Tak dobre suhajko : P
Vystavba trate na tahanovce vyjde okolo 150 milionov. Kolko bude stat rekonstrukcia priblezne rovnakeho useku pri elektrickach? okolo 200 milionov. (to je asi taky usek ako na jazere). A kde su neake opravy elektriciek? Rozsirovat trolejbus ma zmysel a siet treba zvacsovat, cim vacsia tym mensie ekonomicke naklady na prevadzku, nehovoriac o tom, ze nizkopodlazna nova elektricka je cenovo relativne 2-4 nasobne drahsia ako novy nizkopodlazny trolejbus. udrzba ED je ovela financne vyssia ako udrzba trolejbusov. V KE je potrebne dat opravit trate elektriciek ale nie na ukor trolejbusky ale na ukor Abus, ako sa tu spominalo 3-4 roky neinvestovat do Abus ale do ED a TD, ktory je menej financne narocny. V KE treba siet u trolejbusov rozsirit a rozsirenie je cenovo lacnejsie nez vystavba novej el. trakcie. Teraz su otazne problemy nosnej dopravy pre Tahanovce. Riesenim je dobudovanie trate na Moyzeske a dotiahnutie dratov na tahanovce. Potiahnut draty na potom na Zelezniky a Podhradovu. To je vsetko cca dokopy asi 1 mild investicia. A mas siet. Ale kdez, tahat elektricky na tahanovce vychadza len na 1,5 mild a to tiez len po Americkej triede. Treba mysliet do buducna, nie aktualne, kedy trolejbusova siet nie je siet ale potrebuje sa rozsirovat.
Elektricky nech hladaju financie v podniku na svoju zachranu ale na ukor abus. Na vystavbu ekologickej nosnej dopravy sa daju cerpat Euro fondy.A je vyhodnejsie za 1mild spravit celkom slusnu siet s trolikmi ako postavit jednu trat na sidlisko a pritom nemat obnovene ostatne trate. ja chcem aby Kosice boli ekologicke mesto na baze elektrickej trakcie. Abus netreba uz rozsirovat. Je dost vyspeli na to aby tych par rokov vydrzal bez investicii, elektricky a trate treba opravit. A trolejbusi neobmedzovat a podporovat v rozsirovani tak aby nebranil obnovovaniu ED. to chcem povedat. PS: inac preco je ED aka je?
chlape mal by si schladiť vrtak lebo už ti to tlačí na mozog
5: lenže pokial ma TD byť rovnocennou aspon s ED tak budeš musieť natiahnuť viac nových tratí....a pri 2-3 nových sa môže stať že zrazu tých 27 pavukov bude malo
a celkovo moj nazor na vec je taky, ze td zanechat ed zanechat a kupovat menej abusov, neskorsie prostriedky liat do td a ed, menej do ad. ta bude celkom na urovni, zmenit linkove vedenie treba.... a troliky , ak by sa spravili take veci ako trasa na kvp kolo novej nemocnice, zachadzka na stanicu, ci zatrolejovanie thc by boli nosnou pre thc furcu a kvp v podstate...
ed ... pokryva ten ostatok a bola by nosna pre ostatok a ad by bvoli doplnok k tomu celemu, dobry som? dakujem.
jednoducho, treba menit pomery vzajomnych doprav, lebo tento pomer je taky nijaky.
Ale keď kúpiš tých 56 autobusov, ostane veľmi málo (skôr nič) na ED. Správne prerozdeliť disponibilný balík - to je kľúčová otázka.
Výstavba nových trolej. tratí by si zatiaľ nevyžadovala žiadne investície do nových vozidiel, lebo je ich stále veľký nadbytok. (Pokiaľ viem, denná výprava je 12 z 27).
co? neviem o com tocim? no predas paru trolikov aby si kupil novu jednu elektricku? ta neviem. a pri takych ako ja nema ed buducnost? skorej sa kukni hore, co za nezmysly tvoria v dpmk... pri takych ako ty zase dopadneme ako bb hehe.ale hlavne ze budeme mat o tri briky viacej.
no tym vyriesite fakt vela.... TD ziadna a ED s paru vozmi na viac, ktore sa budu vlacit jak ja na bycikli, no fakt parada,.
tak ja tipujem že ty nemaš ani 15 rokov......lebo Vyjde (ty si napísal Vide) sa učí ešte na zakladnej škole.......dalej tvoje čísla su sice pekne ale ekonomicky uplne na hovno......čo ťa vyjde lacnejšie vystavba nových trolíkovych tratí + nakup nových trolíkov aby ich bol dostatočny počet , alebo pomaly a isto predavať troliky a peniaze vražať do obnovy ED, ktora tu ma už vybudovanú aku takú sieť, na ktorú sa TD s 2 linkami fakt hrabať nemôže???....skus pochopiť že jednoducho TD nema takú infraštruktúru v KE aby mohla konkurovať ED......a AD už do toho vôbec nepleť, lebo vždy ked trolík alebo elina nemôžu......musí zaskakovať autobus.........AD je zlaty moj zaklad pre Košickú MHD........takže ten nakup 56 vozov či koľko tu spomínal Nodes je plne na mieste..........TD pre KE neznamena nič, je ekologicka to sa jej musí nechať, ale iny prinos trolíkov v KE nevidím.....skus mi to prosím slušne bez nejakých uražok(aj skrytych)vysvetliť...ak to dokažeš
veď práve a tým sa vôbec nezaoberali v BB. kde vlastne SAD Zvolen priešiel ako " slepá kura k zrnu " a sleduje len svoje záujmy - čo najrýchlejšie vysoký zisk. Čo bude o 10 - 15 rokov ich netrápi, vtedy bude mať na starosti MHD už niekto iný, kto opäť možno vrazí zopár stoviek miliónov do obnovy trolejbusovej dopravy.
Autobusový park v KE je momentálne vo veľmi slušnom stave. Preto si myslím, že práve teraz (najbližšie 3 roky) je vhodný čas na utlmenie nákupu autobusov a zvýšenie investícií do ED. Teda preliatie investičného balíka viac v prospech reko električiek a tratí.
za stary trolik nepovazujem ziaden v KE, lebo zivotnost je 15 rokov a matematika ma nepusti lebo, este to je bude len 13 rok.
Predas najstarsie kusy to jest 15tr mas z nich maximalne 6 - 7 milionov. Vide ti to na rekonstrukciu jednej Kt8, stratis 2 vozi aby si urobil jeden. Tomu nevravim ekonomika, odhadujem ze mas do 17 rokov, lebo zaklady ekonomiky sa na skolach beru niekde okolo 3 rocnika. Myslim, ze nekupit jeden abus za 10 mil, je ekonomicky vyhodnejsie, lebo nemas co stratit ale iba ziskat. Za 2 nekupene Abus mas tak 20 mil, co by vystacilo na reko 3 kt8. Tak co je vyhodnejsie obetovat 2 existujuce trolejbusi a spravit 1 anakondu alebo nekupit este nevyrobene 2 Abus, usetrit tak 20mil a vrazit ich na 3 reko Anakond.
A ak mi na to niekto odpovie, ze je to maximalny nezmysel co som napisal, tak je absolutny gumokolofil, ktory je hodny na navstevu ustavu pre psychicke poruchy v Semsi
Blava ma 3 NP bus, 1x trolejbus a caka ich teraz dodavka 20 nizkopodlaznych abus.
kwerty a spol : Trolejbusova doprava a vozovy park je v ovela lepsom stave ako elektricky. Ja nechcem zhadzoat elektricky, som za ne ale nie na ukor trolejbusky ale treba obmedzovat Abus. Oni pozieraju peniaze, ktore by mohli docielit zlepsenie elektrickovej trakcie. Kazdy novy autobus, je 1 rekonstrukcia elektricky.
Co sa tyka upadku trolejbusky, nie je to kvoli jej nespolahlivosti, ale kvoli tomu, ze mesto setri, kde sa da, preto nam stoja niektore trolejbusy vo vozovni. Dostavanim trate na moyzeske a pripadne Tahanovciach, dostane trolejbusova doprava vyborny odrazovy mostik. Na svoj rozvoj.
Elektricky sa tu zanedbavaju od 1989 a tych par pseudo rekonstrukcii ju nevykupi, ani reko KT8, si nikto nevazi, vid co pisal Shorty, nema to ani 40000 km a uz nefunguje sklzovka, chybaju stolicky, nekuria poriadne atd.. Myslim, ze chyba je v prevadzke elektriciek, lebo na to kaslu. Na rozdiel od trolejbusky, kde je o trolejbusi postarane lepsie ako o Abus. trolejbus je ale brzdeny ludskou hlupostou, ktora si vymysla nezmyselne predpisi, ktore porusuju drahovy zakon.
ZAVER : elektricky a trolejbusi su buducnostou kosickej nosnej ekologickej dopravy. A treba ich presadzovat na ukor Abus.
Elektricka na Tahanovce nema zmysel pokial nebude celoplosne riesena pre sidlisko a zlo zastavbou sidliska je to strasne ekonomicky narocne. Trolejbus je na Tahanovce ako stvoreny a ekonomicky o 3/4 menej nakladnejsi ako zavedenie elektriciek na sidlisko. Usetrene peniaze sa daju vrazit na reko trati a samotnych elektriciek, z modernizacio vyzbroji s rekuperaciou.
Obávam sa, že TD sa môže oveľa rýchlejšie a hlavne lacnejšie zachrániť, ako zdevastovaná ED. Zvýšiť rýchlosť, dotiahnuť trolej na Ťahanovce, zrušiť súbeh s autobusmi...
Tu nejde ani o nejaké ventilovanie sa, ale skôr o to, že si tu hodil dosť dobrá nezmysel. Neviem ako Ti to ostatní ešte majú vysvetliť, aká je hodnota týchto trolejbusov a koľko by stála nová električka.
Tvoj návrh je asi taký aktuálny, akoby sa niekto rozhodol predať päť ojazdených Škodoviek 120, aby si sa ne mohol kúpiť nové Audi. Veď je to jasné, že mu tých Škodoviek nepostačí ani dvakrát toľko.
Čiže ešte raz - predaním 27 trolejbusov sa zbavíš 27 jazdyschopných vozidiel bez možnosti ich niečím nahradiť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
5
Výstavba nových trolej. tratí by si zatiaľ nevyžadovala žiadne investície do nových vozidiel, lebo je ich stále veľký nadbytok. (Pokiaľ viem, denná výprava je 12 z 27).