Reakcia na: KVKV #9781:
Polomáčané RTOčky je vidieť na fotkách v Oceli východu už v roku 1970. Ale môžu to byť staršie vozy po zmene laku. Väčšinou ide o zábery z ÚABčky smerom na Slabing a Valcovňu. V popredí na viacerých záberoch vidieť odstavené autobusy VZD. Ani na jedinej fotke som si nevšimol Ikarus. Vždy len RTO. Často je vidieť odstavené len samotné prívesy – nazdávam sa, že sa zapájali podľa situácie na základe pokynov dispečera. Najprv VZD riadili dispečeri DPMK, od 1971 z VSŽ.
Postupne sa na VZD vychytávali rôzne muchy. Napríklad na Vysoké pece 3 si koncom roka 1969 vyžadovali extra spoje, lebo dovtedy jestvujúce spoje VA–VP3–OC chodili plné. Problém bol, že z I. zmeny odchádzal spoj z OC zo zastávky VP3 o 14:05 a spoj začínajúci na VP3 až o 14:10. Čiže všetko nastupovalo o 14:05 a nový spoj o 14:10 šiel prázdny. A podobných príkladov je mnoho.
Najstaršie veľké číslo na RTOčke som zaznamenal u ev. č. #77 na fotke z leta (?) 1962 (autobus schádzajúci z Terasy po ešte len polprofilovej SNPčke).
Plus sa objavil ďalší voz RTO:
KE 19–62: spomína sa dňa 11.9.1970 – v tento deň bol výpadok na rýchlodráhe pri Poľove, cestujúci z eRiek čakali na ceste, no vodič tohto vozu im nezastal a to aj napriek tomu, že šiel poloprázdny.
V sťažnostiach sa spomínajú aj električky – napríklad ako posádka #284 (pôvodnej) raz odišla z VA s 12-minútovým meškaním až na urgovanie dispečera, lebo v slučke hrali karty ? Vodič #298 (pôvodnej) v tuhom mraze skoro ráno nepristavil voz na nástupište linky R4, striktne čakal až na čas odchodu, hoci bol pripravený na konci slučky už 7 minút skôr... A ďalšie podobné "príbehy zo života" ?
veteran
18.11.1966 sa ešte spomína #103 – voz robil rozvoz z VA na Mostáreň na II. zmenu (ŠPZka sa nespomína)