Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: veteran #11427:
Ja si dovolím básnickú otázku iného druhu: Či vozidlá koncepcie Mravca patria vôbec do regionálnej dopravy európskeho štandardu v roku 2020, či 2050...

A taktiež či súpravy zložené z rušňa a vozňov Bdteer, Bdgteer, Bdmpeer patria na regionálnu dopravu typu S-Bahn...
Reakcia na: Dispecer #11424:
Ale minimálne to nie je bohapustá lož, aké do éteru vypúšťa urazený Majerský & Co. Lebo dátumom výroby je mravec nové vozidlo, otázka či aj koncepcia zapadá do roku 2020. Naproti tomu sprostosti o rozvrate dopravy a že z východu sa robí smetisko vlakov sú empirická lož.

(Ale potom je na diskusiu, či aj Beer (nie) je/(ne)bol nový vozeň, aj Bpeer, Apeer, Aeer, Bmeer, prakticky všetky WR... Bmz je nový vozeň?)
Reakcia na: monoblok #11423:
Áno, a preto je v Žiline napísaných dokopy 18 turnusových dní pre 660/661, však?

Tie 671 tam idú dočasne, do dodania všetkých 660/661.

Zvýšená potreba tam prakticky nevznikla nijaká, ak aj, tak sa vyrovnáva nočnými závozmi súprav od Ex 14x a RR 7xx.
Reakcia na: monoblok #11422:
Akurát že ani jeden z tých bodov nedáva prešovskej samospráve jediný dôvod lživo tvrdiť, že „z východu vzali všetky nové vlaky“.

Keď ich pristihneš pri klamstve, tak z nich vypadne, že oni tým mysleli len profil Košice–Prešov.

Teda nie, stiahnutie dvoch poschodových jednotiek, ktoré robili putovnú výstavku od Lipian až po Čiernu a pokrývali vlaky úplne náhodne – ako to vyšlo so obehu, nijako neznižuje/nerozvracia kvalitu dopravy na trati 188.

A mimochodom, obstarávajú sa jednotky, obstarávajú sa vozne na regionálku a štartovať má aj IDS Východ, do ktorého sa postupne zaintegruje aj železnica.

A mravce... 840 aj s toľkými rokmi za sebou predstavuje kvalitnejšie vozidlo a je za tejto situácie ďaleko logickejšie ho nechať jazdiť riadne takty ako držať celú flotilu v Poprade v totálne štrbavých turnusoch, keď raz stoja v depe 4 jednotky a inokedy je ešte treba vypraviť 812, lebo sú 840ky rozlezené kade-tade po konečných v regióne a vypraviť nejaký rušiaci víkendový posilák je už bez 812 nemožné.
Reakcia na: veteran #11421:
"Mravec nie je nijaký zázrak modernej techniky, ale hovoriť kvôli nemu o "rozvrate dopravy pod Tatrami"... nech sa na mňa nikto nehnevá, ale toto je sprostá demagógia."
Nie je demagógia aj toto vyjadrenie ZSSK?
"Opravovne ŽOS Zvolen túto modernizáciu dokončili v roku 2017, podľa Kováča je potrebné sa na ne pozerať ako na nové vlaky."
Inak neviem prečo spomínaš bratislavské Sko, tie súpravy pôjdu do Žiliny, lebo bude väčšia potreba kvôli rekonštrukcii tamojšieho uzla. Sko by inak malo fungovať aj v Košiciach, len ŽSR nemajú prachy, objednáva ich MD a kraj o integrácii len sníva.
Reakcia na: veteran #11421:
1) Klasická súprava nie je nízkopodlažna, aj ked neviem, či sú vobec zastávky upravené na nizkopodlaznost. Súprava so 162 určite nemá také zrýchlenie ako elefant, rozdiely sa určite nájdu
2) Povedzme si pravdu, 460 už nemali jazdiť minimálne 10 rokov a ze je GVD nakreslený s 2h postavanim niekde nie problém kraja, je to výsledok práce ľudí na MinDop a vrecka, z ktorého sa tá doprava platí.
3) Radšej by som videl väčšiu snahu kraja spraviť normálny IDS, tie náhodne výstrely, ako jazdia bus a vlaky v kraji bez integrácie su na smiech, bez ohľadu na to, ze vlaky objednáva MD a nie kraj.
Delfíny už majú svoje nabehane, Mravce sú mladšie, logicky by teda tie mali ísť na trať, kde majú väčší obeh,nehovoriac o tom, že majú skúsenosti s údržbou, o presune údržby a jej poklese by vedel hovoriť Zvolen po presune údržby 757 do KE.
Ono je až zarážajúce, aký humbuk (a s koľkými recykláciami toho istého vyplakávania v éteri) dokázala vyprodukovať Turčanovej a Majerského administratíva.

Už som videl všelijaké skríny z ksichtokníh, vyberám najlepšie hlody:
1. Zobrali NÁM NAŠE obľúbené poschodové jednotky.
Ďalší príklad bohužiaľ stále prítomného zmýšľania záslužilých ajznboňákov.

2. Ale my nechceme klasické súpravy.
Už keď im aj človek nejakým zázrakom vysvetlí, že tie dve EPJ boli nahradené vozňami, ktoré majú klímu, miesto na bicykle, wi-fi a zásuvky, tak príde argument, že klasické súpravy nechcú, lebo majú pomalý rozbeh. Čo je naozaj ušľachtilá požiadavka, akurát pri súčasných traťových pomeroch v podstate nevalidná. Prakticky nijaká výhoda jednotky oproti klasickej súprave sa na trati 188 nemá ako prejaviť (lebo grafikon, lebo trať, lebo...).

3. Ako my máme teraz vysvetliť nutnosť rezidenčného parkovania?
V Prešove totiž platí, že jedine EPJ tvoria atraktívnu dopravu a tie dve náhodne jazdiace a po grafikone rozhodené jednotky boli super a teraz to bude katastrofa, ktorá vyženie kvantá ľudí z verejnej dopravy a oni na základe toho musia zaviesť rezidenčné parkovanie.

A teraz fakty.
Turnusová potreba EJ r. 460 klesá.
GVD 2011: 9
GVD 2015: 9
GVD 2016: 7
GVD 2019: 7
GVD 2020: 5
GVD 2021: 4

Nahradzované najmä novými vozňami Bdteer, Bdgteer, Bdmpeer, tohto roku jedna jednotka dočasne nahradená súpravou Bc+Bc+BDs+Bc+Bc (do príchodu ďalšej várky nových vozňov a jednotiek).

EPJ v Košiciach boli len súčasťou putovnej výstavky tohto typu vozidiel, úplne chorej antikoncepcie. A čo bolo ešte horšie, výhoda možnosti rýchleho obratu na konečnej bola v podstate nevyužitá. V Čiernej to stálo aj zo dve hodiny, Lipany na tom neboli o nič lepšie. Po krátkej anabáze v Žiline sa presunú tam, kam patria - na preťažené bratislavské Esko, ktoré ešte pred aktuálnym koronabordelom malo niekedy problém pobrať cestujúcich a kde sa musia vyťažovať súpravy zo všetkého možného (Zemplín, Poľana, 8xx rýchliky atď.), len aby zavedené vlaky malo čo odviezť.

Mravce: Toto asi neteší nikoho, avšak niečo sa niekde vziať muselo a to v šibeničnom termíne. Logicky sa siahlo po 840 a byť "decision-maker" v ZSSK, tak urobím presne to isté. Stačí si pozrieť turnusové skupiny z GVD 2020. Pendl Studený Potok - Tatranská Lomnica - jednotka prestála 65% turnusového dňa na konečnej. TS na osobáky do Ľubovne - jeden z turnusových dní v (X) mal tiež ohromné prestoje - pri tom slabom grafikone nebolo čo vykonávať, len jeden závoz do Ľubovne a dva do Kežmarku, nič ďalšie. Na trati BA-DS-KN budú tieto jednotky využité oveľa efektívnejšie, vyššie denné priebehy, vyššie číslo prepravených cestujúcich. Mravec nie je nijaký zázrak modernej techniky, ale hovoriť kvôli nemu o "rozvrate dopravy pod Tatrami"... nech sa na mňa nikto nehnevá, ale toto je sprostá demagógia.
Reakcia na: Dispecer #11419:
Ten článok je bez platby neprístupný a preto nedá sa z neho dozvedieť jadro. Tu som našiel niečo prístupné: https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/7916-Pravda-o-vlakoch-na-vychode-Slovenska/
FOTO: Zastávka MHD, na ktorej sa môžete cítiť ako bezdomovec
https://www.tvkosice.sk/video/5fb6ad84fdd35064e3260277
Silné reči nedávno riešili trolejbusy (aj v Košiciach):
https://fb.watch/1DQOeq3vjV/
Reakcia na: Dispecer #11410:
Ja by som to požadoval iba preto, že sa zmenil vzhľad a fungovanie stránky.
Marketingári Pražskej integrovanej dopravy v kampani za zostávanie ľudí doma počas koronakrízy premenovali stanice metra na mape: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/pid-prejmenoval-mapu-metra-kvuli-viru.A201017_133402_praha-zpravy_hv
Reakcia na: mi.v #11413:
Aj keby sme ju mali, ako dlho by sme ju vedeli udržiavať tak, aby sa po nej skutočne dalo jazdiť 60? 😃
Reakcia na: Dispecer #11412:
Postupne od vysvetliteľných dôvodov k nevysvetliteľným... 🙂

Tipovacia súťaž: v ktorom roku budú mať Košice proti hrotu 60 km/h (aspoň na rýchlodráhe) tak ako už funguje v Brne? https://www.youtube.com/watch?v=8f5b6ajBYXw&t=80
Môj tip je 2036.
Reakcia na: mi.v #11411:
No, povedzme že to nebolo prvýkrát, doteraz sa však podarilo nejakým spôsobom vysvetliť si tie dôvody a nájsť také riešenie, že s tým bol tom393 spokojný.
Reakcia na: Dispecer #11410:
Tu sa to zdalo byť celkom bez udania dôvodu – iba že by ste ešte komunikovali niekde na pozadí.

Dávam sem odkaz na video o dynamických svetelných plánoch križovatiek v Prahe, ktorých riadiaca logika je niekde inde než u nejakých preferencií namontovaných v 90. rokoch, ktoré dodnes používajú iba najjednoduchšiu možnú preferenčnú logiku.
https://tv.idnes.cz/domaci/tajemstvi-semafory-auto-mhd-triky-zelena.V200311_125052_idnestv_smls
(Trochu bulvárny nadpis si nevšímajte, nejedná sa o odborný časopis, tak potrebujú zaujať. Ale video je spravené nadpriemerne dobre.)
Reakcia na: TomoSK #11409:
Na jednu stranu, rešpektujem želanie niektorých autorov fotografií ohľadom ich vymazania, na druhú ma celkom prekvapujú dôvody prečo to požadujú...
Reakcia na: N/A #11408:
Ja som sa tým celým snažil poukázať na fakt, že autor tých zopár fotiek (615) úplne dobrovoľne nahral na imhd, a hoci mu nebolo nijakým spôsobom ublížené, po krátkom čase ich požaduje zase vymazať, čím utrpia jedine návštevníci. 🙂 Chodíme kade-tade po internete, vypisujeme, ako imhd padá dolu vodou, robíme cirkus okolo fotiek, ohľadom ktorých posielame odkazy cez tretie osoby, ale zároveň pravidelne prispevame do dispečerského fóra. 🙂 Každopádne, rešpektujem vôľu autora, tak, ako ich dobrovoľne nahral, tak ich má právo aj všetky vymazať, takže všetky fotky sú už preč. 😉

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.