Viete co?Seru na vas, ja du domu. Lebo tu ked daco clovek povie ukamenuju ho a pritom za taku hovadinu ako ked tu dakto raz mozno v podnapitom stave napisal ze zrusia elektricky tak uz to tak.Nema to vyznam sa tu vobec o dacom bavit ked mi silou mocou chce 90% userov tohto fora vyvratit moj nazor, co sa im aj tak nepodari ? .
Jo inak Isidor z kade mozme mat K3RN ked uz nemame samotne K2, inak tie T3R.P su tie co maju tie nove cela brnensky nater? ?
a nejake nove elektricky sa daju pozhanat tu
http://www.parsnova.cz/index.php?im=19&lang=cz ?
Jo inak Isidor z kade mozme mat K3RN ked uz nemame samotne K2, inak tie T3R.P su tie co maju tie nove cela brnensky nater? ?
a nejake nove elektricky sa daju pozhanat tu
http://www.parsnova.cz/index.php?im=19&lang=cz ?
Sarko
Ad VEČNOSŤ: Ujasnime si základný pojem, nech sú električky (a čokoľvek iné) akákoľvek budúcnosť a nech sú tieto veci akokoľvek nové, v súčasnej trhovej ekonomike a silných konkurenčných tlakoch nie je problém, aby sa akákoľvek firma dostala do nútenej správy, skrachovala, stratila (bola odňatá/neobnovená...) licenciu na prevádzkovanie a také vozidlá nejakej dopravnej spoločnosti môžu byť aj úplne nové. Ale nebudem zachádzať do detailov, lebo je to tak obsiahla záležitosť, ktorá sa do jedného príspevku nevojde.
Ad PREFERENCIA: To, čo funguje v KE sa preferenciou nazvať nedá. Tá je buď povypínaná, alebo ešte nefunguje, alebo funguje s neúmerne dlhými čakacími dobami. Jediná skutočne dynamická preferencia fungovala (neviem, či ešte...) na križovatke Alejová - Pri prachárni.
Ad NOVÉ ELEKTRIČKY: Za čo a od koho sa kúpia? Za súčasných podmienok, keď je veľký problém urobiť jednu rekonštrukciu KT8 s nízkopodlažným článkom za rok sa asi ďaleko nedostaneme. A väčšina vozidlového parku nebola dokupovaná ani v Brne, ani v KE.
Dnes máme navyšší počet vozidiel z roku 1986 (30 ks) a 1992 (24) a za nimi v malých počtoch vozidlá z rokov 1989 (12), 1990 (12), 1987 (7), 1984 (5), 1983 (3) a 1982 (1). Po životnosti je už 9 vozidiel (z toho len 3 prešli GO), na budúci rok čisto teoreticky dožije ďalších 7 a to už nie je čo vyradiť! Takže do konca budúceho roka by DPMK potreboval 13 nových sólo električiek alebo vykonať GO. Kedy to stihne, keď za posledných 6 rokov prešli generálnou opravou po dátume garantovanej životnosti iba 3 vozidlá? To je pol vozidla za rok, ale objektívne pripočítam tie 4 GO KT8 na typ KT8D5RN, čo je 8 vozidlových jednotiek=spolu 11 jednotiek, takže tých 13 potrebných by sa rekonštruovalo 7 rokov, ale to by sa už písal rok a to už bude mať DPMK po životnosti ďalších 48 električiek!
Doteraz mal DPMK z čoho vyraďovať a veľkoryso tak aj robil. Veď ešte v roku 1990 mal DPMK približne 230 električiek, z toho cca 190 typu T3. V roku 2000 existuje už len cca 150 električiek a ku dnešnému dňu 105 kusov. Pekné tempo likvidácie, že? Tušil si aspoň, koľko mal/má DPMK vôbec električiek?