Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ohladne ulic, ktore sme tu rozoberali:
http://img291.imageshack.us/img291/6929/snap067aiy2.jpg

* Laborecka ul. - od krizovatky Tr. SNP po krizovatku s Inzinierskou ul. (nespravne po krizovatku s Povazskou ul.)
* Ungarova ul. - od krizovatky s Inzinierskou ul. po krizovatku s Povazskou ul. (nespravne od krizovatky s Povazskou ul. po Husarsku ul.)
* Husarska ul. - od krizovatky s Povazskou ul. po krizovatku s Florianskou ul., ale neprejazdna a cast prerusena, co je vidiet na mape

* Ul. strmy kut - nie je pomenovana, ale na mape opat vyznacena ako komunikacia bez pristupu (brana) s vyznacenim cintorinskeho muru, popri ktorom v minulosti viedla peso prejazdna ulicka

* Ul. macacia medzierka - nie je pomenovana, zhruba schody medzi ulicami Belanska ul. a Muranska ul.
Reply on: Sarko #42916:
"Nevysvetlujte na magistrate, co je konope a v Kosiciach tak aspon neprideme jednu zaujimavost navyse"

Myslím, že im tam netreba vysvetľovať čo je to konope. Som presvedčený, že ho tam hulia na čoraz zväčšujúce sa dávky.

Re #42910 Sarko: "Na projekte ta zelen na streche vyzera pekne, ale ako pozeram na kopec zmien oproti projektu, tak sa obavam, ze tam bude mozno nieco a la v Galerii jedno umelohmotne zaprasene cudo pripominajuce strom. A som zvedavy, ako si tam ti ludia pri kavicke budu pozerat ludom do iba 25-30 m vzdialenych kuchyn a obyvaciek na 1. a 2. poschodi"

Umelá zeleň je najlepšia. ?

Re #42903 redburger: Potom pardon dvojstromčoku. Podľa mňa tam mohli nechať vstup na pôvodnej úrovni.
Macacia medzierka: http://fotokosice.eu/displayimage.php?pos=-410
Lezala nikde blizko schodov pri atriovych domcekoch na sidl. Kuzmanyho. Dost uzke to tam bolo.
Reply on: Sarko #42918:
citam po sebe este raz a zabudol som na neparne cisla Husarskej ul. - 27 a 33 az 39 (stav v roku 2003, dnes uz pravdepodobne s vacsimi medzerami v cislovani). Ungarova ma, ako som uz spominal, jedine orientacne cislo - 72 (tiez stav v roku 2003).
Reply on: 5 #42901:
Aka obrovska skoda tej Macacej medzierky, dnes by to bola velka atrakcia.

Strmy kut bola kedysi priechodna ulicka (v mape z roku 1912 je to "Meredek utca" - Strma ulica). Aj ked na novsich mapach je uz skratena a vyzera ako slepa, v mape z roku 1985 je este stale pomenovana, v mape z roku 1988 je zobrazena, ale uz bezmenna. Ak to tam nie je prilis zarastene, tato trasa by sa mala dat prejst popri cintorinskom mure aj dnes, v minulosti som si tadial neraz robil romanticku skratku na Terasu. Pri severnom mure byvalej budovy sladovne, ktora sa tiez nachadza na byvalom "Strmom kúte" je dodnes vidiet rampu, pri ktorej koncila vleckova trat nakladnej elektrickovej dopravy.
Reply on: TA #42904:
Ono ta Husarska je tam naozaj prepojena s Florianskou aj ked je to naozaj strmy svah a je to tam zarastene.

V roku 2003, ked som robil na mape sa tam nedalo dostat, pretoze to bolo uzavrete branami a obohnane plotom. Ulica vsak v minulosti naozaj existovala (vid stare mapy). Uz v mape z roku 1912 je tam par domov, prave v tom dnes zarastenom a oplotenom pozemku a ulica sa vola "Huszár utca" a domy su dokonca zakreslene este aj v mape z roku 1988.

Ja som pocas oprav mapy pre VKU chodil priamo do terenu a prisiel som tam na velmi zaujimave skutocnosti o ktorych som 100% presvedceny:

* "Husárska ul." bola od pociatku Husarskou a to od cca dnesnej krizovatky s Inzinierskou (nie Povazskou!) po Floriansku ul.

* v neskorsom obdobi bola premenovana na ulicu "Ungárova", lenze az do vystavby Noveho mesta (dnes MC Zapad) sa tato ulica stale tiahla az po krizovatku priblizne s dnesnou Inzinierskou ul.

* po dostavbe sidliska vznika nova ulica "Laborecká", ktora vsak STALE KONCI pri krizovatke s Inzinierskou ul. a v novsich mapach je NESPRAVNE lokalizovana az po Povazsku ul.!!! To znamena ze od krizovatky s Inzinierskou ul. po Floriansku ul. je to stale Ungarova ul.!

* medzitym doslo ku zruseniu ulice "Brekyòova" a severnej casti ulice "Ružová" (od krizovatky s novovybudovanou Toryskou ul. po Ungarovu ul.), takze dnesna Povazska ul. vznikla zlucenim Povazskej, Brekynovej a severnej casti Ruzovej ul.

* predpokladam ze v case vzniku "novej" Povazskej ul. doslo aj k rozdeleniu Ungarovej ul., ktora sa skratila prave od krizovatky s Povazskou ul. a kym ZAPADNA CAST OD POVAZSKEJ sa nadalej volala Ungarova ul., VYCHODNA CAST OD POVAZSKEJ opat vola Husarska ul.

* chaosom zo zlucovanim a premenovanim ulic sa zacali prenasat chyby do novsich map, ktore nespravne lokalizuju Laborecku ul. az po krizovatku s Povazskou ul. (v skutocnosti konci na krizovatke s Inzinierskou ul.), takisto Ungarovu ul. ktora vedie od Inzinierskej po Povazsku (nespravne lokalizovana od Povazskej po dnesny slepy koniec) a tiez Husarsku ul. ktora vedie od krizovatky s Povazskou po Floriansku (nespravne lokalizovana od slepeho konca po Floriansku)

* vo vydani 4/2004 mapy od VKU som tuto chybu dal odstranit, kedze som v terene zistil, ze Laborecka ul. de facto konci pri krizovatke s Inzinierskou ul. a na zvysnom kusku po krizovatku s Povazskou ul. som nasiel pravdepodobne dodnes existujucu staru ulicnu tabulu "Ungárova ul." s jedinym zostavajucim orientacnym cislom a adresou na Ungarovej c. 72 (v tom case tam sidlila nejaka firma s takouto adresou). Za krizovatkou s Povazskou uz zacina Husarska ul. s najvyssim orientacnym cislom 68 (dalej parne az po 30 na zapadnej strane a orientacnym cislom 20 na vychodnej strane pri Florianskej ul.). Aj ked Ungarova c. 72 zapada do cislovania Husarskej ul. a mala by to byt podla mna tiez Husarska ul., nechal som to tak ako je, kedze v zozname ulic stale existuje aj Ungarova ul.

* vo vydani 4/2004 mapy od VKU som takisto dal "skratit" Povazsku ul. po krizovatku s Ungarovou/Husarskou ul., kedze od tejto krizovatky po krizovatku s Toryskou ul. nesu povodne domy orientacne cisla prisluchajuce povodnej Ruzovej ul. Preto vysoko odporucam si tuto mapu zakupit a odteraz sa riadit iba podla nej 🙂
Reply on: TA #42915:
Tiez mi to napadlo, ale podla mna sa ubrala Nazvoslovna komisia alebo mesto Kosice velmi nestastnym smerom, ked sa rozhodli vyhodit z nazvu ulice krstne mena (postatne mena). V prvom rade preto, ze ak sa historicky ulica nazyvala napr. Boženy Němcovej a kazdy to okolie vola "Boženka", byvat "pri Boženke", tak sucasne skratenie na "Němcovej" tomu zauzivanemu tvaru vyslovene skodi. Dalsie minus je to, ze uz nie je jasne, po akej Nemcovej nesie ta ulica meno. Nemcovych bolo viac, i ked je pravda ze najznamejsia bola prave Bozena, ale aj tak... To tu moze potom pokojne prist napr. taka ceska supermodelka Petra Nemcova a vyhlasit, ze je to ulica pomenovana po nej ?

Nechcem sa hadat, ale som tvrdohlavy ? Uvadzas horizontalnych 1860 m, lenze vzdialenost medzi elektrickovymi zastavkami je 400 m. Co ked je od SOUD ku Popradskej prave takyto spad? Gulatost zeme je cca 0,5 %, pricom sa nam na kilometre zda ze je to rovinka, tak Tebou vypocitanych 0,00538 % je superrovna rovinka ? ?
Reply on: 5 #42899:
No bolo to rozkuskovane a s vetvami a po pokracujucej vystavbe rodinnych domov sa zrejme stal system cislovania orientacnymi cislami velmi neprehladny. Cize Tebou spominane ulice su vedlajsie vetvy rovnomenej hlavnej vetvy a z hlavnych vetiev sa neskor stala po dlzke celistva Opatovska cesta. Komplikovana historia, ale v sucasnosti s prehladnym systemom pre cezpolnych a postarov. 🙂

S tou Pasienkovou mas pravdu, bola to medzitym aj Ul. na Mocidlach. Zaujimavostou je, ze od 17.11.2005 je tato ulica opat na svete a opat v Krasnej, len o par ulic dalej. Predpokladam, ze to bude na 4/2004 mape od VKU ulica oznacena "vo vystavbe" za Edisonovou ul.

Nevysvetlujte na magistrate, co je konope a v Kosiciach tak aspon neprideme jednu zaujimavost navyse ?
Reply on: Sarko #42913:
nebolo by vhodnejšie pomenovať ulicu ako " Timravina " na rozdiel od " Timravy "? Keď už, tak nech sú ulice pomenované jednotným systémom cez privlastňovacie prídavné mená.

Vrstevnica 230 m n. m. prechádza približne rovnobežne s ulicami Dunajská a Idanská krížom cez Moldavskú cestu v mieste imaginárneho napojenia Žižkovej na Moldavskú - teda v 1. zákrute smerom do centra od kruhového objazdu. No a vrstevnica 240 m n. m. prechádza Moldavskou tesne pred križovatkou s Popradskou v smere od kruhového objazdu. Takže je to veľmi mierne stúpanie 5,38 ‰ ( vertikálnych 10 m na horizontálnych 1860 m ) - na celom úseku. ?
Reply on: jt #42909:
V spoločnej zastávke NO smer západ by bolo pomerne rušno - medzi 7:00 a 8:00 v školské dni je tam asi 68 spojov ☺
Reply on: Riks #42879:

Ano, tento pripad si uz Nazvoslovna komisia po medializacii opravila, ale v terene sa aj po oprave na viacerych

miestach nachadzaju nedostatky.
Chcel by som este upozornit na jeden unikat, ktory sa nachadza na byvalej ulici "Boženy Slančíkovej-Timravy",

dnes už iba skrátene "Timravy", kde sa na jednom dome nachadza velmi stara mala smaltovana tabulka s nazvom

"Slančíkovej-Timravi". Neverim, ze je z cias pouzivania tzv. sturovskej slovenciny, teda v dobe, ked sa ypsilon nepouzival, to by bola este z 19. storocia a neskutocne vzacny kus!

Re #42869 TA:
No praveze tam stoja bloky, ale hlavne vchody maju otocene vstetky na opacne strany (Nesporova ul. a Safarikova tr.). Je to skor park a cez neho dva siroke chodniky, tak som to dal opravit aj do vydania mapy 4/2004 od VKU. Pristup pre auta tam nie je, ale da sa tam dostat bez problemov od garazi, ktore su juhozapadne od Tuckovej ul. (do tvaru obrateneho pismena "L") a v priestore rohu budovy obchodneho domu sa cesta "akoze" konci, ale pritom plynule prechadza do chodnika. Neviem, ci tam nebola/nie je aj zavora, uz si nepamatam. http://maps.google.co.uk/maps?q=kosice+ondavska&oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&split=0&gl=uk&ll=48.710536,21.234357&spn=0.002595,0.006813&t=k&z=18

Pozrel som na www.uzemneplany.sk a tam nevidim medzi zastavkami Idanska a SOUD ziadnu vrstevnicu. Prva vrstevnica zacina az prave od zastavky Idanska smerom ku Sturovej a tam sa Ti moze zdat, ze je to do kopca, pretoze Moldavska cesta tam este pokracuje kusok priamo.


Re #42874 absik:
Hej, preto je spravne tvar s "ý" od slova "výhonok" 🙂
Reply on: pedro77 #42911:
Je to viacnasobne izolovane, trolej TD tusim 4x 2 pary pred trolejom zeleznice a 4x 2 pary izolator pertinax v jednom smere, takze dokopy 16 izolatorov Pertinax a zeleznicny trolej na jednokolajnej trati je izolovany tusim 2x pred a 2x za priecestim, cize dokopy 4 (pravdepodobne keramicke) izolatory. Vlaky tam vsak maju pred priecestim prikazovu znacku na stiahnutie zberaca, takze uhlikova lista sa nikdy "nesuchnu" cez tu trolejovu krizovatku, ale v pripade "nehody", ze by sa tak z nejakej priciny nestalo, prejazd s dvihnutym zberacom by nemal zanechat nasledky, lebo ten izolovany usek aj tak nie je pod napatim.
Reply on: jt #42909:
ozaj, ako je spravene to krizovanie? TD trakcia ma odlisne napatie ako vlakova v presove
Reply on: Furčan #42873:

Vezmem na to jed, ze pod tym travnikom medzi admin. budovou byvalych tehelni a cestou boli kolajnice. Ja si uz presne nepamatam v akej hlbke presne boli, mozno su predsa len zasypane hlbsie ako som spominal tych 25 cm. V cca 1989-90 sa tam robil kanal, ktory je tam mozno dodnes a ked tam davali betonove valce do hlbky, tak im tam zavadzala lava cast kolaje (v smere akoby od cesty ku blokom), ktoru potom odrezali zhruba v dlzke 1m. Odhrnuty bol ale hodny kus v priemere, takze bolo tam vidiet celistvy kus trate v useku takych dvoch metrov a v strede bol odrezany ten spominany cca metrovy kus. Asi dva metre od toho miesta tam stal uz velmi stara a obrovska smutna vrba, na ktoru sme sa ako mali chodievali hravat a ked som bol starsi, tak som sa tam dokonca aj ucil. Do vystavby Lidlu sa tam urobila jedina uprava, ze tu vrbu asi 5-6 rokov dozadu vyrubali.

Re #42789 Nodes:
Zhruba v tom case som sa tam pokusal dostat, ale to sme sa este nepoznali.

Re #42795 Yogi616:
Ano, to je sucasnost, ale pred takymi cca 10 rokmi by si potreboval specialne povolenie na fotografovanie.

Ohladne toho navrhu na nater KT8 mi hovoril sam Dezso, ale osobne si myslim, ze to bolo skor opacne. Straussberg chcel taky nater (erbovy znak je toho dokazom) a on mozno potom mohol akoze navrhnut, aby to bol kosicky nater. Lenze veduci vozovne mi hovoril, ze farieb sa dost zvysilo, tak vraj preto a vyzeralo to dobre, tak to tak potom ostalo. Pocul som uz aj verziu, ze je to nater podla trikolory, aka je na slovenskej vlajke. Lenze ta je biela/modra/cervena a nie cervena/biela/modra.

Re #42872 eMareq:
Na projekte ta zelen na streche vyzera pekne, ale ako pozeram na kopec zmien oproti projektu, tak sa obavam, ze tam bude mozno nieco a la v Galerii jedno umelohmotne zaprasene cudo pripominajuce strom. A som zvedavy, ako si tam ti ludia pri kavicke budu pozerat ludom do iba 25-30 m vzdialenych kuchyn a obyvaciek na 1. a 2. poschodi 🙂
Reply on: TA #42908:
Najlepšie by bolo vytvoriť dva pruhy. Teleso trate by bolo súčasťou vozovky (v pravom pruhu). Ak by sa to takto realizovalo, bolo by dobré zlúčiť zastávky všetkých trakcií. Predbežne sa ale počíta s umiestnením zastávok v miestach, kde sú aj teraz, čo je chyba (nechcem tu teraz rozoberať ich nevhodné rozmiestnenie). Problém by aj bol so súbehom trolejbusov a električiek. Zlúčiť trolejové vedenia tbusov a trams nie je nemožné, ale ani jednoduché hlavne, ak je u nás problémom spraviť solídne kríženia vedení (v spomínanom Prešove je križovanie tbusov a vlakov, a busy tam ani nespomalia...).

Keď už sme načali túto tému, spomeniem ešte zopár zaujímavostí.

Koľaj z Južnej triedy (-> NO) sa tesne pred križovatkou (hneď za výjazdom z Fejovej) rozdelí a vznikne súbežná trojkoľajná trať. Pravá koľaj bude určená pre linky na ŽSt, prostredná pre linky smerujúce ku Krajskému súdu, ľavá, samozrejme smer Barca.

Križovanie koľavových tratí na NO bude riešené s výhľadovým napojením Hlavnej (predpokladám, že pre všetky smery). Reálneho napojenia sa ale asi nikdy nedočkáme, keďže už 22 rokov je ED z Hlavnej oficiálne dočasne vylúčená.

Pri výstavbe Auparku sa na Štúrovej plánuje vybudovanie 6-prúdovky (2+2 IAD, 1+1 MHD), ktorá by mala pokračovať aj po severnej strane Štúrovej, kde zatiaľ BUS pruh chýba.
Reply on: jt #42907:
ak to urobia tak, v tom prípade budú musieť urobiť 2 pruhy a nie len 1, hoci premávka bude 1-smerná. Takže 2 pruhy budú zaberať kopu miesta, ktoré mohlo byť pešou zónou. Alebo potom zjednodušiť prístup k MHD zobojsmerniť ulicu. A úplne najlepšie by bolo, ak by všetka MHD využívala koľajisko.
Reply on: TA #42906:
Toho by som sa nebál. Predpokladám, že to urobia podobne, ako je to na pešej zóne v Prešove. http://blog.sme.sk/blog/4667/125653/vianocnypresov-trojica-trolejbusy2.jpg
Reply on: jt #42895:
dlažba až po Bottovu? Takže MHD bude chodiť po dlažbe. ?
Reply on: TA #42904:
pardon za chyby :
1. odstavec : nie severná a južná vetva, ale východná a západná
2. odstavec : * - akurát podľa mapy je to Husárska, no v tom prípade by bola Husárska predelená spomínaným svahom
Reply on: veteran #42893:
s Ungárovou a Husárskou to nebolo skôr tak, že v roku 1991 sa kvôli lepšej prehľadnosti severná vetva premenovala na Husársku a južná sa ponechala ako Ungárova?
Je to ale len moja domnienka - nepamätám si, či ešte boli nejaké domy ( nie chatrče ) na dnešnom konci Floriánskej v roku 1991.

Avšak v mapách od VKÚ ( nepoznám však ostatné najnovšie vydanie ) je tá ulica zakreslená zle. Možno niekedy v minulosti tak išla, avšak tá ulička *, ktorá sa dnes považuje za Husársku, v podstate Husárskou ani nie je. Husárska vychádza zo západnej strany z Ungárovej a smeruje na severovýchod, kde sa následne spája s Floriánskou. Lenže v skutočnosti nič také neexistuje. Veď je tam prudký svah. Tá ulica, ktorá vychádza smerom na západ z Floriánskej teda Husárskou nemôže byť. Husárska sa v skutočnosti nachádza akurát hore na kopci, lemuje dnešný svah a končí na rovinke, kde ešte nedávno boli cigánske chatrče. Neviem však, ako to tam vyzeralo v minulosti - možno to kedysi bolo skutočne prepojené.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.