Reakcia na: KVKV #4246:
Ak sa moje príspevky javia ako logické, je to pre mňa potešujúce, snažím sa písať vecne, logicky a podľa možností odborne (i keď neprajníci ma môžu napadnúť, že v odbore nie som školovaný). Bacil DPMK v sebe nenosím, pretože tam nepracujem, i keď na druhej strane, som tam častým hosťom (naposledy dnes popoludní). Moje zárobkové aktivity skôr súvisia so značkou DPMP.
Ale Ty stále akosi nechápeš moje myšlienkové pochody. Skúsim teda ešte raz vysvetliť, hádam sa porozumieme. Presne tak, ako píšeš, pozrel som si Sarkom navrhnutú trasu. Pred Slovanom po oboch stranách parkujúce autá, každú chvíľu sa nejaké snaží zaparkovať, nejaké zasa odchádza preč... Potom je tu prechod pre chodcov v smere Hlavnej križujúci Rooseveltku. Prúdy chodcov sú silné, takmer nepretržité - premávku blokujúce. Potom tu máme samotnú Rooseveltovu ul. Na severnej strane sú vyznačené plochy pre pozdĺžne parkovanie, ktoré vytláča kolónu automobilov (aj keď je ulica jednosmerná, väčšinou sa jazdí smerom od Bottovej ako opačne) viac do stredu, ba až do protismeru. Pre Sarkom navrhnutý smer ostáva minimálny priestor pre jazdu, a to podotýkam pre IAD (na vlastné oči som videl, že aj osobný automobil to s prejazdom nemaá najľahšie), nehovoriac už o MHD. Zlej situácii napomáha aj obrubník s ostrovčekom oddeľujúcim parkovisko (kde parkujú Hejnalove Novoplany) od ulice. Parkovisko do značnej miery zasahuje do ulice.
Oukej, poďme k bodu dva. Ty hovoríš, že teraz sa treba zamyslieť, ako to všetko prekonať. Veď ja tiež! Veď som tam niekde aj nejako takto vetu formuloval, že »bez zmeny dopravného značenia a organizácie dopravy« tam MHD zaviesť nejde. Tým som mal na mysli, že pre prejazd MHD treba zabezpečiť minimálne zmenu vodorovného dopravného značenia v zmysle zrušenia pozdĺžneho parkovania na Hlavnej pred Slovanom, ale predovšetkým na severnej strane Rooseveltovej ul. Ak by to malo byť ideálne, možno aj zmenšenie "novoplanového" parkoviska, ale to možno ani nie je nutnosťou. Áno, áno, ja som si tieto veci uvedomil.
Ale na rozdiel od Teba, KVKV, potom mi prišla na um ešte tretia vec v podobe jednej otázky: "A načo to všetko?" A sme doma. Uvedomuješ si, čo to znamená meniť podmienky parkovania, odstraňovať značky, rušiť parkovacie plochy, búrať, resp. zrezávať ostrovčeky? Jasné, nie je to nemožné. Ale ja sa pýtam prečo? Aby doslova niekoľko pár spojov za hodinu tadiaľ mohlo jazdiť (intervaly L14: 30/60, L24: 60/180, L28: 60/120, L:33 60/60, L53: 15-20/-)? V špičke je to deväť spojov za hodinu, v sedle maximálne štyri, väčšinou ani toľko nie. A navyše jedným dychom dodávam, že zmenou trasy niektorých liniek celkom padá dôvod pre zavádzanie týchto úprav. A aby toho nebolo dosť, v novinách čítame, že možno už o päť rokov po tejto trase nebude možné viesť akúkoľvek dopravu.
Dúfam, že som sa už tentoraz vyjadril jasne, a že súhlasíš.
Prímestské linky v zásade možno:
a) ukončiť po vjazde do mesta na najblišom termináli MHD s prestupom na nosnú dopravu (v KE do úvahy prichádza jedine električka)
b) expresným spôsobom viesť do centrálneho terminálu prímestskej dopravy (v KE priestor a okolie Staničného nám.)
Zastavovanie L28 na Jazere v súčasnosti považujem za nešťastné. Je to jav asi posledných, tuším 10-15 rokov, dovtedy mala zastávok menej.
Re #4247 eMareq: Nie, L21 nikdy na Baňu nejazdila. Z Ťahanoviec jazdila ako napájač električky k Štadiónu Lokomotívy. Keď sa nad Košice prihnali mračná priamych spojov do centra, presmerovali ju po Národnej triede na NO.
Na navrhnuté linky 18 a 34 reagujem iba ako na vtip. Dobrééé...

KVKV
Skúsim to zhrnúť:
-niektorí považujú súčasný stav dokonca za IDEÁLNY (!)
-tzv. opakované zastávky vačšinou za NEPRIJATELNÉ (prečo?)
-čiastočná obhajoba nevhodne vzdialených zastávok /Bottova,Fejova/("radšej nech to má jednoduchšie vodič než cestujúci")
-velké nádeje spojené s výstavbou Auparku.
-totálne odmietnutie zmien kolajových trás (scifi)
Čo sa týka kategórie scifi, tak akýkolvek rozumný nápad k zlepšeniu stavu mhd v Košiciach tam patrí. Aspoň z pohladu mesta a dpmk.
V rámci výstavby auparku nemožno očakávať výraznejšie zlepšenie rozmiestnenia zastávok. El.trate zostanú v podstate tak ako sú (+/-meter od dnešnej osy), všetky ďalšie sa posunú ešte ďalej k Južnej, v extrémnom prípade ešte smerom k Sennému trhu do blízkosti vchodov do zábavných centier, to si ich vlastníci presadia ,keď sa majú zúčastniť na investícii. Vytvorením pešej "megazóny" sa ešte zhorší dostupnosť dopravy z centra.
Takže žiadne svetielko nádeje ani vo vzdialenejšej budúcnosti.
Jediným riešením by bola obnova mhd na Hlavnej (scifi,že?...)
A ešte čosi.
Nedávno tu šla diskusia o už aktuálnom zavedení prestupnej tarify. S tým v súvislosti s možným rušením niektorých priamych spojov. No, to teda máme sa na čo tešiť...to sa nám bude prestupovať.