Reakcia na: BM #149:
Sociálne pomery na východnom Slovensku sú jedna vec. Tou druhou je, že množštvo ľudí, ktorí pracujú alebo študujú v ČR a domov sa vracajú na východ dnes používa vlak. A cenovou politikou a zároveň vyšším komfortom služieb sa na trhu presadzuje aj u nás LETECKÁ doprava. Ako Ti to Papyr napísal, už dnes je lietadlo z Prahy do Košíc cenovo porovnateľné. Ntvrdím, že je priamo lacnejšie ako vlak, ale ten rozdiel už dnes mnohým nevadí tak, ako rozdiel v dĺžke cesty, ktorá je pri porovnaní vlak vs. lietadlo značná.Preto vítam dnešné a dúfajme čoskoro realizované ďalšie posilnenie L23 všetkými desiatimi. Bolo nehorázne, aby z verejného civilného letiska nebolo možné dosiahnuť železničnú a autobusovú dopravu inak ako súkromným taxíkom.
Budeš sa čudovať, ale všetko je to o tom, že mnoho ľudí by aj paniaze na lietadlo mali, ale na lietadlo+košický taxík nie.
Ad L22: Aj tá sa mi veľmi páči. Skúmaním CP som zistil, že vložené spoje L22A, ktoré medzi centrom a Džungľou vytvárajú cca 30 min. interval na Mlynskej bašte nevyčkávajú, ale ihneď sa vracajú späť k akadémii. Podľa časov odchodov som vydedukoval, že toto špičkové posilnenie sa vykonáva bez vypravenia tretieho vozidla na L22. Je evidentné, že vozidlá tejto linky majú v špičke "ťažší režim", kedy striedavo vykonávajú "veľké" a "malé" kolečko.
Predpokladám, že obeh vyzerá asi takto, napr.:
13:21 L22 Džungľa - Lorinčík --> 14:06
14:06 L22 Lorinčík - Džungľa --> 14:39
14:51 L22A Džungľa - Ml. bašta --> 15:03
15:03 L22A Ml. bašta - Džungľa --> 15:15
15:21 L22 Džungľa - Lorinčík...
Týmto som dosiahol stav nadšenia a UDEĽUJEM VEREJNÚ POCHVALU DPMK za krásny, logický a hospodárny obeh na linke. A vôbec, spokojný som s celou zmenou k 1.8.
---
Ešte k obsluhe Klimkovičovej: Neskôr ma napadla ešte možnosť obsluhovať je tak trocha prešovským spôsobom, ale myslím, že vhodným aj pre Košice.
linka č. 30: Exnárova - Prešovská - Nám. osloboditeľov - Toryská - Klimkovičova
linka č. 32: Exnárova - Sečovská - železničná stanica - Nám. Maratónu mieru - TU - amfiteáter - nová nemocnica - Lechkého - Klimkovičova
Na zastávke Klimkovičova by sa vždy zmenilo číslo linky z 30 na 32 a opačne.
Sarko
Dufam, ze Ti to M@rtin uz dostatocne objasnil a usetril mi pracu.
Ze je letisko brane ako vojenske, tak to je poriadny blud. Neber to ako urazku, ale mal by si trosku porozmyslat pred tym, nez nieco napises. Kosicke letisko je rozdelene na civilne a vojenske, ale ako uz napisal Diggi, z vojenskeho zostali uz len nejake fragmenty. Ak by bolo letisko len vojenske, ziadne civilne linky by tu pristat nemohli.
A na zaver potvrdzujem Papyrove vypocty, iny kamos, ktory v Prahe tiez studuje lekarcinu sa do Kosic dopravil tymto sposobom a na letisko v Ruzyni a z letiska v KE siel ako inak - autobusom MHD a vyslo ho to lacnejsie ako vlak (nehovoriac o case, pohodli atd...).