Reakcia na: TA #30485:
D.Feju slúži roky ako normálna mestská komunikácia, denne ňou prejde zo Štúrovej na Južnú triedu vyše 3 tisíc vozidiel (odbočuje zo Štúrovej cca každé ôsme), nie je dôvod aby sa táto komunikácia uzatvárala pre verejnú dopravu, jedna z alternatív AUPARKu hovorí o tom, že sa tu iba doprava otočí - výjazd v smere na Štúrovu k Moyzesovej, čím sa využije čas, keď sa zastaví doprava po Štúrovej od Domu umenia kvôli chodcom - ten dnešný svetelne riadený priechod tam ostáva. A dnešné odbočenie doprava zo Štúrovej do Fejvej sa posúva až priamo do Južnej triedy.
?
eMareq
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=2.2.2008/69137K
citát
Vedenie mesta si uvedomuje, že takéto technické riešenie dopravy je v tomto území finančne veľmi náročné.
" Pokúsime sa rokovať s investorom o tomto variante a o detailných modeloch financovania projektu. Veríme, že nájdeme spoločné riešenie," povedal primátor František Knapík (KDH).
Navrhovaný mimoúrovňový variant podľa vedenia radnice výrazne zvyšuje bezpečnosť chodcov v tejto oblasti a prispieva k sceleniu pešej zóny medzi Hlavnou ulicou a Južnou triedou.
" Zvyšuje tiež atraktivitu investície a stáva sa prestížnou záležitosťou pre mesto i investora," dodáva Geročová.
Investor rešpektuje, ale...
"Rešpektujeme rozhodnutie mesta a samozrejme zohľadňujeme preferovaný variant riešenia dopravy v našom projekte," uviedla želmíra Rácová, zástupkyňa developera HB Reavis Group.
_Zdôraznila, že financovanie mimoúrovňovej dopravy je plne v rukách mesta Košice._
_"Investor sa zmluvne zaviazal preinvestovať do riešenia dopravy 100 miliónov korún. Zvyšné prostriedky by mali pochádzať z mestských a externých zdrojov. Mestu poskytneme najväčšiu možnú súčinnosť pri vyhľadávaní optimálnych externých možností financovania," zdôraznila Rácová._
Ak peniaze nebudú?
V prípade, že sa mestu nepodarí zabezpečiť financovanie náročného mimoúrovňového riešenia dopravy, bude sa realizovať úrovňový variant.
"Projekt úrovňového riešenia dopravy bude projekčne pripravený tak, aby v budúcnosti bola umožnená realizácia podzemného variantu a to bez obmedzenia prevádzky obchodného centra a bez nutnosti konštrukčne meniť vjazdy, či výjazdy do objektu," zhoduje sa mesto s investorom.