Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: KVKV #29177:
"Ja to vidím tak, že zástupcovia oboch skupín by sa mali stretnúť a bez emócií a egoizmu obhajoby „svojho“ priameho spojenia rozobrať modelové situácie oboch sposobov riešení a najsť to najlepšie, alebo najlepší kompromis."

Každý kope za seba, nikto sa nechce vzdať svojej obľúbenej priamej linky, lebo bude musieť prestupovať. A potom tu máme neschopného námestníka primát(or)a Filipka, ktorý je posera (?) a nechce si nikoho pohnevať, lebo by ho potom už nevolili. ? Nikto nechce zmeny na svoj úkor, ale len na úkor toho druhého. Ak započítam, že nie je ochota sa dohodnúť a potom, že čo by to bolo za starostu, keby dovolil zrušiť henten autobus. Súčasný stav vyhovuje tak akurát starostom. Ja by som im za trest dal jeden autobus ráno, na obed, večer a nech si cestujú ako chcú.
Reakcia na: Axel #29153:

Ako tak sledujem reakcie na metodu link.vedenia , tak zisťujem, že sú v KE dve „návykové“ skupiny cestujúcich.
Prvá , tzv „vláčikári“, ako boli výstižne označení. Tí nosia po vreckách výpisy cp svojich priamych liniek z pol až hodinovými intervalmi a sú schopní vyčkať v práci po prac.dobe aj trištvrte hodiny na ten svoj „priamy rýchly“ spoj.
Snažím sa dobrať k tomu , kde sa ten zvyk vzal. (pretože ešte v 70-tych rokoch tomu tak nebolo!).
Asi to bolo sposobené prílivom mimokošických pracujúcich a študentov, lebo tí boli zvyknutí z domova na svoje vláčiky a čsad linky odchádzajúce v presne daný čas . Ďalšou skupinou bol substrát z pripojených vidieckych častí, tiež chceli aby mhd nahradila ich „sadkársky“ spoj z obce až na abus.stanicu. Tým dávam za vinu, včetne ich starostov, že dodnes vo svojej vidieckej obmedzenosti a malosti nepochopili ,že sa stali súčasťou väčšieho mesta, kde je potrebné koordinovať a prisposobovať jednotlivé vzťahy vrámci väčšieho celku a to včetne mhd. Tento štýl dovršila svojho času Schwartzovská generácia plánovačov mhd, ktorá v snahe nevstupovať do konfliktu s vidieckymi časťami a zjednodušiť si prácu, im maximálne vyhovela. Tým vznikla rozsiahla sieť miestnej dopravy, a spojením týchto liniek metódou obec – centrum – obec ako vedlajší produkt a zadarmo bez plánovania akási chaotická sieť mhd s nevhodnými intervalmi. Naviac sa to všetko dialo na úkor obmedzovania intervalov zbytku čisto mestských liniek , včetne ed. Takže tieto „vláčikárske návyky“ boli vnútené aj čisto mestskej (sídlištnej) populácii. Tento stav v podstate trvá dodnes a je to dosť neštandardné a nevhodné riešenie pre štvrťmilionové mesto.
Druhá skupina, do ktorej sa počítam aj ja, vychádza zo základných pravidiel funkcie mhd vo väčších mestách. To jest – existuje nosná sieť silných liniek kde nepotrebujem cp. Každý má niekolko tých „svojich“ prípojných liniek k tejto nosnej sieti. Takže ak mám vykonať nejakú cestu do okrajovej oblasti,kde pravidelne necestujem, využijem (prípadne s prestupmi) onu nosnú sieť a o cp sa zaujímam len u prípojnej linky do danej oblasti. Výhodou takého riešenia je, že aj u tých prípojných liniek sa potom dajú posíliť intervaly.
Ja to vidím tak, že zástupcovia oboch skupín by sa mali stretnúť a bez emócií a egoizmu obhajoby „svojho“ priameho spojenia rozobrať modelové situácie oboch sposobov riešení a najsť to najlepšie, alebo najlepší kompromis.
//trochu dlhé, viem, sorry, ale dvomi heslami sa to nedá//
Reakcia na: KVKV #29174:
možno je 4' priveľa, tak potom by tých 5' mohlo byť OK 🙂 . Terajší stav je v podstate 6' ( 3 L x 3 spoje = 9 = cca 10 pri 6' ), takže také jemné zlepšienie by mohlo byť OK. Samozrejme, ak by jazdila len 1 L, museli by teda jazdiť rovnakokapactiné spoje - možno pri dvojičkách by to bolo až zbytočne veľa. No ak by sa jazdilo každé 4', to by teoreticky chodiť aj sóla, čo by bolo na prospech intenzívnejšej doprave.
Reakcia na: Axel #29154:
KVKV vo svojom návrhu s L 2 nepočíta. Preto by teoreticky mohli obe L mohli chodiž až na Loky. ?
Reakcia na: TA #29143:

To napadlo aj mna a viac ludí, jednička cez stanicu a Masarykovu na Komenského by bolo dobré riešenie, ale zatial o tom len sniť.
Naši „budovatelia“ zatial plánujú tramvaje do polí a na letisko a tak podobne, namiesto obnovy tak potrebnej trate.
4‘ int je už fakt privela, nemysliš ? A priame spojenie Komenského – Terasa sa osvedčilo.
Reakcia na: Dispecer #29167:
tipujem to na: http://www.emlines.com/sk/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=95&Itemid=111

btw, podobné automaty (aj na obrázku je taký) sú na žst vo vestibule, akurát nefunguje platba kartou, iba mince.
Reakcia na: Nodes #29168:
Nie je dobiť ako dobyť. ?
Reakcia na: Sarko #29170:
hej, vo vnútri automatu bude v pancierovej krabičke uložený štós čipových kariet, a úlohou súťaž...eee, cestujúceho bude vhodnou manipuláciou s platobnou kartou dosiahnuť jej otvorenie a výhru (pracovníci DPMK, ich rodinní príslušníci a MacGyver sú zo súťaže vylúčení ?)
Reakcia na: Isidor #29166:
Fiha, to dobyjanie bude asi nejaka nova doplnkova sluzba v pripade, ze dobijanie nebude uspesne (zhltnute mince, prazdna kreditka). Dufam, ze k tomu aspon prilozia na retazi pripevnene kladivo. ?
AKUTNÍ. KDO CHCE SE MNOU JET DO PLZNĚ NA MHD AŤ SE OZVE +420724952157. MÁM CELODENNÍ LÍSTKY MUSÍ SE PROJET.DO KONCE ROKU 2007.
ISIDOR: dobYjanie? wow
Reakcia na: Isidor #29166:
Dúfam, že nebude "Made by EM-TEST"... ?
OutClaim chce od DPMK 43 miliónov
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=20.12.2007/82558K

DPMK zlacní tarify
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=20.12.2007/82441K

Od nového roka pribudne v meste osem nových automatov na cestovné lístky, ktoré budú kompatibilné aj s prijímaním euromincí. Mali by byť situované na dôležitých uzloch, teda pri Dargove, Magistráte, Železničnej stanici či Technickej univerzite. Ich výhodou by malo byť aj možné dobýjanie čipových kariet prostredníctvom bankomatových kreditiek. ?
Reakcia na: Ikarusko4211 #29164:
Toho chudáčika, čo nemôže večerať kapríka s apuškom, lebo ho zvlčilý Dopravný podnik núti rozvážať na Štedrý deň zneužívajúci substrát a aby mu neutiekol, prikul ho reťazou k volantu.
Reakcia na: S499.1023 #29160:
Koho si myslel tym chudacikom???????
Reakcia na: LeLe #29156:
2 dvojicky sa tam zmestia, zaloha by mohla nadalej stavat na Lokomotive.
Reakcia na: S499.1023 #29160:
? ? ? ? ?
Reakcia na: S499.1023 #29160:
akurát že v KE nočné spoje (už) neobsluhujú asi tak polovicu mestských častí (samozrejme hlavne tých "dedinských", ale snáď aj tam žijú ľudia, čo sa potrebujú dostať domov napr. zo super-hyper otvoreného do tretej)
Keby to bolo tak ako pred rokom, keď ešte fungovali zachádzky "na požiadanie", pokrývajúce celé mesto, tak nepoviem ani slovo...
Reakcia na: BMko #29157:
Isteže stačia nočné spoje. Ja som reagoval na nejakú kravu, ktorá nechcela jazdiť vôbec, lebno ona to nebude dotovať a potom na nejakého chudáčika, čo nebude papať kapra s tatom, lebo ten musí voziť zlý substrát.
Reakcia na: Valec #29158:
To maš jasne, že kopu ľudi cestuje 24. len v KE to nevedia pochopiť.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.