Reply on: Sarko #42984:
Inak chudak Marsovszky (neuspesny restituent byvalej strojarne Poledniak). Nielenze sa vobec nedostal k pravom patriacemu dedicstvu, ale navyse to nejakymi cachrami Montaze a.s. predali spolocnosti Trade City a.s., ktori to tam planuju vyburat a ma tam vyrast parkovisko a nejaky hotel... Nechce sa mi verit, ze by zburali najstarsiu cast tovarne, ktora ma dnes 123 rokov...Aj keby sa to tykalo len novsich budov, aj tak je zrejme specateny osud dalsej vleckovej kolaje nakladnej elektrickovej dopravy (z roku 1939?) fungujucej do roku 1964.
Foto dodnes viditelneho useku trate mam odfotene (odkaz pre Furcana
), ale nebolo by zle to tam sledovat a pripadne este raz nafotit na digitak. Zaujimavejsie by bolo zistenie, ako to dalej pokracuje a vetvi sa pod asfaltovou vrstvou na nadvori.Hm, smutne je, ze po tolkych rokoch sa zacinaju vytracat dokazy o nakladnej elektrickovej a vleckovej doprave v KE. Po pivovare na Florianskej, tehelni na Moldavskej ceste tak pride na rad Poledniak a v mene EHMK zrejme aj pozostatky v byvalych vojenskych skladoch na Kukucinovej c. 2.
eMareq
V dnešnom večerníku je venovaná jedna celá strana histórii pešej zóny na Hlavnej, ktorá sa dožíva tento rok 25 rokov. Nechýbajú spomienky ústredného aktéra Schustera ako postupne obyvateľov pripravoval na šoky. Najprv autá, potom električky a potom úplne všetko. Argument vylúčenia električkovej dopravy bol ten, že pri prejazde električiek boli ohrozované otrasmi Dóm, Urbanovu vežu, kaplnku sv. Michala. Ako "náhrada" bola opätovne sprevádzkovaná trať cez Kuzmányho ulicu, na ktorej sa začali prípravné práce v roku 1984. Prvý úsek bola križovatka pri hlavnej pošte.