Je o tom rozhodovať, investície by šli takto:
2006
1. namiesto 10 nových autobusov reko električiek a tratí za 100 mil. Sk,
2. výstavba T trate NMM - KVP.
2007
1. namiesto 20 nových autobusov reko električiek a tratí za 200 mil. Sk,
2. výstavba T trate HMTesco - Ázijská tr. - Európska tr. - MÚ.
Som rád, že sa konečne pohlo v otázke E zastávok na Terase. MČ Západ už na prístrešky schválila 1,45 mil. Sk, za čo sa dá aj niečo reálne postaviť. Ja osobne to beriem ako veľké + pre E dopravu.
I keď ja by som tam ešte čosi vylepšil. (Dopravným inžinierom sa to asi páčiť nebude.) Takmer ku každej E zastávke na Tr. SNP je len 1 prístup od križovatky, ktorý je obvykle dosť ďaleko od označníka. Z opačnej strany, ešte pár metrov pred každým označníkom sa ťahá zábradlie zabraňujúce prechodu cez cestu, čo je podľa mňa obyčajná buzerácia cestujúcich. Tam niekde by mal byť prechod pre chodcov, teda 2. prístup k zastávke. Pre mňa za mňa aj s tlačidlovým semafórom, nech sa IA aj na hlavu postavia.
Nejde len o údržbu, ale počiatočnú investíciu. Cena 15m vozidla je vyššia ako 12m. Ale nie to je podstatné. V KE je 15m vozov už dnes veľa a teória, že všetky 12m vozy treba nahradiť 15-metrovými je blbosť.
Pravda ale je, že autobusový park je dnes na veľmi slušnej úrovni a tvrdím, že ak by sa v roku 2006 nekúpil ani jeden autobus, nič vážne by sa nestalo. Nákup nových autobusov by teraz nemal byť prioritou č. 1.
1. Tie 12 metrove busy su naozaj na hovno, a tie SU15 to iste...kapacita skoro žiadna... Ked treba nove busy tak bud KArosa Citelis, B961 alebo citybus alebo SU18
2. Peniaze
Peniaze by mali byť prideľované rovnomerne všade, teda 1/3 do KD, 1/3 do TD a 1/3 do AD a nepreferovať jednu či druhú...
K tomu prenosnemu oznacniku...Mozno to tak malo byt povodne, ale nebolo. Neviem ako ty, ale ja som tam bol a odchadzal odtial busom, konkretne L11A, kt. stala celkom zretelne a jasne na kolajniciach a nastupovali sme od zastavky elektricky, dokonca sme na to prisli az po precitani papiera, kt. bol vycapeny na onom spominanom prenosnom oznacniku (to je teda slovo ?). Podobne na kolajach stali L19, L25A, L20...
Inac nechapem, preco vcera stavali busy na elektrickovom stanovisti. Podla mna mohli stat na ceste ako trolejbusy. Len tie busy robili zbytocny prach. Kto bol, ten videl ?
Vcera, ked som odchadzal zo Steel Areny, tak vonku bol dost ruch ohladom prichodu a odhchodu busov. Mam pocit, ze DPMK musi postavit novu zastavku hned pri stadione. ?
jooooj sa nehnevaj, nechcel som ta uraziť alebo tak, budem prvy kto ta verejne podpori ak sa ti podarí vôbec zaujať DP niečim takym, že budu ochotný s tebou jednať.......
Len tak na margo toho. Nebola nahodou predtym rec o styroch KT8 pre tento rok? Ze len jedna? Aha, chapem. Peniaze sa predsa musia tlacit do ekologickych smradobusov.
Napisal som to preto, lebo sa mi dostalo do usi, ze reko KT8 maju robit v DPMK. Preto VARUJEM pred takymito snahami a som ochotny to obhajit hoci aj pred predstavenstvom. Je cas zacat boj.
Krnovaci robia rekonstrukcie na urovni, problem je dohodnuty rozsah rekonstrucnych prac a udrzba. I ked je pravda, ze napr. podvozky a ine detaily si opravuje DPMK sam. Niektore veci, ako dverny mechanizmus ostavaju bez zmeny, takze to je hadam najlacnejsia reko, aka moze byt. A tak to potom aj vyzera.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Stevqo