Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
rl > Stojí tam viac jazvečíkov. Vyzerá to tak, že enkláva odstavených sa nám rozrastá. OKrem už spomínaných 3502 a 3526 sú tam teraz aj 3506 a 3518. 3516 stojí už cca týždeň pred vjazdom do trolejbusky.

4095 bude ďalší s novou ŠPZ, ale prečo boli odstránené ŠPZ-ky aj zo 4310 mi nie je jasné.
Reakcia na: rl #3458:

Takže: pred postupujúcou sov. armádou bola vačšina povodných košických električiek evakuovaná do vnútrozemia- skončila v Nemecku atď. ..to je iná história
Od r.1946 bol nedostatok vozov riešený nákupom z Prahy .Bolo dodaných približne 50vozov (presne z hlavy neviem) zo série v Prahe už vyraďovaných tzv. "dvojstovákov".Vyrobené v r.1908-10. 25 až 30 vozov bolo zaradených do prevádzky (presná evidencia zaraďovania a rušenia a ktorých povodných praž. vozov - nie je známa). Dostali ev.č. od ??? do 38. Do prvej polovice 60-tych rokov to bol dominantný typ v košickej prevádzke.Časti vozov odobraná trakč. výzbroj a zaradené ako vlečné -prekázatelne #116,118. Zbytok rozobraný na náhradné diely, z toho použité v 50tych rokoch na stavbu nových deviatich (?)električiek v dielňach dp. Dostali druhé obsadenie ev.čís. 1 až 9. V prevádzke vydržali do 60-tych rokov len vozy 1 až 7, niektoré boli jednosmerné alebo zjednosmernené . Vozy mali atypický vzhlad - dve čelné svetlá, pantograf nebol uprostred, vnútri priečne sedadlá. Aj ked boli vzhladom celkom odlišné, možno na nich zretelne rozpoznať diely povodných dvojstovákov .
V roku 1962 boli dodané z Prahy štyri "trojstováky" - odlišnosti v počte okien, el.výzbroji, nižšie nástupné plošiny atď. Boli to novšie vozy ,vyrobené po r.1920. V ke dostali čísla 9 až 12. (druhé a tretie obsadenie). Voz 9 sa odlišoval, už v Prahe bol rekon. na 5-okeňák s bezrámovými oknami. Myslim že bol zrušený ako prvý po nejakej nehode.
Dovod toho nákupu dodnes nie je celkom jasný, niekde sa uvádza ,že ako pracovné vozy, ale všetky boli zaradené do normálnej prevádzky.
v tom čase už chodili velké dodávky téčiek, (od 1963-T3)
Ich pravidelná prevádzka bola ukončená 31.4.1968.
Dodnes sú zachované 10 (a 12 donedávna , lebo zhnila a rozpadla sa)
V osemdesiatych rokoch boli zakúpené ešte dva "tristováky"- v Prahe ako pracovné ,boli upravené pre zamýšlanú vyhliadkovú električku na Hlavnej 103,104 (stovková rada bola v ke povodne pre vlečné vozy). Sú dodnes.
Takže toto je košická história Ringhofferov, dalo by sa ešte o nich vela hovoriť , ale to by bola kniha. Ináč v českej literatúre sú tieto typy podrobne zdokumentované.
Reakcia na: KVKV #3442:


Samozrejme, ze o kosickych
Reakcia na: SHORTY #3455:

Vyslovujem obdiv. Taktiez. Pridavam sa. ?
Reakcia na: SHORTY #3455:
Teda... Nenachádzam slov... ? Takže vzhľadom k 10-minútovej rýchlej práci a vlastnej iniciatíve musím prehodnotiť svoj názor a vysloviť hlboký obdiv! ? Keby mal DPMK takých ľudí viac...
Ad.:Zadná 6-ová tabuľa. Čo sa vám na nej nepáči? Za 10min a pritom v práci sa (myslím)lepšia spraviť ani nedá. A takto máte aspoň zadné číslo,keď už dobiehate na spoj aby ste vedeli na čo bežíte. A keďže DP tabule nemá,vyrába iba laminované čísla a tu vidno tú povestnú operatívnosť v DP,keď som tabuľu pýtal v PO(29.3.) a podľa všetkého ešte stále je tam ta provizórna ☺
D3k0: Aby som reagoval na Tvoj príspevok v BA fóre,musím tu,lebo tam sa neviem z ErrorTelu vôbec pripojiť. Aj do tohto fóra to trvalo na veľa pokusov, neustále vypisuje "Spojenie prerušené, skúste zas". Takže nič moc...
D3k0: Aby som reagoval na Tvoj príspevok v BA fóre,musím tu,lebo tam sa neviem z ErrorTelu vôbec pripojiť. Aj do tohto fóra to trvalo na veľa pokusov, neustále vypisuje "Spojenie stratené, skúste zas". Takže nič moc...
Odkazy na články v Košickom večere:
" target="_blank">http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=22910"> - V Šebastovciach čistejší vzduch, Barčania asi prídu o šesť domov
" target="_blank">http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=22797"> - O vplyve rýchlocesty na životné prostredie
" target="_blank">http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=22791"> - Generálny riaditeľ na mieste činu. Urýchli rekonštrukciu stanice?
" target="_blank">http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=22707"> - Frekventovaná Gorkého ulica čaká na generálku už 20 rokov!
Aha, tak nie, ale v tomto je na vine moj fon, lebo viem 😞
Skúaka,
i to aj z mojej maainy funguje. V
era nás bol navatívie pán generálny riadite> }SR a ako povedal náa pán prednosta, z rozbitého 1. nástupiaea mali srandu...
Hurá, WAP je už s diakritikou a konečne sa aj bez problémov zobrazuje ten zakliaty znak "&"!
Košický Večer: Priechod na Lechkého presunú, na Zombovej osadia semafor
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=22965
Reakcia na: KVKV #3437:
v prvom rade je to o pristupe k praci, o vztahu k podniku a k mestskej doprave ako takej.
Reakcia na: Vladimír #3422:
No iste, nie sme v spore (ako obvykle:-)).
i.
Reakcia na: bigmac #3419:
Správa. Ale máš smolu, všetky NP vozidlá s pevnými podvozkami sú na tom rovnako. Holt budú musieť Trabusti viac makať.
Reakcia na: KVKV #3440:
Nuz ked myslis tu nasu povodnu T2 - 234 (teda kopa zelezneho srotu), tak ta historicka je. Aj 212 je historicka, len nie nasa, iba cislo je nase 😉 🙂

Keby 203 chceli dat do povodneho stavu po vyrobeni (nie ako dnes, ked odraza stav z r. 1967) - veru mali by co robit, aby zohnali vsetko potrebne.
Reakcia na: BM #3439:
No lenže Prešov má výrazne vyšší počet starších vozidiel po generálnej oprave alebo aspoň veľkej prehliadke - všetky autobusy do roku 1995 a všetky trolejbusy do roku 1994. To sa jaksi o Košiciach nedá povedať 😉
Reakcia na: rl #3436:

O tých košických alebo všeobecne, upresni.
Reakcia na: Sarko #3408:

Áno, skleróza, poplietol som to, vďaka za opravu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.