Reakcia na: 5 #42901:
Aka obrovska skoda tej Macacej medzierky, dnes by to bola velka atrakcia.Strmy kut bola kedysi priechodna ulicka (v mape z roku 1912 je to "Meredek utca" - Strma ulica). Aj ked na novsich mapach je uz skratena a vyzera ako slepa, v mape z roku 1985 je este stale pomenovana, v mape z roku 1988 je zobrazena, ale uz bezmenna. Ak to tam nie je prilis zarastene, tato trasa by sa mala dat prejst popri cintorinskom mure aj dnes, v minulosti som si tadial neraz robil romanticku skratku na Terasu. Pri severnom mure byvalej budovy sladovne, ktora sa tiez nachadza na byvalom "Strmom kúte" je dodnes vidiet rampu, pri ktorej koncila vleckova trat nakladnej elektrickovej dopravy.
jt
Keď už sme načali túto tému, spomeniem ešte zopár zaujímavostí.
Koľaj z Južnej triedy (-> NO) sa tesne pred križovatkou (hneď za výjazdom z Fejovej) rozdelí a vznikne súbežná trojkoľajná trať. Pravá koľaj bude určená pre linky na ŽSt, prostredná pre linky smerujúce ku Krajskému súdu, ľavá, samozrejme smer Barca.
Križovanie koľavových tratí na NO bude riešené s výhľadovým napojením Hlavnej (predpokladám, že pre všetky smery). Reálneho napojenia sa ale asi nikdy nedočkáme, keďže už 22 rokov je ED z Hlavnej oficiálne dočasne vylúčená.
Pri výstavbe Auparku sa na Štúrovej plánuje vybudovanie 6-prúdovky (2+2 IAD, 1+1 MHD), ktorá by mala pokračovať aj po severnej strane Štúrovej, kde zatiaľ BUS pruh chýba.