Jachajúca elektrika – bez riadiča
Včera o 3. hod. popol. rozbehol sa z konečnej stanice pouličnej dráhy pred nádražím do Bočkaiho ohrady z neznámej dosiaľ príčiny elektrický vozeň č. 10 na trati č. 1, v ktorom sedel občan Moritz Katz z Kováčskej ulice a ktorý tušiac nebezpečie z rozbehnutého vozu vyskočil a vec ohlásil polícii. Ako bolo zistené, elektrický vozeň vrazil do Bočkaiho ohrady, prebehol stanicu „Kollárova ulica“ a teprv pred mostom cez malý Hornád v Bočkaiho ohrade bol pribehnuvšími zamestnancami elektrickej tramvaje zastavený. Službu v dotyčnom voze mali riadič Imrich Mihály a sprievodčí Ján Urdely. Eventuelné nešťastie, ktoré mohlo byť spôsobené, zavinili obidvaja menovaní zamestnanci tým, že nechali voz bez dozoru.
Slovenský Východ, 5.2.1922
„elektrika“ – to nie je preklep. Takto sa električka spomína v tých rokoch často.
„Bočkaiho ohrada“ ? ? – akýsi pokus o otrocký preklad z maďarčiny alebo čo... Zjavne sa myslí Bočkaiho okružná, teda bývalá Kirovova ulica.
hm,gondolier potrebuje poslat na rekvalifikaciu do Benatok...ale chvalim potapaca,ktoreho mali v zavese pod lodou,ze udrziaval spravny kurz a kondolierom sa nic nestalo ?
Ku dnešnej fotogalérii z Miškolca: odkiaľ sa Maďari dostali k prototypom KT8 (210 a 211)? Z Košíc ich nemajú, naše úspešne behajú, nevie náhodou niekto niečo?
Trochu špeciálna výhybka..."Srdcovka" je tá otočná koľajnica v krížení a je to mechanicky spriahnuté s "jazykmi",pripomína mi to tzv. vlečnú výhybku.Pekný kúsok strojáriny,ale na výhybky na tatranskej zubačke to nemá...?
Ako môže prísť električka po koľaji vľavo, keď tam chýba srdcovka a výhybka?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
veteran
Jachajúca elektrika – bez riadiča
Včera o 3. hod. popol. rozbehol sa z konečnej stanice pouličnej dráhy pred nádražím do Bočkaiho ohrady z neznámej dosiaľ príčiny elektrický vozeň č. 10 na trati č. 1, v ktorom sedel občan Moritz Katz z Kováčskej ulice a ktorý tušiac nebezpečie z rozbehnutého vozu vyskočil a vec ohlásil polícii. Ako bolo zistené, elektrický vozeň vrazil do Bočkaiho ohrady, prebehol stanicu „Kollárova ulica“ a teprv pred mostom cez malý Hornád v Bočkaiho ohrade bol pribehnuvšími zamestnancami elektrickej tramvaje zastavený. Službu v dotyčnom voze mali riadič Imrich Mihály a sprievodčí Ján Urdely. Eventuelné nešťastie, ktoré mohlo byť spôsobené, zavinili obidvaja menovaní zamestnanci tým, že nechali voz bez dozoru.
Slovenský Východ, 5.2.1922
„elektrika“ – to nie je preklep. Takto sa električka spomína v tých rokoch často.
„Bočkaiho ohrada“ ? ? – akýsi pokus o otrocký preklad z maďarčiny alebo čo... Zjavne sa myslí Bočkaiho okružná, teda bývalá Kirovova ulica.