Ak dovolíte, dovolím si predniesť svoje dojmy a pocity z aktuálneho diania v košickej MHD :
Keďže ako tak priebežne sledujem, s navrhovaným linkovým vedením z košickej inteligencie nie je spokojný snáď nikto, mali by sa zapracovať a zohľadniť v tomto fóre už spomínané pripomienky. Aby bolo po vôli odbornej laickej väčšiny, ideálne by bolo v tomto prípade konštruovať linkové vedenie systémom odvšadiaľ všade. Malo by sa vyhovieť predovšetkým mestským častiam (ďalej len "MČ"), to znamená, že z každej MČ - "dediny" by premávalo cca 8 autobusových liniek smerujúcich aspoň do 3/4 zvyšných mestských častí s pravidelným 4,5 hodinovým intervalom. Vznikla by tak, nielen pre cestujúcich ale aj pre vodičov, veľmi prehľadná sieť 68 autobusových liniek.
Nemusím snáď pripomínať, že pri takomto systéme by bola prestupná tarifa absolútnou zbytočnosťou, preto by sa ihneď zrušila.
Investícia v podobe cca 40 mil. Sk do dezinformačného systému pôvodom z jedného stredoslovenského mesta bola zbytočná, navrhujem aby DPMK, a.s. tieto zázraky pekne tejto firme vrátil samozrejme s požadovaním primeranej náhrady škody. Za utržené peňažné prostriedky by mohol magorstrát odsúhlasiť napríklad nákup nových autobusov, ideálne takých značiek, ktoré ešte vo vozidlovom parku zastúpené nie sú a samozrejme po zohľadnaní návrhov jednotlivých MČ. Fanúšikovia MHD by sa možno konečne dočkali autobusov typu Irisbus IVECO, SOR prípadne MAZ a iných (možno aj na vodíkový pohon v rámci veľmi preferovanej ekologizácie MHD)...
Keď sme pri ekologizácii, momentálne nevidím žiaden zmysel v existencii električkovej trakcie. Keďže niektorí diskutujúci na tomto fóre tvrdia, že väčšina cestujúcich z Krásnej cestuje aj tak na Palackého na na NMM a električkou to trvá dlho, zdá sa mi tento systém len brániaci v rozvoji veľmi efektívnej autobusovej doprave, prípadne zrýchlených liniek v podivnom pásme TZR...
Určite ste si všimli, že veľmi prudko stúpa dopyt po električkách T3, ktoré sa DPMK, a.s. snaží veľmi úspešne predať. Preto by nebol by problem z vyradených eletričiek utržiť aspon 10 mil. Sk v kovošrote. Za tieto peniaze by sme mohli nakúpiť napr. 3 ojazdené autobusy CityBus 12M z DP Praha a nasadiť ich na linky do Lorinčíka (pretože starostovi MČ Lorinčík sa pri návšteve Prahy veľmi páčili...)
Na záver mi nedá dodať, že pri predvolebných sľuboch by sa istá politická strana, ktorej členom je aj súčasný primátor Košíc, mohla pýšiť heslom "Koniec prestupom!". Určite by si tým získala srdcia všetkých mestskou dopravou cestujúcich nielen Košičanov... ?
Keďže ako tak priebežne sledujem, s navrhovaným linkovým vedením z košickej inteligencie nie je spokojný snáď nikto, mali by sa zapracovať a zohľadniť v tomto fóre už spomínané pripomienky. Aby bolo po vôli odbornej laickej väčšiny, ideálne by bolo v tomto prípade konštruovať linkové vedenie systémom odvšadiaľ všade. Malo by sa vyhovieť predovšetkým mestským častiam (ďalej len "MČ"), to znamená, že z každej MČ - "dediny" by premávalo cca 8 autobusových liniek smerujúcich aspoň do 3/4 zvyšných mestských častí s pravidelným 4,5 hodinovým intervalom. Vznikla by tak, nielen pre cestujúcich ale aj pre vodičov, veľmi prehľadná sieť 68 autobusových liniek.
Nemusím snáď pripomínať, že pri takomto systéme by bola prestupná tarifa absolútnou zbytočnosťou, preto by sa ihneď zrušila.
Investícia v podobe cca 40 mil. Sk do dezinformačného systému pôvodom z jedného stredoslovenského mesta bola zbytočná, navrhujem aby DPMK, a.s. tieto zázraky pekne tejto firme vrátil samozrejme s požadovaním primeranej náhrady škody. Za utržené peňažné prostriedky by mohol magorstrát odsúhlasiť napríklad nákup nových autobusov, ideálne takých značiek, ktoré ešte vo vozidlovom parku zastúpené nie sú a samozrejme po zohľadnaní návrhov jednotlivých MČ. Fanúšikovia MHD by sa možno konečne dočkali autobusov typu Irisbus IVECO, SOR prípadne MAZ a iných (možno aj na vodíkový pohon v rámci veľmi preferovanej ekologizácie MHD)...
Keď sme pri ekologizácii, momentálne nevidím žiaden zmysel v existencii električkovej trakcie. Keďže niektorí diskutujúci na tomto fóre tvrdia, že väčšina cestujúcich z Krásnej cestuje aj tak na Palackého na na NMM a električkou to trvá dlho, zdá sa mi tento systém len brániaci v rozvoji veľmi efektívnej autobusovej doprave, prípadne zrýchlených liniek v podivnom pásme TZR...
Určite ste si všimli, že veľmi prudko stúpa dopyt po električkách T3, ktoré sa DPMK, a.s. snaží veľmi úspešne predať. Preto by nebol by problem z vyradených eletričiek utržiť aspon 10 mil. Sk v kovošrote. Za tieto peniaze by sme mohli nakúpiť napr. 3 ojazdené autobusy CityBus 12M z DP Praha a nasadiť ich na linky do Lorinčíka (pretože starostovi MČ Lorinčík sa pri návšteve Prahy veľmi páčili...)
Na záver mi nedá dodať, že pri predvolebných sľuboch by sa istá politická strana, ktorej členom je aj súčasný primátor Košíc, mohla pýšiť heslom "Koniec prestupom!". Určite by si tým získala srdcia všetkých mestskou dopravou cestujúcich nielen Košičanov... ?
Isidor
Ale 27 by podľa novembrového návrhu (z ktorého vychádzam) na Jazere nemala čo robiť, takže toto nie... potom by sa dala spraviť zachádzka ku Mlynu na špičkových spojoch L19