REAKCIA NA: DISPECER #11597:
Dokážem si predstaviť, že sa pre obnovu trolejbusov nájdu a vyčlenia nejaké mimoriadne peniaze keď klasické fosílne palivá neúmerne zdražejú a tak
1. obyvatelia (nedobrovoľne) začnú uprednostňovať verejnú dopravu, lebo väčšina nezvládne platiť náklady svojho auta
2. pohon trolejbusov výjde zrazu ekonomicky výhodnejšie ako nafta
Ale či raz bude elektrina takto výhodnejšia, to je tiež len špekulácia. Navyše, keby klasické palivá veľmi zdraželi (a úmerne tomu všetky tovary dovážané do obchodov), mnohí ľudia zakrátko nebudú mať ani na jedlo, nieto ešte na nejaké cestovné.
Dokážem si predstaviť, že sa pre obnovu trolejbusov nájdu a vyčlenia nejaké mimoriadne peniaze keď klasické fosílne palivá neúmerne zdražejú a tak
1. obyvatelia (nedobrovoľne) začnú uprednostňovať verejnú dopravu, lebo väčšina nezvládne platiť náklady svojho auta
2. pohon trolejbusov výjde zrazu ekonomicky výhodnejšie ako nafta
Ale či raz bude elektrina takto výhodnejšia, to je tiež len špekulácia. Navyše, keby klasické palivá veľmi zdraželi (a úmerne tomu všetky tovary dovážané do obchodov), mnohí ľudia zakrátko nebudú mať ani na jedlo, nieto ešte na nejaké cestovné.
Dispecer
Trúfam si povedať, že po tohtoročnej aktualizácii dokumentu Stratégia rozvoja dopravy a dopravných stavieb mesta Košice ( https://www.kosice.sk/obcan/strategia-rozvoja-dopravy-a-dopravnych-stavieb-mesta-kosice-aktualizacia-dokumentu ) nádej (rozumej snaha) je... Ale po tom, čo za posledných pár týždňov predviedla vláda tohto štátu (t. j. škrty v príjmoch všetkých samospráv) sa optimista ohľadom sprevádzkovania trolejbusov aspoň na linke 71 v najbližších rokoch byť nedá, aj keď by som veľmi chcel veriť tomu, že to je reálne (a to napriek tomu, že je tu legislatíva, ktorá nás k ekologizácii autobusovej dopravy tlačí).