Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jakub #17507:
Pokiaľ viem tak to funguje nasledovne: Cestujúci si musí vystúpiť, prejsť cez turniket a odtiaľ ide na pracovisko. S vodičom je to tak, že má zvlášť vstupnú kartu, ktorú pri prechode do a z areálu musí "označiť" v čítačke.
Reakcia na: Jakub #17507:
L21 nezachádza do areálu USSK, je to ako na VA USSK. Väčšina spojov naviac zachádza na dopravný úsek Haniska.
Reakcia na: Jakub #17507:
Zdá sa mi, že L 21 nezachádza do areálu U. S. Steelu. Ide po komunikácii súbežne s hranicou areálu. Medzi cestou a areálom je ešte železnica.
Chcem sa opytat - podla mojej dedukcie L 21 zachadza do arealu US Steel. Je mozne sa touto linkou len tak odviezt alebo kontroluju kto sa tam vezie? Ked som bol vo stvrtok pred VA USS, tak som videl tie kontroly - kazde auto musi otovrit motor aj kufor...
Reakcia na: eMareq #17499:
prepojenie Jantárovej a Južného nábrežia - to sa plánuje už ako dlho alebo je to len novinka ❓
Reakcia na: Sarko #17503:
nemala viesť súbežne s touto nepostavenou cestou aj visutá dráha á la Wuppertal ❓
Reakcia na: Sarko #17503:
A dokonca kvôli tomu sa zrušila trať NMM - ŽS? O tom som fakt nevedel. Len sa veľmi čudujem, že tá cesta z Masarykovej k Pošte 22 sa ešte aj dnes vyskytuje medzi plánmi do budúcnosti. Jej prínos v porovnaní s potrebnými investíciami sa mi zdá mizivý. Električka do Košickej tiež nebude... Prioritou do budúcnosti v danom území by malo byť obnovenie zrušenej el. trate a nie komplikované mimoúrovňové cesty pochybného významu.
5: Ale ved to je viac 30 rokov stara vec! Vies preco sa zrusila trat NMM - ZS, ktora teraz tak chyba? Ano, elektricky museli ustupit autam a planovanej ceste z Masarykovej ku dnesnej Poste 22. Po zruseni trate na Bencurovej a napokon aj trojuholnika na Stromovej ul. sa nakoniec cesta nepostavila, aj ked sa tadial dodatocne naplanovala vetva elektrickovej trate na planovane sidlisko Kosicka Nova Ves v useku Masarykova - Priemyselna - Orechova - Secovska cesta.
Reakcia na: salamander #9085:

K bodu 1 - Do sluzieb by podla mna stacilo vpisovat linku/smer napr. 180/1, ale to len za predpokladu, ze by nam vsetky busy hlasili. Lenze ako vieme 5201-5210, 4303, 5001, 5004, 5005 a vsetky elektricky okrem nizkopodlaznych nehlasia, cize musia nahadzovat ciele.
K bodu 2 - je mi uplne jasne, o com hovoris. V elektrickach mame palubaky na lavom boku v takej polohe, ze vykrutit lavu ruku k nemu je nanajvys problematicke, jedine sa to da vytocenim celeho trupu dolava o 90\' a pravou rukou natukat. A neviem si predstavit,a k by som to mal robit pocas jazdy. A este v abuse ?
3 - s tym si my zrejme nepomozeme, je to tak vsade
4 - ano, stava sa, ze ukazuju bludy, predovsetkym stare vozy, ked \"zamrznu\" panely.
5 (zacviky) - Recnicka otazka - ako sa moze stat, ze mlady vodic po 50 hodinach zacviku s cestujucimi nevie ovladat palubny pocitac? Pre mna to je nepochopitelne...
Zaver - stale tvrdim jednu vec, treba na to jedneho spravcu, ktory by sa staral o BUSE ako celok (priprava, nahravanie, vyhodnocovanie, kontrola, zaskolovanie, ZODPOVEDNOST ? ).
Reakcia na: eMareq #17499:
Prepojenie Triedy arm. generála L. Svobodu s Masarykovou ulicou ma zhodilo zo stoličky... ? . O tom som ešte nepočul.

Re #17497 Diggi: V disp. fóre je v stredu na L25 spomenutý aj 500*.
Reakcia na: TA #17489:
Faktická poznámka: yetiho príspevok nebol o slohu a ani o gramatike...
Re #17495 TA: Tak okrem na spomínaných novších Karosách by to malo fungovať aj na Ikarusoch rady 415 a 435. No a samozrejme na komplet Solarisoch. Tam to zabrzdenie funguje často aj pri zatvorených dverách ?
Re #17496 TA: Ak máš iba také starosti...
Dopravný systém v meste zlyháva, na súčasné potreby nestačí
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=21.10.2005/12110KV

Dobrú noc 🙂
Reakcia na: yeti #17487:


Ked hovorime o ucebniciach, tak aby bolo kazdemu jasno, uvediem par vypiskov z predmetu Mestske drahy, ktory sa prednasa na Zilinskej univerzite pre posluchacov odboru Cestna a mestska doprava:

Vyhody trolejbusovej dopravy:
- tichy a hygienicky chod
- moznost vybocenia z osi drahy do max. 4 - 5 m
- vyssia zivotnost nez u autobusu
- moznost uspory energie pri brzdeni (rekuperacia)
- elektrodynamicka brzda nesposobuje opotrebenie
- prevádzkove naklady su najnizsie (v porovnani s inymi druhmi MHD)

Max. prepravna kapacita vozidiel MHD/hod:
- autobus -= do 5.000 os/hod
- trolejbus = do 7.000-8.000 os/hod
- elektricka = do 15.000 os/hod
- rychlodraha = nad 1.000 os/hod (Praha 40.000 os/h)

2 grafy :

A. Percentualne -prevadzkove naklady trakcii na km/rok
B. Percentualne - prevadzkove naklady na miestokm
- v oboch grafoch su tri krivky, ktore nazorne ukazuju, ze zhruba pri ponuke miest do 1.000/hod je autobus najlacnejsi, potom sa ale poradie meni a cim vacsia ponuka miestkm/hod, tym vyraznejsia ekonomicka vyhodnost elektricky a trolejbusu pred autobusom...

Tym som nechcel povedat nic, len zacitovat ucebnicovu teoriu. ech si z toho kazdy vezme to, co uvazi za spravne...
Reakcia na: BMko #17494:
tak si to prejdime..uvádza sa tam linka č.25 na ktorú su najčastejšie nasadzované šačianské 5202 a 5231...teda ak to bola 5202 alebo niečo staršie, tak neviem ? ale neverím, že by si nevšimol, že mu niekto spadol pod kolesá, naviac sa tam píše že si nič nepamatá, čo ked ju sejmulo nejaké auto???
Na zastávke Spoločenský pavilón v smere do USS je vyvesený CP, kde je pri odchode o 6.07 poznámka " e ", avšak medzi vysvetlivkami sa nenachádza. To, že ten CP klepal nejaký expert potvrdzuje aj to, ako je napísaný odchod o 16.?? ( teraz si presne nepamätám ), pretože za minútou nasleduje 1. poznámka, 2. poznámka k tomu istému spoju je uvedená až za čiarkou a to isté platí aj pre 3. poznámku. Teda nie klasicky : 10abc, ale 10a, b, c.
Reakcia na: BMko #17494:
takže pokiaľ sú otvorené dvere, bus sa nepohne ❓ Pre ktoré typy to ešte platí ❓
Reakcia na: TA #17482:
Ak to bola Karosa b932 5211 -> a vyssie, neni sanca ze sa z autobusom pohol. Ale evidentne mam potom vlcica velmi sikovneho a vynaliezaveho synceka
Reakcia na: yeti #17487:
Môžem sa opýtať ako to bolo pôvodne premyslené s tou etapizáciou výstavby TD? ❓
Reakcia na: Dispecer #17490:
Ja viem iba o jednom Ikaruse 415 zo zelenimi pasmi na čalnom skle a je to 5004
Reakcia na: Sarko #17481:
ono by to bolo síce pekné mať v každom podchode kamery, len otázkou je, ako to zrealizovať, keď v momentálnej situácii Mestská polícia nemá peniaze ani len na zaplatenie ľudí, ktorí budú sedieť pred monitormi a sledovať, čo sa deje... ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.