1.
Najväčší dement spomedzi vodičov je asi na voze 5236.
Prečo? Ľudia ešte ani celkom nenastúpili a už zvonil a zatváral dvere. Ak niekto dobehol na poslednú chvíľu, mal smolu, vodič už dvere neotvoril. Na prechode nedal nikde prednosť chodcom, ale vytruboval na nich a aj skoro jedného chodca zrazil. No a keď ho jeden vočil na známej križovatke sečovská - prešovská nechcel pustiť zaradiť sa pred seba, tak ho neskôr tento vodič autobusu predbehol a schvalne vytlačil na krajnicu cesty.
2.
Este jeden dotaz k revizorom. Dnes som stretol jednu dvojicu, dvaja muži, pričom jeden z nich starší, bradatí. Pri kontrole v autobuse (L15) keď chytili 2 bez listka namiesto udelenia pokuty ich iba vyzvali, aby si išli kupiť lístok ku vodičovi.
Najväčší dement spomedzi vodičov je asi na voze 5236.
Prečo? Ľudia ešte ani celkom nenastúpili a už zvonil a zatváral dvere. Ak niekto dobehol na poslednú chvíľu, mal smolu, vodič už dvere neotvoril. Na prechode nedal nikde prednosť chodcom, ale vytruboval na nich a aj skoro jedného chodca zrazil. No a keď ho jeden vočil na známej križovatke sečovská - prešovská nechcel pustiť zaradiť sa pred seba, tak ho neskôr tento vodič autobusu predbehol a schvalne vytlačil na krajnicu cesty.
2.
Este jeden dotaz k revizorom. Dnes som stretol jednu dvojicu, dvaja muži, pričom jeden z nich starší, bradatí. Pri kontrole v autobuse (L15) keď chytili 2 bez listka namiesto udelenia pokuty ich iba vyzvali, aby si išli kupiť lístok ku vodičovi.
Vladimír
Áno, Prešov zaspal dobu. V tej dobe električku postavili oveľa menšie mestá ako Prešov. Faktom je, že takmer žiadna z týchto mniprevádzok, zvlásť ak bola postavená na úzkom rozchode, neprežila.
V Prešove bola v roku 1896 po vzore Košíc spracovaná možnosť zavedenia koľajovej mestskej dopravy formou koňky. Trať mala byť vybudovaná na rozchode 760 mm a mala viesť zo Solivaru okolo stanice do mesta a ukončená mala byť niekde v severnej časti mesta. Počítalo sa aj s nákladnou dopravou, ktorá mala byť v parnej trakcii a v rámci ktorej sa počítalo s transportom soli zo Solivaru na železničnú stanicu Prešov. Celú výstavbu schválilo aj Uhorské ministerstvo obchodu, no na poslednú chvíľu sa výstavba zrušila pre zlú finančnú situáciu mesta, ktoré bolo v tom čase zaťažené inými investičnými akciami, napríklad výstavbou vodovodu. Takže zhodou náhod dnes v Prešove nemáme električku, ale zato máme vodovod
Papyr, genius a ja sme už dávno rozvinuli fantasmagorické úvahy na tému električky v Prešove na trase ŽST Prešov - ŽST Prešov mesto - ŽST Veľký Šariš - Veľký Šariš-mlyn. Základom malo byť teleso súčasnej železničnej trate 188, ktorá má byť výhľadovo odklonená cez Šarišské Lúky a tunel popod Dúbravu. Na nevyužitej trati by sa objavili električky a za týmto účelom by si DPMP odkúpil posledné tri košické KT-čka