Reakcia na: Sarko #42984:
tak sa to teraz aj robí - stavebné mechanizmy využívajú tú cestu. Paradoxne však len cestou späť, keďže ju zjednosmernili smerom do centra. Takže plne naložené nákladné autá prechádzajú Vojenskou, Kuzmányho a von z mesta po Štúrovej, prípadne Floriánskou a následne von po Štúrovej, no prázdne sa ( niekedy ) vracajú po Husárskej.Mám dojem, že presne tú cestu, ako hovoríš, využívali aj pri odvoze sutín bývalého pivovaru.
V každom prípade asanačné pásmo potrebuje nejakú rekonštrukciu. Teraz sa tam nachádzajú okrem iných aj polorozpadnuté domy, ktoré už nikto nikdy nezrekonštruuje - aj kvôli tomu, čo sa s týmto kúskom zeme plánuje. Bolo by to super vytvoriť tu akési vysunuté pokračovanie centra mesta - až po OC Galéria. Veď vie si vôbec niekto predstaviť, koľko miliónov ( delených 30,126 €
) by stáli apartmány postavené niekde na lúke nad Žriedlovou s celými Košicami ako na dlani
eMareq
V dnešnom večerníku je venovaná jedna celá strana histórii pešej zóny na Hlavnej, ktorá sa dožíva tento rok 25 rokov. Nechýbajú spomienky ústredného aktéra Schustera ako postupne obyvateľov pripravoval na šoky. Najprv autá, potom električky a potom úplne všetko. Argument vylúčenia električkovej dopravy bol ten, že pri prejazde električiek boli ohrozované otrasmi Dóm, Urbanovu vežu, kaplnku sv. Michala. Ako "náhrada" bola opätovne sprevádzkovaná trať cez Kuzmányho ulicu, na ktorej sa začali prípravné práce v roku 1984. Prvý úsek bola križovatka pri hlavnej pošte.