Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Inak, ak niekto náhodou nečíta MD.sk, tak vo fóre zaznela správa od kol. pete-a o tom, že dnes v Prešove videl 3003-ku na ceste do Košíc. Takže už je doma.
Reakcia na: Sarko #1980:
Čo sa ja pamätám, o Optime som sa dozvedal ešte len v kancelárii z výkresu na ktorom bol náčrt okolia obchodného centra a už bola na svete požiadavka na zapracovanie koľajového obratiska do projektu. Optima však dala projekt na posúdenie a vyjadrenie, ale prakticky už žiaden argument vopred nebola ochotná prijať. Prakticky dala na vyjadrenie už nezmeniteľnú vec. Ale otočka bola na pretrase ešte skôr ako sa v priestore budúceho OC zjavil prvý robotník.

Re #1989 Sarko: Prečo píšeš, že sa oznamy "objavili"? Ja som do Košíč prišiel po prvý raz po sviatkoch 13.1. a už tam tie oznamy boli. Usudzujem, že sú tam od počitaku prevádzky linky.

Z toho, čo som včera na DPMK zachytil ja je zrejmé, že sa dosť s veľkou nevôľou pozerajú na obsadenosť L5. Ja som argumentoval, že ak ide L5 tri minúty po L6, musí byť logicky poloprázdna. Chcel som navrhnúť systém, pri ktorom by v úseku Žel. stanica - SOU dopravné L5+6+R1 vytvárali v oboch smeroch dokonalý 10 min. interval, ale stroskotalo to na tom, že vozidlá by museli prechádzať z R1 na 5 a opačne. Vraj prejazdy robiť nemôžu. No keď nemôžu, tak nemôžu, radšej budeme platiť vodiča za polhodinové ničnerobenie na stanici 😕

To o linke na Maratón je stopercentná kačica, platí to, čo som včera napísal. DPMK nezriadi električkovú linku na trase Optima - Nám. MM, pretože ani jedna konečná nie je vhodná na trávenie prestávky. Keď sa raz nedá, tak sa nedá!

Napokon si dovolím nesúhlasiť s návrhom začlenenia spojov L5 do LR1. Už len samotné písmeno R symbolizuje rýchlodráhu. Väčšina železiarov na bočnú tabuľu nepozerá, stačí eRko a všetci vieme, že nech to ide akokoľvek, musí to do železiarní dôjsť. Ak by niektoré R-ky končili pri Optime, bolo by to balamutenie cestujúceho.
Reakcia na: Sarko #1989:
Niektorych ludi ozaj nepochopim, oni boli v tom, ze to je zadarmo, Jezis Maria 🙂

Ked ste sa tu bavili o CP zo Stadiona VSZ, i na Valcovni je to tiez pekne popisane napr.: 5h: 34 - 42, alebo "kazdu minutu" 🙂
Na zastávkach po trase linky č. 5 sa objavili oznamy o tom, že verejná električková linka je riadne tarifikovaná. Zrejme dochádza k nedorozumeniam medzi revízormi a cestujúcimi, ktorí si myslia, že bezplatný Optima bus nahradila L5.

Podľa najnovšej info sa v kuloároch DPMK povráva, že sa uvažuje o zrušení linky č. 5... Dúfam len, že je to kačica a že DPMK vysleduje minimálne mesačnú štatistiku po ukončení skúškového obdobia vysokoškolákov. Údajne by L5 mala nahradiť novozriadená verejná električková linka v trase OC Optima - Tr. SNP - Nám. MMM.

DPMK by som z fleku dal návrh na prečíslovanie súčasnej L5 na vetvu linky R1, aby si v tých hlavách na podniku konečne uvedomili, že spoje L5 sú vlastne skrátenou vetvou linky R1 v úseku Žel. stanica - OC Optima. Nepravidelný interval v tomto úseku nemá čo robiť.
T3 #414 bola odstavená od 12.1. po tom, ako do súpravy 361+414 ráno medzi 6"-7" narazila Škoda Fabia do pravého boku #414. Stalo sa to po tom, ako sa súprava pohla zo zastávky SOU dopravné a tesne pred kruhovým objazdom uvedené auto dostalo šmyk.

T3 #337 ešte určite nebola von a ako to tu spomínal Diggi, pravdepodobne doško k preklepu za iné ev.č.

Ikarus #4094 práve stojí odstavený na zastávke Dom umenia v smere na Nám. osloboditeľov a s dielenským vozidlom sa ho snažia oživiť.
Reakcia na: Esicko #1986:

To bola linka 31 (tá ma konečnú na Lingove) a len asi vodič zle naprogramoval BUSE, že mu zobrazilo č. 311.
Prave idem po Gemerskej a isiel bus c.311 smer Lingov. Sto eto?
Reakcia na: Isidor #1982:
dik za chyby ale prosim problemy a nedostatky na ke@imhd.sk . DIK

ADD linka 14, je dobre napisana.
Reakcia na: Vladimír #1696:
Taketo srandovné nariadenia asi robili takí ktorí nemajú a robote vodice Busu ani sajn
Reakcia na: Dopravák #1728:
Preco by mali byt vo farbách mesta len trolejbusy
BM> chyby v CP na stranke:
L14 smer pri hati - posl.zast. HM tesco ???
L17 smer zel. stanica - zly smer (lingov)
L23 smer zel.stanica - zly smer (dzungla)
Reakcia na: Papyr #1977:

No až tak dávno to zase nie je. Pražské T6 sú predsa len o generáciu novšie a modernejšie vybavené. Ak by pražský DP nezavrhol dodávku prvých T6 už v roku 1991, tak súčasné bratislavské a košické T6 by dnes premávali práve tam. Tak ako vraví Vlado, aj ja tvrdím, že medzi BA a KE v tomto smere veľké rozdiely nie sú.
Reakcia na: Vladimír #1979:

DPMK určite nič nepodmieňoval a ani by si to nemohol dovoliť. DPMK podľa mojich vedomostí najprv ponúkol električkovú linku, ktorá bola zamietnutá z dôvodu požiadavky prepravy zákazníka až ku vchodu. Až následne DPMK navrhol variantne riešenie výstavbou obratiska. Samozrejme sa dalo čakať, že niečo také nie je reálne. Zákazník nemá problém prejsť pešo o 50 m viac a vzdialenejší vchod využívajú takmer výlučne iba zákazníci vlastnaci automobil.
Reakcia na: Sarko #1967:
Ak ma pamäť neklame, DPMK už v roku 2001 chcel k Optime poslať električku, ale podmieňoval to vybudovaním koľajového obratiska. Optima vtedy vyhlásila, že bude mať svoj Optima bus, pretože zákazník SA MUSÍ dostať až pred vchod OC a nemôže ísť peši zo zastávky električky a že oni o električku nemajú záujem. Až človeka zaráža, ako sa doba mení.

Re #1969 J: Dúfam, že to niekto v BA s tou električkou do Petržalky myslí aj vážne.

Re #1977 Papyr: Praha má síce určite údržbu na vysokej úrovni, ale v porovnaní s Bartislavou si ozaj myslím, že ako cestujúci rozdiel v údržbe električiek medzi KE a BA nevnímam.
Reakcia na: spank #1962:
Viem si to živo predstaviť. V Žiline sa najprv zo všetkých asi 90 vozidiel vymontuje plne funkčný systém R&G Mielec a ako náhrada sa osadí systém BUSE do asi pätnástich vozidiel. Hlásiť zastávky sa prestanú.
Namiesto L4 Solinky - Vlčince sa v rámci unifikácie intervalov namiesto 8 a 12 min. intervalu zavedie interval 15 min. v špičke ráno, 20 min. v špičke popoludní a 30 min. v sedle. Zároveň sa L4 rozdelí na dve linky. L3 sa rozdelí na 3 linky, aby cestujúci zo Soliniek mohli priamo cestovať aj do Mojšovej Lúčky...
Po krátkej dobe sa pokazí software na tvorbu zastávkových CP. Z východu začnú dodávky písacích strojov a pár služobných ciest vykoná personál DPMK tieto stroje obsluhjúci, za účelom školenia o obsluhe písacieho stroja. V ďalšej etape žilinský závod DPMK zakúpi vo väčšom množstve milimetrový papier a ceruzky grafikony sa začnú kresliť ručne.
Prvú verejnú súťaž na dodávku autobusov náhodne vyhrá Solaris.
Na L99 k Tescu sa zavedie v úseku od Tesca po Veľkú Okružnú iba výstup cestujúcich, nástup sa zakáže. V úseku od Veľkej Okružnej po Tesco sa zavedie povinný nástup cez predné dvere s tým, že výstup je na konečnej zastávke HM TESCO.
Miesto 6 štandardných generálok ročne sa urobia len dve, ale dokonalé, s dosadením BUSE, čalúnených sedačiek a pod. takže sa životnosť 15 ročnej Karosy predĺži o ďalších 10 rokov.
V trasách kapacitných trolejbusových liniek na Hájik sa zavedú autobusové expresy, ktoré na celej trase vynechajú tri zastávky.
😃 😃 😃
Asi tak nejak by to bolo...
Sarko, dávno si sa neviezol pražskou T6A5, že si dovolíš napísať, že tie košické nie sú v dezolátnom stave 🙂
Málokto však vie, že pred 20-timi rokmi sa plánoval nákup len 10 ks KT8D5 v roku 1991 a výhľadovo 10 ks RT6N v roku 1995. Typ T6A5 mal byť zastúpený iba počtom 20 ks a aj to s dodávkami po 10 ks v rokoch 1994 a 1995. Z tohto pohľadu je teda veľkým prekvapením, že do KE sa už v rokoch 1989 až 1992 dostalo 40 ks KT8D5 a 30 ks T6A5. Medzičasom sa opäť uvažovalo aj o nákupe 3 ks RT6N1, ale našťastie sa vedenie DP podarilo presvedčiť, že kúpa týchto vozidiel by boli zbytočne vyhodené peniaze. Odstavené vozidlá oi 4 ks v Brne a Prahe to len potvrdili.
Reakcia na: BM #1972:

Naše T6 nie sú v práve najlepšom stave, ale určite nie dezolátnom. Po postupnom prevedení VP na T3 a sprevádzkovaní "B"-čiek, príde rad aj na T6-ky.
Reakcia na: BM #1971:
chybicka 7080 / 7119/ 7058 /7018/
Reakcia na: J #1969:

500, 501 (z vývojovej série z r. 1986), 502-511 (1. séria z r. 1989), 512-535 (2. séria z r. 1990), 536-539 (3. séria z r. 1991), spolu 40 ks. Od roku 2003 eviduje DPMK v stave už len 19 ks.

502- BiH/Sarajevo #303
503- D/Straussberg #22 (výmena celého "A" článku po DN)
504- CZ/Brno #1738
505- D/Straussberg #23
506- BiH/Sarajevo #302
507- H/Miškolc #207
510- BiH/Sarajevo #301
511- BiH/Sarajevo #304 (výmena "C" článku po DN)
514- H/Miškolc #209
515- CZ/Ostrava (tuším #1502, použitý len "B" a "C" článok, "A" zošrotovaný po DN)
516- H/Miškolc #208
518- CZ/Brno #1736 (GO na KT8D5R)
519- CZ/Brno #1737 (GO na KT8D5RN2)
520- H/Miškolc #206
522- H/Miškolc #204
524- H/Miškolc #203
526- H/Miškolc #205
527- D/Straussberg #21
532- H/Miškolc #202
533- H/Miškolc #201
539- H/Miškolc #200 (nestihol už dôjsť do KE, po predaji bol odvezený priamo do Miškolca)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.