ak by sa trať zaplatila v takej miere, ako to bolo v uvedenom príklade Radlíc, tak prečo nie? Mali by sme aspoň 1 MČ s úplne ekologickou MHD. BTW ak MČ so 4800 obyvateľmi nepotrebuje ED, tak potom môžeme byť radi, že sa do DPMK nedostalo, koľko obyvateľov má Barca. ?
alebo tak. Tým by sa zároveň mohol dobudovať malý mestský okruh. Ale je zbytočné o tom hovoriť, keďže tu nikdy nič také nebude. Neuverím, kým neuvidím.
Mal by som jednu prosbu ohladne NEHODY 618+619, potreboval by som fotografie v lepsom rozliseni z tejto nehody pre kamosa z Brna, ktory sa venuje nehodam v Cechach a na Slovensku a chcel by sa na to blizsie pozriet. Fotografie nebudu nikde zverejnene, za co rucim svojim krkom
Predbezne co sme spolu diskutovali, tak sa vyjadril, ze najdolezitejsie bude zistenie, aky silny bol naraz 619-ky doprostred 618-ky, akurat na citlivom mieste prostrednych dveri. Predbezne to vidi na novostavbu, resp. zrusenie... Rad by sa vsak pozrel detailnejsie na fotografie v lepsom rozliseni.
Poslite na mail sarko (zavinac) gtsi (bodka) sk (neobmedzena kapacita schranky) alebo link, kde by som to mohol stiahnut (hoci aj cez torrent). Dakujem.
Kosice su azda jedinym mestom siroko-daleko, kde nie je elektrickova doprava integrovana subezne s cestnou komunikaciou.
Ten maly jednokolajny kusok blokovej konecnej L6 nepocitam, lebo to nie je klasicky tratovy usek. V inych mestach s ED s tym nie su problemy.
Elektricka je sucastou komunikacie a teda ak sanitka so zapnutym vystraznym zvukovym znamenim pojde oproti elektricke, obe vozidla iduc vo svojom jazdnom pruhu sa jednoducho minu. Jedina kolizia by mohla nastat pri dvoch minajucich sa elektrickach, pokial by sanitka bola za iducou elektrickou, ktora na vystrazne znamenie v danom smere zastavi, ale elektricka v protismere by mala urychlene toto miesto naopak opustit, aby sanitka mohla pred nou na vystrazne znamenie zastavujucu elektricku obehnut.
Opravte/doplnte ma, ak sa mylim.
Inak plan vystavby ED do Sace existuje, mam to aj niekde doma, urcite by stalo za pozornost to oskenovat a hodit na net. Ked to najdem v tej nekonecnej halde papierov, tak tak urobim
Co si matne pamatam, tak elektrickova trat sa mala odpajat akurat v zaciatku obluka smerujuceho od KE do VA USS a mimourovnovo minut krizovatku Buzinska x Mladeznicka. Nacitajte si http://maps.google.co.uk/maps?q=kosice+saca&oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&split=0&ll=48.6292,21.181136&spn=0.005035,0.013636&t=k&z=17 . Tam kde je ten vysoky nasyp v smere od VA USS a juzne od mimourovnovej krizovatky su chybajuce spodne dva "listky", tadial to malo prechadzat popod komunikaciu a potom nadjazdom mimourovnovo cez Buzinsku ul. severne a subezne od komunikacie a dalej po Zeleziarenskej uz po cestnej komunikacii. Konecna mala byt tusim trochu dalej za sucasnou konecnou autobusov, na mape vidim za terajsou konecnou este asfaltove parkovisko stvorcoveho tvaru, tak za nim.
Myslim si, ze vystavba trate do Sace by elektrickovej doprave vyznamne pomohla nielen usetrit prostriedky na energie, ale hlavne uchovat ED ako taku.
810zssk: Takou 5minutovou zachadzkou by ludia zo Sace nemuseli byt nadseni. Samozrejme tie spoje k VA by robili prejazdy vozidiel co pridu z mesta, ale prioritny by bol smer k Nemocnici - do USS v sedle afaik prakticky nikto necestuje.
Inak hrubý výpočet vraví, že na N3 sa ročne prejazdí rádovo 7-10tisíc EUR na palive (CNG či nafta), ktoré by sa dali ušetriť zelektrifikovaním. Nie je to veľa, ale zas ani málo.
Ešte viac by sa samozrejme dalo ušetriť úplným zrušením (zdravíme súdruha integrátora Reipricha)...
"nočná električka by práveže mohla byť prospešná. Elektrina je v noci prakticky zadarmo, takže náklady by boli len na mzdu vodiča...koľko gazu ziemnego sa spáli ročne na N3? Na druhej strane nevýhody: nemožnosť zachádzky do gadžodedín po trase, či na letisko (nie som veriacim v KORID, s.r.o.), to by sa muselo vyriešiť."
- V tom súhlasím, ale to nieje prínos pre cestujúceho, ale prínos pre podnik.
"Inak pre trať do Šace by som si predstavoval v sedle 6 spojov za hodinu - 4 do mesta (L20 a presmerované sedlové R), 2 na VA USS. V špičke 6 do mesta (L52, 56 - ak by sme prekusli z THC a Krásnej ten jeden prestup v meste) a 6 na USS (L26)
To je stále lepšie než niektoré trate teraz (Boženka, Barca, Alejová..)"
- Myslím, že ten 10 minútový interval bude hlboko predimenzovaný a budú jazdiť sóla.
"Gadžobusy predsa ani dnes do Šace nechodia (25, 26P, 20+52LoL), tých by sa to nedotklo. A koľajnice vo vozovke všade vo svete zvládajú (aj so sanitkami), Košičania by sa napokon naučili tiež."
- Gadžobus = SAD a tie v Šaci stoja. Na námestí a pri nemocnici. Neviem aká je tam široká komunikácia, ale myslím si, že trať by zabrala celú šírku cesty.
nočná električka by práveže mohla byť prospešná. Elektrina je v noci prakticky zadarmo, takže náklady by boli len na mzdu vodiča...koľko gazu ziemnego sa spáli ročne na N3? Na druhej strane nevýhody: nemožnosť zachádzky do gadžodedín po trase, či na letisko (nie som veriacim v KORID, s.r.o.), to by sa muselo vyriešiť.
Inak pre trať do Šace by som si predstavoval v sedle 6 spojov za hodinu - 4 do mesta (L20 a presmerované sedlové R), 2 na VA USS. V špičke 6 do mesta (L52, 56 - ak by sme prekusli z THC a Krásnej ten jeden prestup v meste) a 6 na USS (L26)
To je stále lepšie než niektoré trate teraz (Boženka, Barca, Alejová..)
Gadžobusy predsa ani dnes do Šace nechodia (25, 26P, 20+52LoL), tých by sa to nedotklo. A koľajnice vo vozovke všade vo svete zvládajú (aj so sanitkami ), Košičania by sa napokon naučili tiež.
Podľa mňa teda ideálny kandidát na €fondy (ak by Hranol a Knapi3,14k dali, samozrejme, čiže sci-fi)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TA