Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Isidor #25579:
takze tie famy ze mi pojde cca 75m od chaty vlak boli pravdive 😉
Reakcia na: Isidor #25579:
nie som žiadny odborník na tieto záležitosti, ale odklon Hornádu vyzerá podľa toho v takom veľkom úseku zbytočný. Ale asi vedia, čo robia...

Re #25580 m2001 : hovoril som prácach na Aničke, nie pred ZŠ.
Reakcia na: TA #25566:
Samozrejme, zeby mohli, ale nebudu, na Slovensku sa nic nerobi do buducnosti, vsetko sa sije horucou ihlou bez nejakej perspektivy do buducnosti...

Re #25578 Sarko: V pohode, ja som len chcel uviest veci na pravu mieru. Ten teplovod by podla mna takisto nebol vacsi problem, ak by sa chcelo. Ono, najlepsim riesenim (ako pisal TA), by bolo zburat vsetky 3 podjazdy, kompletne cely usek zrekonstruovat na 3+3 (tym padom by nebolo treba rezervny pre zachranne zlozky), cele prostredie zrekultivovat upravenim svahov, nezastavanych ploch, vysadit travnaty porast. Vlastne, cele to tak seredne vyzera kvoli ZSR. Pretoze ti nemozu ist vyssie vzhladom na to, ze par metrov dozadu je stanica, takze stupanie na tak kratkom useku je takmer nemozne, resp. by bolo absolutne kontraproduktivne. Preto musi liezt cestu pod svoju uroven na Palackeho (cca 0,7 - 1,5 m), ved si vsimnite ako je umelo znizena nivelita vozovky, staci ak sa pozriete na sucasne chodniky, kt. su neskutocne vysoko. Tie obrubniky urcite nesplnaju ziadne normy. Tak sa veci maju, ale je pravdou, ze tento usek je vdaka ZSR nesmierne komplikovany, ale pravdou takisto je, ze dalo by sa to zvladnut aj lepsie ako sa deje v sucasnosti.
Reakcia na: Isidor #25579:
Inak to nové trasovanie pri Trebejove podľa tej mapky umožní napojenie Sokoľa na železnicu (vybudovanie novej zastávky)
Reakcia na: TA #25577:
Ak myslíš to pri ceste, tak to je nová kanalizácia, bolo okolo toho dosť aféra, pretože rodinné domy sa na ňu nemohli napojiť.
Reakcia na: TA #25515:
Úprava Hornádu pri Trebejove: http://img413.imageshack.us/my.php?image=modernizaciatrebejovhorfh7.jpg

Nový ťahanovský tunel v dĺžke 950m: http://img413.imageshack.us/my.php?image=modernizaciatahanovskytdg1.jpg

(šedá čiara - dnešná trať, modrá - variant 140km/h, červená - variant 160 km/h
orientácia - smer Košice vľavo, smer Kysak vpravo)

Zdroj: Enviroportál - Modernizácia železničnej trate Žilina - Košice, úsek trate Kysak (mimo) - Košice - september 2006: http://tinyurl.com/2hl5pg

?
Reakcia na: Stevqo #25565:
Dik za upresnenie. Ja momentalne nie som doma a najblizsie budem az na Vianoce, tak sa na to pridem pozriet. Sa mi nezdalo, ze by tam pre 'par metrov' razili klasicky tunel. Alebo hoci aj hlbili - dik S499 🙂, ale to by uz stacila aj ta betonova platna.

Aj tak by bolo najlepsie, aby tam bol podjazd ako vsetky tri ostatne, t.j. 2+2+2 s tym, ze 2 by ostali ako rezerva, na zaciatok hoci aj ako travnaty pas a dobuducna sa moze vselico zmenit. Samozrejme, to by sa potom musela niekam pod zem schovat aj dolezita horucovodna tepna Teplarni Kosice, ktora v priestoroch tych troch sirsich podjazdov 'vyviera' zo zeme a je zavesena v rohu severnej vetvy podjazdu (IAD je vedena v prostrednej v smere do mesta a juznej v smere z mesta).

Pri hladani blizsich info o horucovode som na http://www.ekosfera.sk/prednasajuci_info.php narazil na zaujimavu info, ze "TEKO je najvacsim vyrobcom a distributerom tepla vo forme horucej vody a pary v sustave centralizovaneho zasobovania teplom na Slovensku. Primarny horucovodny a parny rozvod systemu centralneho zasobovania teplom v KE ma dlzku 140 km."
Reakcia na: mišo #25574:
na Aničke ukladajú pod zem akési potrubie - dosť obrovských rozmerov. Aj mňa by však zaujímalo, na čo budú slúžiť.
Reakcia na: S499.1023 #25571:
súťaž na zabzar (po NMnV) vyhral Siemens, ten AB ani vôbec nevyrába, takže asi preto AH. Zatiaľ je naprojektovaný ETCS L1, ktorý tiež bude montovať on.
Reakcia na: basta007 #25573:
ETCS - European Train Control System - nový európsky jednotný VZ. Preto na rekoúsekoch nie je AB s kódovaním, lebo sa čaká na ETCS (level II. je líniový, level I. je bodový).
Ale s EÚ sa pletieš, tá platí práve naopak najochotnejšie tie najväčšie p94oviny.
mimo témy - videl som pred zimným štadiónom na lokomotíve rozostavanú novú budovu a čulý stavebný ruch pri tenisových kurtoch na konci aničky, ako kedysi bývalo futbalové ihrisko. nevie niekto čo na týchto miestach bude stáť ? ďakujem
Reakcia na: S499.1023 #25572:
S tym autohradlom mas pravdu..aj priepustnostou...Kym doteraz je na trati autoblok, po novom je to len automaticke hradlo. Takze kym doteraz bolo medzi Kostolanmi a Kosicami par oddielovych navestidiel,po novom bude jedno..aj ked..no nechame sa prekvapit.
Nie som v tom totalne zbehly ako ty, ani ma teraz nenapada,co je ETRCS level II,ale vo vseobecnosti sa na koridori meni vsetko ,co sa da,aj ked EU o tom nechce pocut,najradsej by menila len kolaju ?
A som ozaj prekvapeny, ze s prenosom kodov VZ nepocitali-ved to malo by samozrejme.
Reakcia na: basta007 #25552:
Lenže na novom vyskoko pokrokovom koridorovom ZZ, čiže na medzistanečnom úseku s občasným autohradlom BEZ KÓDU môžeš maximálne 120 a aj to len vďaka benevolencii slovenských predpisov (v ČR bez kódu max. 100), takže až do ETRCS level II. proste korytor nebude dokončený. Modernizáciou na slovenský spôsob sa paradoxne znižuje rýchlosť a zhoršuje priepustnosť trate.
Reakcia na: m2001 #25549:
Tak, tak, toto je presná definícia. On by na 160 stačil aj autoblok s kódovaním, len súdruhovia od ŽSR zhodnotili, že oni budú najmodernejší a preto do realizácie ETCS level II. žiadny prenos kódu nebude.
Reakcia na: Axel #25542:

asi tak pred siedmimi rokmi...
Reakcia na: Axel #25536:
No tak zase kľud, to čo je zase za bludy? 140 sa u nás jazdí dlhé roky (Kúty-Zohor a Senec-kamsi), v súčasnosti budovaný korytr z BA do Z¨solny sa budeuje kompletne na 160. Na túto rýchlosť sú k dispozícii lokomotíy aj vozidlá, aj keď nie v dostatočnom počte. Momentálne sa však jazdí na "korytore" max. 120 kvôli neexistencii prenosu kódu VZ.
Reakcia na: Sarko #25533:
No tak kľud, kľud, samozrejme, že tunel sa úplne bežne aj hĺbi!
Reakcia na: Diggi #25512:
Koľajnice sa predsa menia bežne a než tam dorazí korytorizácia, tak budú zjazdené až po pätu.
Pokiaľ to ale má vyzerať tak, ako to koluje na vlaky.net, čiže jednokoľajka z Krompách cez PO do KE, tak som proti.
Reakcia na: Stevqo #25565:
3 + 3? To by mohli stavať rovno nové podjazdy. ( aj s predbežným priestorom pre koľajisko ? )
Reakcia na: Sarko #25533:
Tak to je omyl. Ako hobby sa venujem nielen MHD, ale aj dialniciam a RC a ziadny tunel tam nebude, resp. tak to sice bolo prezentovane, ale sucasnost je taka, ze to, co robia na Palackeho teraz, ze tam je striekany beton a uz zacali podkopavat sucasny most znaci o tom, ze sucsasny most ostane, ale bude sa rekonstruovat, pricom iba pod neho pridaju dalsi chybajuci pruh. Preto tie zelezne rury pod mostom, sluzia na spevnenie. V tomto case je tam dobre ist a pozriet sa na to zblizka, pretoze jasne uvidite, ze uz robia vykopove prace na tom pruhu a definitivne zacnu odstranovat zeminu a staru podperu mosta. Nie je to sice najidealnejsie riesenie, ale kvitujem aj to. KE momentalne 3+3 v tomto useku nepotrebuje, hoci to neznamena, ze to predbezne mohli spravit takto.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.