Reakcia na: eMareq #2175:
A čo tým dosiahneš? L5+6+R1 zo stanice by chodili 14 16 36 44 56. Niekde máš rozdiel 2 min., niekde 20 min.Ja hovorím jednoznačne -->
L5 - 26 46
L6 - 16 36 56
LR1 - 06
Spolu 06 16 26 36 46 56.
Jediné, čo je trochu na hrane, je to, že R1 posúvam zo stanice z 47 na 06, ale nie som si vedomý žiadnych zásadných dôvodov, prečo by to nešlo.
Po príslušných drobných posúvačkách R1 z U. S. Steel a L6 z Maratónu sa dá 10-minútovka dosiahnuť aj v opačnom smere.
Ale vozidlá musia medzi L5 a R1 pendľovať.
Re #2176 Sarko:
1) Dobre, že L5 zostáva. Len keby sa znormalizovali odchody a koordinácia k ostatným linkám.
2) Sóla aj v rannej špičke na L3 - inými slovami všeobecná výzva obyvateľovm Jazera: "Prosíme, pri cestách do mesta použite váš osobný automobil".
3) LR7 mi nevadí, myslím, že to nebude neznesiteľné. Skôr by ma zaujímali superprestoje R1 na VA USS...
4) LRA - závisí od toho, aké spoje. Neviem posúdiť.
5) L70 - škoda. Najmä keď sa neupraví (a to sa zrejme neupraví) CP L71 a 72 a teda Furča zažije HROMADNÚ dopravu. Som ohromne zvedavý, čo bude DPMK robiť so sólo trolejbusmi. Zrejme ich začne pchať na L71 a 72, aby KVP-čko nevyskakovalo, že sa ho obmedzenie netýka...
6) Prvé a posledné spoje - keď už nič iné, tak aspoň vďaka za to, že len cez víkend. Pôvodne myslím mali ísť celotýždenne.
Zaujímavé, že Ťahanovciam sa obmedzovanie prepieklo...
Re #2178 eMareq: Keďže je tu reč o obmedzovaní, nepredpokladám, že sa bude zrušenie L70 kompenzovať posilnením L71 a 72. Asi by to potom nebolo obmedzovanie. Skôr ešte pôjdu kapacitne nadol aj 71 a 72, lebo niekde tie sóla zamiešať budú musieť.
Vladimír
Ihľadne úpravy zastávky okolo Baumaxu niet čo dodať, iba súhlasiť. Je to jasný dôkaz, ako si dané OC váži svojich zákazníkov.
Re #2171 galiyosha: Nuž, v Ostrave som si teda po trolejbusáckej stránke užil. Mladá vodička za volantom v ľavom jazdom pruhu predbieha osobný automobil
Čo sa týka rozvoja trolejbusového systému v Košiciach, ja to ružovo nevidím. Dovolím si tvrdiť, že v tejto otázke nikdy nešlo o dopravu ani ekológiu, ale len a len o komunálnu politiku. Bez nej by dnes Košice trolejbusy nemali. Tie sa tak stali hračkou mocných - symbol ich pamiatky, ktorý sa budoval zväčša tesne pred komunálnymi voľbami. Pri výstavbe sa nepostupovalo podľa koncepcie, ale podľa peňaženky. Trolejbusy tak jazdia v trasách, v ktorých nikdy predtým žiadne autobusové linky nejazdili. Veľkolepé dielo, ktoré hltalo milióny verzus čoraz početnejšie obmedzenia rozsahu dopravy na linkách. To je obraz košických 90. rokov. Keď sa ich nadšený budovateľ odobral na nemenovaný vyšší post, nastalo obdobie stagnácie - žiadne nové vozidlo, žiadna nová trať. Je to smutné...
Týmto nechcem spochybniť význam trolejbusovej dopravy, len chcem pripomenúť, že tá košická určite nemá zdravé jadro.
Po roku 1999 sa Košice ocitli na finančnom dne, peňazí niet a doprava sa rúca. Výstavba novej trate by bola len opakovaným šialenstvom.
Výhľadovo sa však počíta s dobudovaním pôvodne navrhovanej siete traťovými úsekmi:
- Mlynská bašta - Moyzesova - Ondavská - Trieda KVP - Sídlisko KVP
- Nám. osloboditeľov - Palackého - Sečovská cesta - Darg. hrdinov.
K tomuto základu sa uvažovalo strolejovať trasu súčasnej L16. Úvahy smerovali aj k výstavbe trate na Sídl. Ťahanovce.