Reakcia na: KVKV #9781:
Polomáčané RTOčky je vidieť na fotkách v Oceli východu už v roku 1970. Ale môžu to byť staršie vozy po zmene laku. Väčšinou ide o zábery z ÚABčky smerom na Slabing a Valcovňu. V popredí na viacerých záberoch vidieť odstavené autobusy VZD. Ani na jedinej fotke som si nevšimol Ikarus. Vždy len RTO. Často je vidieť odstavené len samotné prívesy – nazdávam sa, že sa zapájali podľa situácie na základe pokynov dispečera. Najprv VZD riadili dispečeri DPMK, od 1971 z VSŽ.
Postupne sa na VZD vychytávali rôzne muchy. Napríklad na Vysoké pece 3 si koncom roka 1969 vyžadovali extra spoje, lebo dovtedy jestvujúce spoje VA–VP3–OC chodili plné. Problém bol, že z I. zmeny odchádzal spoj z OC zo zastávky VP3 o 14:05 a spoj začínajúci na VP3 až o 14:10. Čiže všetko nastupovalo o 14:05 a nový spoj o 14:10 šiel prázdny. A podobných príkladov je mnoho.
Najstaršie veľké číslo na RTOčke som zaznamenal u ev. č. #77 na fotke z leta (?) 1962 (autobus schádzajúci z Terasy po ešte len polprofilovej SNPčke).
Plus sa objavil ďalší voz RTO:
KE 19–62: spomína sa dňa 11.9.1970 – v tento deň bol výpadok na rýchlodráhe pri Poľove, cestujúci z eRiek čakali na ceste, no vodič tohto vozu im nezastal a to aj napriek tomu, že šiel poloprázdny.
V sťažnostiach sa spomínajú aj električky – napríklad ako posádka #284 (pôvodnej) raz odišla z VA s 12-minútovým meškaním až na urgovanie dispečera, lebo v slučke hrali karty ? Vodič #298 (pôvodnej) v tuhom mraze skoro ráno nepristavil voz na nástupište linky R4, striktne čakal až na čas odchodu, hoci bol pripravený na konci slučky už 7 minút skôr... A ďalšie podobné "príbehy zo života" ?
veteran
(všetko odchody z východzej zastávky)
Linka R1 Železničná stanica – Hydrostav – VA VSŽ:
I. zmena: 4:46, 5:08 (prípoj z Barčianskej tr. – linka 16 s odchodmi: 4:52, 4:56, 5:03; prípoj od VSS – linka 1 s odchodmi: 4:40, 4:43, 4:46, 4:49, 4:52; prípoj z Barce – linka 4 s odchodom 4:42)
THP zmena: 6:00, 6:17
II. zmena: 12:36, 12:50, 12:54
III. zmena: 20:52
Linka R2 Stromová – Nové mesto – Hydrostav – VA VSŽ:
I. zmena: 4:45, 5:00, 5:07
THP zmena: 5:54, 6:09, 6:27x
II. zmena: 12:50, 12:54
III. zmena: 20:49, 20:57
Linka R3 Havlíčkova – Nové mesto – Hydrostav – VA VSŽ:
I. zmena: 4:45, 4:56, 5:04 (prípoj z Podhradovej – linka 16 s odchodmi: 4:40, 4:49, 4:54, 5:00)
THP zmena: 5:57, 6:09, 6:17
II. zmena: 12:54
III. zmena: 20:53
Linka R4 Boženy Němcovej – Nové mesto – Hydrostav – VA VSŽ:
I. zmena: 4:52, 5:03, 5:09
THP zmena: 5:57, 6:08, 6:16
II. zmena: 12:59
III. zmena: 20:52
Pristavovanie prázdnych súprav R na Terase (RT) a posilová autobusová doprava popri rýchlodráhe:
Nové mesto – I. zastávka
I. zmena: 4:59, 5:01, 5:03, 5:06
THP zmena: 6:10, 6:12, 6:20, 6:24, 6:27x, 6:30x
II. zmena: 12:59, 13:03
III. zmena: 20:35, 20:56, 20:58, 21:02, 21:04
Nové mesto – III. zastávka (autobusy)
I. zmena: 5:04, 5:06, 5:08, 5:09, 5:11, 5:12, 5:14, 5:15, 5:16
THP zmena: 6:07, 6:11, 6:17, 6:19, 6:21
II. zmena: 13:00, 13:01, 13:03, 13:05, 13:07, 13:08
III. zmena: 20:37, 20:58, 21:00, 21:04, 21:06
Nové mesto – IV. zastávka (autobusy)
I. zmena: 5:11, 5:13, 5:14
THP zmena: 6:24, 6:26x, 6:28x
Nové mesto – V. zastávka
I. zmena: 5:10, 5:10 (súpravy RT)
THP zmena: 6:29x, 6:32x, 6:34x (autobusy)
x – takto označené spoje slúžia len pre pracovníkov, ktorí nepoužívajú vnútrozávodnú dopravu, ktorá končí rozvoz zamestnancov do 6:50.
V sedlovej doprave premáva elektrická doprava na linkách R1 a R2 v 15 min. intervaloch.