Vyhláška 578/2006, § 2, ods. p) hovorí:
Vozidlo sa považuje za technicky nespôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách, ak je poškodený alebo deformovaný podvozok, rám alebo karoséria alebo na vozidle boli vykonané nepovolené úpravy, alebo zabudovaný neschválený komponent alebo samostatná technická jednotka.
Čiže podľa tohto rám opravovaný byť môže, ale iba odborne a môžu byť použité iba schválené komponenty.
Neviem, ako by si porovnával neporovnatelné, keby si tam sedel za volantom alebo ako cestujúci. Môžem ti zaručiť, že keby to bol Soplaris, tak bilancia zranených by bola oveľa horšia, pretože menovaný typ je niečo také ako Trabant (neviem, či mladší účastníci tohto fóra poznajú tento výrobok "soudruhú z Endéer), čiže oceľový rám potiahnutý plastom (po celej dĺžke vozidla!), čiže pasívna ochrana prepravovaného "tovaru" je takmer nulová. Tedom je asi niečo podobné (nesúvisí to s nízkopodlažnosťou, ale s dátumom výroby - holt móda "plasťákov"), takže buďme radi, že to bola 5201, aj keď je momentálne o jeden spoľahlivý voz menej.
ak narážaš na to, že by náraz do NP vozu zapríčinil viac zranených, tak porovnávaš neporovnateľné. Je samozrejmé, že priamy náraz do bočnice v úrovni podlahy spôsobí viac škody ako do bočnice pod úrovňou podlahy salóna. To aj ja potom môžem povedať, že keby tam išiel autobus s podlahou vo výške 2 m, nič by sa nebolo stalo. Tu nejde o to, či to bola Karosa, SU, Tedom alebo iná značka. Ale o to, či to je alebo nie je NP voz.
počkaj, mne to stale nie je jasne, jedna sa o poškodene NOSNE RAMY alebo PRIEČKY? lebo to je zasadny rozdiel....v pripade priečok by som chapal reklamaciu, aj to posielanie vozov do Moldavy, ale v pripade nosneho ramu nie je o čom diskutovať, vozy musia!!! byť okamžite vyradené, a je jedno ci ten voz ma rok, alebo mesiac....
mal to schytat ten betonovy mur a dilinko za volantom by razom pochopil, ze sa (mozno) druhy raz narodil. Narobil by skodu akurat sebe a auto by bolo vacsi srot ako teraz, mohol by sa s nim rovno rozlucit.
veď to je reklamácia, ale sú ešte v záruke a tedom tu poskytuje zatiaľ servis takže si to vzali pod vlastné krídla. V moldave je servis TEDOM SLOVENSKO.
ano, malo by sa to riesit stabilizatormi a maksimi tlmicmi. Tomu ale moc neverim, tlmice to nezachrania, ak je voz sustavne pretazovany, co v kosickych pomeroch je stale, ide tu prave o ten ram, neverim, ze to tlmice vyriesia. Problem je nekvalitny material, za babku kupeny voz tak to neni co ocakavat.
A Ty si myslis, ze 5201 bola vonku len tak? Vsak neni na com jazdit tak sa berie vsetko. Len ma stve to, ze zas o jeden poriadny voz menej doboha.
Re #43757 Irisb: Iste, ale si predstav vyradit dvojrocne vozy! Raz darmo, Ikarus bol, je a navzdy bude to najlepsie co sa kedy vyrobilo.
V DPMK vedia o tom, ze zvaranie nosnych ramov je podla zakona zakazane ? Nosny ram nesmie byt ani v najmensom poskodeny, nie to este zvarany.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
jt
Vozidlo sa považuje za technicky nespôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách, ak je poškodený alebo deformovaný podvozok, rám alebo karoséria alebo na vozidle boli vykonané nepovolené úpravy, alebo zabudovaný neschválený komponent alebo samostatná technická jednotka.
Čiže podľa tohto rám opravovaný byť môže, ale iba odborne a môžu byť použité iba schválené komponenty.