DPMK robí kroky, aby sa "dáma" čoskoro vrátila (20.04.2004)
V Brne je 90-ročná košická električka
Čo nevidieť mala by sa do Košíc vrátiť 90-ročná električka, ktorá je zatiaľ v majetku Technického múzea v Brne. " Už asi rok a pol spolu s riaditeľom košického Slovenského technického múzea Ing. Eugenom Labaničom o jej navrátení do Košíc s moravskými kolegami rokujeme," povedal nám generálny riaditeľ DPMK, a. s. Ing. Igor Reiprich, CSc. "Električka sa dostala do Brna v časoch federácie, keď sa uvažovalo o vytvorení federálneho dopravného múzea." Potom prišlo rozdelenie, samostatnosť, ale električka ostala v Brne a len tak jednoducho sa späť nemôže dostať. DPMK podľa I. Reipricha musí zvládnuť množstvo administratívnych krokov, vrátane dohôd medzi českým a slovenským ministerstvom kultúry, aj ponukového konania. "Ak naň nikto nezareaguje, a my sme presvedčení, že nie, električku, ktorú sme brnianskemu múzeu odpredali, mohli by sme dostať domov. Tu ju zrenovujeme a konečne sa stane súčasťou nášho múzea histórie dopravy v meste," dodal I. Reiprich.
zdroj: http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=23592
V Brne je 90-ročná košická električka
Čo nevidieť mala by sa do Košíc vrátiť 90-ročná električka, ktorá je zatiaľ v majetku Technického múzea v Brne. " Už asi rok a pol spolu s riaditeľom košického Slovenského technického múzea Ing. Eugenom Labaničom o jej navrátení do Košíc s moravskými kolegami rokujeme," povedal nám generálny riaditeľ DPMK, a. s. Ing. Igor Reiprich, CSc. "Električka sa dostala do Brna v časoch federácie, keď sa uvažovalo o vytvorení federálneho dopravného múzea." Potom prišlo rozdelenie, samostatnosť, ale električka ostala v Brne a len tak jednoducho sa späť nemôže dostať. DPMK podľa I. Reipricha musí zvládnuť množstvo administratívnych krokov, vrátane dohôd medzi českým a slovenským ministerstvom kultúry, aj ponukového konania. "Ak naň nikto nezareaguje, a my sme presvedčení, že nie, električku, ktorú sme brnianskemu múzeu odpredali, mohli by sme dostať domov. Tu ju zrenovujeme a konečne sa stane súčasťou nášho múzea histórie dopravy v meste," dodal I. Reiprich.
zdroj: http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=23592
KVKV
Dovodom 2/7 bol ten, že pred stanicou nebola smyčka. Teda téčka tam nemohli.Kapacita L2 vyžadovala obojsmerné vozy a vlečné vozy. Na L7 pre nedostatok vlekov jazdili sóla obojsmerné, pozdejšie nahradené téčkami, ale tie končili na Stromovej, na stanicu nemohli.Tým sa stratilo žiadané spojenie .
Starých vozov ubúdalo, takže aby mohli nasadiť T-vozy a zvýšiť kapacitu oboch liniek ,tak ich spojili. Po príjazde dvojky na stanicu zmenila sa na L7 a pokračovala Kirovovou(myslim sa tak volala) na Marxovu(Masarykovu) a po známej trase. To trvalo do započatia výstavby novej stanice. Potom bola okružná trať prerušená, spojenie stanica NMM nahradil bus L17, okolo starej vozovni bola vybudovaná provizorná smyčka. Na druhom konci končila 3a7 na triangli Stromova.
V r.69 boli zrušené aj 3a7 a v úsekoch Kuzmányho a B.Něm. ich nahradila busL12.