Informácia o aktuálnom stave projektu IDS
• vzhľadom na to, že investorom a hlavným realizátorom projektu IDS (IKD) majú byť ŽSR, ktoré nemôžu použiť získané finančné prostriedky EÚ na financovanie (resp. zhodnotenie) cudzích stavieb (dráhy sú vo vlastníctve mesta), bude potrebné dočasne previesť vlastníctvo na ŽSR, aby pre účely posudzovania splnenia podmienok čerpania fondov EÚ nevznikli žiadne pochybnosti o dodržaní uvedenej požiadavky – rekonštrukciou resp. modernizáciou dráhy fakticky dôjde k odstránenie súčasnej stavby dráhy a jej nahradeniu novou stavbou dráhy;
• v zmysle podmienok čerpania fondov EÚ musí žiadateľ (ŽSR) prevádzkovať dráhy po dobu min. 5 rokov – počas tejto doby budú ako zodpovedný prevádzkovateľ dráh vystupovať ŽSR, ktoré však z praktických dôvodov stavbu dajú do správy Mestu Košice (resp. DPMK ako jeho dopravcovi) – a mesto bude zabezpečovať všetky činnosti spojené s prevádzkou dráhy;
• počas uvedeného prevádzkového obdobia bude mesto (resp. jeho dopravca) využívať dráhu vo (formálnom) vlastníctve ŽSR na základe osobitného zmluvného vzťahu;
• po uplynutí doby, počas ktorej boli ŽSR povinné prevádzkovať modernizovanú dráhu, ju prevedú späť do vlastníctva mesta Košice; vzhľadom na to, že v tomto smere pôjde z právneho hľadiska o nakladenie s majetkom ŽSR upravené osobitnými právnymi predpismi, pre schválenie symbolickej odplaty sa vyžaduje súhlas
(...)
Stavba č. 2 : IKD Košice, terminál Sever – Námestie Maratónu mier
• Na základe výsledkov EIA je oproti technicko-ekonomickej štúdii zmenená trasa dráhy. Namiesto Alvinczyho ulici je trasa vedená cez Masarykovú ulicu ponad koľaje ŽSR do terminálu Sever.
• vzhľadom na to, že investorom a hlavným realizátorom projektu IDS (IKD) majú byť ŽSR, ktoré nemôžu použiť získané finančné prostriedky EÚ na financovanie (resp. zhodnotenie) cudzích stavieb (dráhy sú vo vlastníctve mesta), bude potrebné dočasne previesť vlastníctvo na ŽSR, aby pre účely posudzovania splnenia podmienok čerpania fondov EÚ nevznikli žiadne pochybnosti o dodržaní uvedenej požiadavky – rekonštrukciou resp. modernizáciou dráhy fakticky dôjde k odstránenie súčasnej stavby dráhy a jej nahradeniu novou stavbou dráhy;
• v zmysle podmienok čerpania fondov EÚ musí žiadateľ (ŽSR) prevádzkovať dráhy po dobu min. 5 rokov – počas tejto doby budú ako zodpovedný prevádzkovateľ dráh vystupovať ŽSR, ktoré však z praktických dôvodov stavbu dajú do správy Mestu Košice (resp. DPMK ako jeho dopravcovi) – a mesto bude zabezpečovať všetky činnosti spojené s prevádzkou dráhy;
• počas uvedeného prevádzkového obdobia bude mesto (resp. jeho dopravca) využívať dráhu vo (formálnom) vlastníctve ŽSR na základe osobitného zmluvného vzťahu;
• po uplynutí doby, počas ktorej boli ŽSR povinné prevádzkovať modernizovanú dráhu, ju prevedú späť do vlastníctva mesta Košice; vzhľadom na to, že v tomto smere pôjde z právneho hľadiska o nakladenie s majetkom ŽSR upravené osobitnými právnymi predpismi, pre schválenie symbolickej odplaty sa vyžaduje súhlas
(...)
Stavba č. 2 : IKD Košice, terminál Sever – Námestie Maratónu mier
• Na základe výsledkov EIA je oproti technicko-ekonomickej štúdii zmenená trasa dráhy. Namiesto Alvinczyho ulici je trasa vedená cez Masarykovú ulicu ponad koľaje ŽSR do terminálu Sever.

Tatranka