Reakcia na: Yogi616 #5515:
Už je tam aj 4.Re #5514 jt: To už neriešim. Ale správna pripomienka, že úver bude splácaný aj z peňazí vybraných z iných parkovísk v meste.
Najlepšia je tá veta, že
"Takéto reinvestovanie výnosov z parkovného naspäť do zlepšenia podmienok pre statickú dopravu v meste považujeme za pozitívum," hodnotí Herman."
Z toho čo im zvýši ešte zvládnu aj reinvestovať do zlepšenia SD. Už len uhádnuť po koľkých rokoch na to reinvestovanie budú mať. Ale možno je to skrytý ekonomický zázrak. ?
eMareq
Nesúhlasím s tým, že použitie panelov BKV bolo výhodné. Reiprich argumentoval, že sa znížila:
- hlučnosť (naproti tomu sa v samotnom závere článku spomína obťažovanie hlukom ? )
- prašnosť (diskutabilné, v porovnaní s čím? akou traťou?
- zvyšovala sa bezpečnosť (opäť diskutabilné, v porovnaní s čím a bezpečnosť čoho?)
- zľahčovala sa oprava a údržba tratí (nesúhlasím a rozviniem)
Hlučnosť sa ZVÝŠILA, nakoľko panely ktoré dodávala Prefa sídliaca na samom začiatku v Krásnej boli jednak nekvalitné (postupne sa rozpadávajú), ale predovšetkým hladké (neporézny materiál - čo spôsobuje odrážanie hluku a naviac odraz a šírenie je umocňovaný sídliskovou zástavbou).
Hladký povrch panelov spôsobuje za dažďa zvýšenú možnosť dopravných nehôd, preto sa robili pokusy s ich umelým zdrsňovaním, ktoré sa minuli účinkom. To sa samozrejme trate na Jazero netýka, lebo je uložená excentricky vzhľadom na súbežnú Slaneckú cestu.
Ďalšie nevýhody BKV panelov:
Ten žľab, kde sú umiestnené a upevnené koľajnice akosi hrdzavie (hrdzavenie urýchľuje aj solenie ciest v zime).
Ďalším problémom je životnosť upevňovacích gúm po oboch stranách koľajnice, ktoré vplyvom počasia strácajú pružnosť a takto umožňujú koľajnici cestovať, pričom to vedie k následnému lomu koľajnice.
Potom je tu podkladová guma, ktorá sa tiež po čase opotrebuje a naviac pri zvarovaní koľajníc zvykne zhorieť (kvôli potrebe vyvinúť extrémne vysokú teplotu zvaru).
Problém sú aj samotné koľajnice B1 (nevhodný typ, mal byť pôvodne použitý typ B2 so širším žliabkom, ale ten sa do výroby nedostal.) nakoľko tieto sú zvarované v dĺžke rádovo stoviek metrov bez prerušenia a pri ich zahriatí sa začnú vzdúvať (tepelná rozťažnosť kovov), lebo neexistujú dilatačné medzery a ak existujú tak na najbližšom krížení cesty s traťou.
Odvodnenie trate je tiež pojem pri tejto rekonštrukcii neznámy.
No a do oblúkov sa to tiež nehodí.
Pôvodné výhody, že bude potreba len vymieňať panely a koľajnice bez nutnosti rozoberania komunikácie a vydrží to takto 30 rokov sa nepotvrdili. Stačí sa ísť po spomínanej trati na Jazere. Svoje tu zohrala "údržba" no a potom nekvalita dodávateľských prác - o ktorej sa tam zmieňuje avšak nespomína trať samotnú, len problémy s káblami, naviac bolo to v rámci združeného socialistického záväzku, takže ilúzie si nerobím a mám vážne pochybnosti či bola dodržaná vôbec technológia výstavby.
Keby vtedy DPMK neexperimentoval s panelovými prefabrikátmi a radšej to riešil otvoreným zvrškom, možno by neboli také problémy ako sú dnes. Lenže taká bola vtedy doba a všetko sa panelizovalo o dušu. Lenže keby bolo keby, boli by sme dnes všetci v nebi. ?
A teraz všetci stoja pred tým ako ďalej. Životnosť tých tratí je niekde už dávno-dávno po a €€€ na ich rekonštrukciu akosi niet.