Ešte doplním,že v tomto podniku,jednaju nadriadený z vodičmi jak z hovadami,pekneho slova nedostaneš už pomali od nikoho,skvelý príklad,jak jednať z ľudmi ? ,to sa samozrejme prenáša dalej,nemalo by,ale ta ? ? ?
Stávať sa to bude stále,sme len ľudia ? Ak by som vlastnil prepravnu spoločnosť,v prvomrade by som vytvoril zamestnancom take podmienky aby boli čo pod najmenším natlakom,minimalizovať stresove prostredie,aspoň by som sa to snažil,komunikoval by som zo sovjími vodičmi,každy problem ktorý maju a sposobuje stres za volantom,sa snažil riešiť,ohodnotil finančne ich pracu tak jak sa patrí-to všetko pre ich pohodu , veď ked su spokojný zamestnanci,aj tej firme sa určite bude viac dariť,ale jak píšeš,ťažko otom. ? Nemalo by sa to stávať,ale sam vidíš,dispečery to nezvládaju,ma to zvládať potom vodič?? ? Tento podnik je chorý,to je vysledok tejto nákazy,všetci podráždený ?
Ano, ja viem, ze cloveku povolia nervy, to je samozrejme. Ale prave o to ide, ze by sa to stavat nemalo, teda hlavne v praci nie. Praca s ludmi je to najtazsie, co moze existovat, este viac ak k tomu pripocitas to, co si tu popisal.. Premavku, atd.. No jednoducho mi neda, ze stale by malo platit Nas zakaznik, nas pan. Ako som napisal, aj ked zuris, zakaznik by to nemal pocitit. Ver mi, ze keby si vlastnil firmu, v ktorej pracujes iba ty, na zakaznikoch by ti zalezalo uplne inac ako ked pracujes vo firme, ktoru nevlastnis. Bohuzial vzdy to tak bolo a vzdy to tak bude. Ja som ale v prispevkoch aj napisal, ze samozrejme taketo spravania vodicov (snad iba obcasne) sposobuje aj DPMK sam. Svojim pristupom k zamestnancom, platovymi podmienkami atd.. Je tazke obratit svoju zlost voci zamestnavatelovi a voci zakaznikovi sa naopak priblblo usmievat. Poznam to sam. Pracujem so zakaznikmi viac ako dost. No ale co narobis..
Teraz trocha od témy :
Neviete kde dal DPMK tie automatické spriahadlá čo vymontoval z T6? Ich len predal? A ešte by som sa rád spýtal, v ktorých rokoch to robil. Diki.
To maš tak,on ten vodič vůbec nemusí byť taky nevychovaný v sukromnom živote , ale vieš,dennodenne si v práci vodiča pod dosť velkým nátlakom , v dnešnej premávke , pri týchto cestovných poriadkoch čo su - je toho dosť sa stane že proste občas prepnu nervy , po par minutách si sam uvedomíš že si mohol aj inak reagovať , ale práve vtej chvíli si to neuvedomíš - stane sa.A stačí že pride niejaka babka z primitívnou otázkou do rany a nerv povolí . Radšej nech povolí tak,ako keby mal v sebe dusiť a po par zastávkach dostať mrtvicu ? Ak tam ma ten cestovný poriadok,nech sa kukne,nech su aj ludia kus sebestačný,tak isto by doktora v ordinácii nasralo,keby mal na dverách vypísane že robí do 13.00 a príde niekto,zaklope a pýta sa,dokedý pracuje ? Lenže on to nema tak často,ako vodič MHD v KE,kde každe polkolo príde niekto za tebou z primitívnou otázkou.Tieto situacie su podla mna vynimočne,čo tu vypisujete,a Richard ma asi v sebe magnet na taketo akcie,ked sa stale stým stretáva ?
vies, lenze mam pocit ze DPMK nie je taky zamestnavatel, ktoremu by zrovna na svojich zamestnancoch zalezalo.. ako jasne, slusne spravanie je dolezite vsade, avsak je potrebne si uvedomit, ze aj sofer je len clovek a nie vzdy musi mat dobru naladu, nie vzdy musi mat svoj den..
Mozno mi teraz napises, ze ok, ale aky plat, take sluzby. Aj to beriem, ale "aky plat take sluzby" neadresuj svojmu zakaznikovi, ale zamestnavatelovi. Lebo ak to pojde v smere k zakaznikovi, bude ich zas o cosi menej a zas mensi plat. Zakaznik nesmie pocitit tvoju zlost voci zamestnavatelovi. On ti prisiel "IBA" zaplatit za sluzby...
To je dobra otazka, ale zaroven mam na nu odpoved: Vsetko je to nielen vecou slusneho spravania, ale aj vecou reprezentacie materskej firmy, v ktorej dany zamestnanec robi. No a kedze to nejde po dobrom, tak je to aj o zakotveni v pracovnej zmluve. Ver mi, ze potom aj po desiatich rokoch budes ako vodic odpovedat slusne. Mne ako zamestnavatelovi by na spravani mojich zamestnancov v ramci dlhodobeho hladiska zalezalo az prilis. Ja ako zamestnavatel zijem z ludi, ktori mi platia za sluzby a v prvom rade JA mam byt vdacny za to, ze moje sluzby vyuzivaju. To je presne o tom, ze zamestnanec si povie: ved firma nie je moja, ja tu len pracujem.. Keby bola jeho, usmieval by sa aj po infarkte, len aby mal svojich zakaznikov. No kedze to nejde a ludia su tupi, dam im to razne na papieri a nech skusia skakat. Ale ako to bolo zdoraznene, v "normalnej spolocnosti" by si letel aj ked pozdrav nemas zakotveny v pracovnej zmluve
Vodic je pracovnik firmy ktora babicke poskytuje platene sluzby a teda by bolo SLUSNE keby vodic povedal "Ja mam prestavku, za chvilu pride druhe vozidlo" a netvaril sa ze sa ho to netyka. V normalnej spolocnosti by za to letel.
Super. Ani doktorom, predavacom, programatorom a mnohym dalsim nevyplyva z pracovnej naplne, ze by sa "mali" alebo "mohli" pozdravit niekomu, kto sa (len tak mimochodom tiez bez pracovnej naplne) pozdravi im. Cize v konecnom dosledku budeme na seba vsetci len zazerat a cumiet ako obycajni bubaci, lebo ved mne za pozdrav neplatia. A pre istotu budeme vsetkych zdraveniachtivych posielat do analnych a roznych inych otvorov ludskeho tela. Teda.. poviem ti, v takejto spolocnosti nechcem zit ani sekundu. Ak takto chcu zit napriklad vodici mhd, nech to robia nadalej. No v tom pripade si dpmk musi uvedomit, ze zdraveniachtivych spoluobcanov, ochotnych cestovat mhd, bude cim dalej tym menej. Budu si kupovat auta a dpmk zacne prichadzat o trzby este viac ako o nich prichadza uz v dnesnej dobe. Mozno nakoniec nastane situacia, ze vodic v depresii, ze nevozi nikoho, si sam na zastavke vystupi, pozdravi sa sam sebe a pre istotu sa posle do otvoru.. Milujem vizitky takychto podnikov.
Zavola na to cislo a dotycny ledva zo seba vypusti dispecing.Na danu situaciu odpovie strucne tonom ako keby mu niekto nieco urobil a buchne telefon bez dopocutia.Takze drzeho spravania sa dozije ci pojde za vodicom alebo zavola na dispecing. ? ?
Obcianka je podla mna dost gramotna na to aby si vedela precitat CP. Ak jej nejde autobus, nad zastavkou je telefonne cislo a tam jej mile rad odpovie smenovy dispecer. Vodic nie je nikoho povinny informovat, nevyplyva mu to z naplne prace.
ten semafor je dobre zrieseny. ten prechod tam malovany nemusi byt, nakolko sa jedna o drahove teleso. Po spravnosti by tam mal byt dany 2kriz a zeleznicna signalizacia z priecestia .
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk