Reakcia na: Sarko #4014:
*1/Je to možné, to posledné provizorium smerom k polícii zrejme zlikvidovali pri úprave parčíku. Povodné stačilo zasypať a mali chodníček. Vlatne typické pre KE, -robiť len to, čo je nezbytne nutné. Dátum úpravy parčíku mi nie je známe.
*3/Skladná ústila krížila Južnú a pokračovala ako požiarnicka (mierne vyosené ) ,takže tá trať mohla viesť priamo zo skladnej až k hasičom. Zmyslom mohlo byť odstavovanie vagónov a prípadná manipulácia s nimi pri posune. Posunovanie v oblúkoch zposobovalo velké problémy.
Pokial bola vlečka aj k tabačke ,tak tiež len rovno od spš,križovaním komenského.
Opakujem ale, že od zač 60tych rokov ani jedna z týchto kolají už nebola a jedná sa len o úvahy-hypotézy.
**/prvé preloženie trol vedenia sa robilo z dovodu jej zvýšenia asi o 40cm. Preto je na mnohých miestach vidieť nad starou rozetou nové ukotvenie jednoduchšieho -novšieho typu. Na polícii je to ukážkové.
***/ešte ma napadá, či tie kotviace háky sa nepoužívali na niečo iné.
Verejné osvetlenie vtedy ešte žiarovkové, pozdejšie ŽIARIVKOVÉ bolo v mnohých uliciach na prevesoch. Ešte dodnes je také riešenie vidieť napríklad vo Viedni, Budapešti.
poz.: žiarivky vydržali v ke len krátko, potom boli stavané gulaté stlpy s výbojkami.
Esicko