uprimne lutujem cloveka v DP, ktory bude nuteny venovat niekolko hodin casu tymto blabolom, namiesto robenia potrebnych a uzitocnych veci.
Nuz co, volby za dverami, niekto sa snazi zaujat trestnymi oznameniami o kupovani Romov, iny "otvorenymi listami" na vseobecne popularne temy, kde je kazdy (veterinar) odbornikom...
zbytočné pchanie liniek priamo na maratónsku trať - tak či tak každý rok jazdia spoje takmer úplne prázdne. Ak sa dobre pamätám, kedysi boli prijímané nariadenia o maximálnej rýchlosti vozov počas jazdy pozdĺž maratónskej trate. Nechcem to teraz generalizovať, ale niektorí vodiči jazdili ako o život aj počas konania MMM, pričom v niektorých prípadoch doslova pár dm (aká hrubá je dvojitá čiara namaľovaná na vozovke?) od premávky bežali pretekári.
Taktiež nezmyselne mi pripadá vedenie liniek krížom cez trať - dokonca v niektorých krátkych úsekoch viacnásobne (L 29).
Ale aby nevyznel tento príspevok len kriticky, treba aj pochváliť pripravenosť infosystému na výlukové linky - kiežby sa aj v iných oblastiach riešili situácie takto promptne.
dovolím si vypichnúť zopár viet veterinárky Nagyovej:
"Argumentovali sme tým, že po zmenách v cestovných poriadkoch linky č. 18 sú cestujúci z nášho sídliska nútení využiť nepriamy prestup na linku čísla 12"
--->>> keďže pani autorka nehovorí o smere, ktorý ju zaujíma, dovolím si ju upozorniť, že existuje L 55, ktorej každý spoj v sedle pri Tescu je nadviazaný na L 27 prichádzajúcu z ŤHC - teda existuje prestup na hrane
"Cestujúci, ktorí o nej vôbec vedia"
--->>> o cestujúcich, ktorí nepoznajú MHD, sa ani nemá význam baviť - kto chce, tak si predsa sám zistí, ktorý spoj mu je najvýhodnejší
"Ubehlo leto a zrazu sme sa podľa zmenených cestovných poriadkov linky č. 22 dozvedeli, že už premáva podľa pôvodnej trasy, ako pred výlukou električiek, čiže z Mieru ide na Národnú triedu."
--->>> prečo si to MÚ MČ ŤHC nevykonzultuje s MÚ MČ Džungľa? Ale chápem, jednoduchšie je kričať na toho, kto za to nemôže.
"Mnohí obyvatelia nášho sídliska z vyššie uvedených dôvodov a absencie priameho spojenia na Watsonovu ulicu a ďalej k Novej nemocnici to vzdali a radšej nikam necestujú. "
--->>> DPMK urobil z obyvateľov ŤHC priam domácich väzňov, hanba mu!
"Podľa všeobecne rozšíreného názoru cestujúcich totiž DPMK v poslednom čase vedome posilňuje električkové a trolejbusové linky (bez ohľadu na to, že nemajú dosť cestujúcich)"
--->>> tak pozývam pani autorku napríklad do električkových spojov na Terase v čase špičiek. Ešte aj dnes po "všeobecnom posilňovaní" KD by to chcelo navyše niečo pridať, aby mohlo cestovanie vyzerať ozaj kultúrne.
"Po malom ústupku zo strany DPMK nasleduje po krátkom čase nezvrátiteľné opätovné zhoršenie situácie"
--->>> ak sú zmeny nezvrátiteľné, tak nemá zmysel ich riešiť (logika, že?) - to len na margo toho, ako sú niektoré pasáže nezmyselne skomponované
Ak som správne pochopil prosebníkov z ŤHC, tak vlastne chcú obmedziť trolejbusy a električky a posilniť autobusy. Správne, to je budúcnosť! S CNG na večné časy a nikdy inak.
Ešte 1 malá poznámka: "aké sú tie vložené krátke 55-ky a trolejbusy slabo využité" > "Navrhli ste nám kompromis a síce zriadenie novej trasy linky č. 22... Dokonca aj ja som na otázku (...), či si myslím, že je to pozitívna zmena, odpovedala, že áno. "
--->>> tak teda ako? Najprv sa Vám to páči a potom, keď sa zmení číslo (z 22 na 55) už sa Vám to nepáči? Najprv sa rozhodnite, čo vlastne požadujete, takto si len nezmyselne protirečíte.
pred štyroma rokmi sa práve na maratón objavili v premávke prvé vozy s emtest palubákom a buse tabuľami (osobne pamatám 6407 a 6408) a ukazovali kadečo len nie linku a cieľ... rok predtým to fungovalo, na buse palubáku sa zadával cieľ aj linka ručne, vtedy to šlo ?
Ad Citelisy: To je problém technického rázu. Pumpa nestačí natankovať toľko vozidiel.
Ad organizácia MHD: neviem čo konkrétne si chcel vytknúť, ale ja osobne kvitujem zriadenie informátora, ktorý naozaj podával informácie na stejšn skvér a potom, že na displejoch sa objavili skrátené trasy (minulé roky také nebolo, nespomínam si na to).
skôr by som očakával od inteligentných ľudí, že pochopia, že v každej organizácii existuje istá organizačná štruktúra, v rámci ktorej je niečo, čo sa nazýva zodpovednosť za určité veci. Tak ako sa v TESCU neprídeš do oddelenia elektra sťažovať na to, že majú tvrdé rohlíky (a ak prídeš, tiež ti povedia, že to bohužiaľ nie je v ich pôsobnosti a poradia ti, aby si sa obrátil na zodpovedných ľudí), tak, ako nebudeš na Hornádsku volať, že ti meškala električka číslo 6, tak tak isto to je aj v riadení podniku. Od ľudí, ktorí si hovoria, že sa zaujímajú o dopravu, neviem prečo, ale úplne samozrejme očakávam, že budú poznať aspoň základnú kostru podniku a kto má čo na zodpovednosti. Samozrejme spoločnosť vystupuje navonok ako celok, ale vnútorná štruktúra je jasná, dokonca zverejnená na stránkach spoločnosti, tete z valalu sa to tiež dá vysvetliť, len tu stále akosi nie...
Ja to chápem veľmi dobre, no vy v DPMK by ste mali pochopiť, že navonok je firma vnímaná ako celok. Alebo je funkčný a úspešný manuál aj na to, ako vysvetliť tetke z valalu, že toto robí úsek dopravy, ktorý nemá skoro vôbec nič s tým, že MHD (interval, stav tratí) vyzerá ako vyzerá? Mal by si si tiež uvedomiť, že obyčajný cestujúci vždy vidí, že za všetko môže DPMK, dokonca ak aj za to nemôže (napr. interval). T. j. cestujúci môže tieto veci vnímať naozaj len ako potemkinovskú dedinu. A btw. tie manuály si vyrába DPMK interne, alebo je to zákazka pre súkromnú firmu?
podľa mňa sa to aj oplatí kvôli tým 6-7 hodinám, takmer celú popoludňajšiu by mohli robiť trolejbusy, teda pokiaľ nie je nejaká údržba trate naplánovaná keď už nejazdili ...
Ak by sa trolejbusy počas MMM mohli na Staničnom nám. otáčať, tak by si ich videl dnes aj po MMM... ? Myslím, že kvôli nejakým pár hodinám sa neoplatí meniť vozidlá... ? Myslím, že okolo 21:00 už sa objavia na trolejbusových linkách na tých službách, čo budú potom jazdiť aj na N71, pokiaľ zase nebudú niečo robiť...
Na tom tablickovani som predsalen nasiel jednu pozitivnu vec. Z vacsej vzdialenosti skor rozlisim, o aku linku ide, nez by som vylustil napis vytvoreny tymi odpornymi oranzovymi ledkami. len by som mozno privital, keby na bocnych tabulkach bola ta farebna plocha vacsia. Len, zial, farebne odlisenie je v praxi mozne uz len u T3ok.
malá poznámka k dnešnému MMM: na 1 strane sa DPMK pýši tým, aký máme ekologický vozový park autobusov, na 2. strane na linkách vedúcich po trase MMM som videl všetky možné typy vozidiel okrem Citelisov a asi 2 SU15 (žeby náhoda?). Načo máme tie vozy, keď nereprezentujú mesto v dobe, keď môžu a keď by sa to hodilo? Namiesto toho nejaký Ikarus 435, ktorého evidenčné číslo si nepamätám, doslova smradil na Národnej triede okolo 9:40 bežcom na trati do tváre a vytváral za sebou čiernu clonu. Ďakujem pekne za takýto prístup k prezentácii mesta. Nehovoriac navyše o celkovej slabej organizácii dopravy počas MMM (teraz mám na mysli dopravu vo všeobecnosti, nie len MHD).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.