použitie takéhoto materiálu má za následok ešte väčšie opotrebovanie trakčného vedenia.Napríklad v krajine dokonalej železnice na sever od Slovenska sa neserú a zberacie lišty používajú medené...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Začalo sa nám obdobie, ktoré svojím počasím nabáda k dopravným akciám, výletom a exkurziám. V stredu kol. Dopravák navštívil Prešov. V čase cca od 7.00 do 20.00h sme prešli všetky najvýznamnejšie prešovské zaujímavosti a celú trolejbusovú sieť. Harmonogram spojov, ktorými sme cestovali bol prispôsobený a vhodný predovšetkým dopravnému nadšencovi, ktorý prešovskú prevádzku MHD poriadne nepozná a chce ju v skratke za jeden deň spoznať.
Už v deň návštevy Dopraváka som rozmýšľal, že je škoda, že prišiel iba sám. Preto chcem upozorniť, že pokiaľ by viacerí z vás chceli Prešov navštíviť a mali by záujem o sprievod (mňa), bolo by najlepšie sa dohodnúť spoločne na jeden deň, ktorý vyhovuje všetkým. Takto je aj mne jednoduchšie vybaviť prípadný vstup do vozovne.
Ďalej pripomínam, že ideálny termín návštevy by bol v pracovný deň ešte do 30.6., pretože:
a., od 1.7. začína prázdninové obmedzenie, t.j. všeobecne menej spojov, menej vozidiel...
b., pravdepodobne iba do tohto termínu jazdí najstarší (16 rokov) trolejbus Škoda 15 Tr na Slovensku
c., naďalej rýchlym tempom pribúdajú na vozidlách displeje a klasický ráz mesta s tabuľkovými vozidlami sa rýchlo vytráca (citeľné najmä na linke 2/5).
d., cez prázdniny neraz prekvapia rekonštrukcie trolejbusových tratí, či odstávky meniarní a pod.
a iné dôvody...
Ako som už uviedol, ponuka je predvšetkým pre tých, čo Prešov nepoznajú. Tí ostatní totiž pri návšteve Prešova majú už obyčajne iné priority ako prehliadka vozovne, prejdenie trolejbusovej siete, absolvovanie trasy L2/5, základné funkcie plaubného počítača, naháňanie niektorých typov vozidiel, ktoré v Košiciach nie sú (Karosa CityBus, Škoda 14 Tr, Karosa B961...) a pod.