"Neznamená to, že mávnutím kouzelného proutku zmizí všechny autobusy s naftovými motory. Není to ani účelem, je to pouze začátek postupného vyrovnávání poměru elektrických vozidel s ostatními, mezi ty musíme však počítat i tramvaje a trolejbusy."
Pred časom som tu uviedol výšku hladiny vody, cez ktorú môže ísť KT-čko.
Toto síce nie je električka, ale vlak, no na povolenú výšku hladiny mali úrady asi iný názor: https://youtu.be/ftPBz0a9FJg?t=103
Ľudia by nepotrebovali k pošte alebo na stanicu, pokiaľ by bola trať na Hlavnej? Brno má iný tvar centra ako Košice, a stačí sa tam ísť pozrieť cez akékoľvek udalosti na Svobodaku, kde často musia saliny zvoniť a brzdiť, na pešej zóne aj tak rychlost max 20 skôr 10, aj u Andela v Prahe je pesia zóna s tram a dochádza tam dosť často k nehodám.. áno aj narazenie do tram v opitosti je nehoda, ktorá sa musí vyšetriť. V konečnom dôsledku teda nezískame nič oproti chôdzi, akurát niekoho napadne, že netreba prepojiť stanicu a NMM.
Triplexný Monoblok je proste hater, postavil sa na pozíciu "električky na Hlavnej netreba" a odmieta o tom diskutovať. Navrhujem nestrácať čas a tiež s ním nediskutovať.
monoblok by potreboval viacej cestovať, potom si urobí názor a získa prehlad. To je lepšie než rozpisovať tu mestá, inak tak u 60%miest s ed vedie trať pešou zónou v pomerne úzkej ulici.
Doporučujem navštíviť Miskolc v prvú nedelu v mesiaci, na Hlavnej až po radnicu sa konajú pravidelné burzy, blšáky. Tam si urobí predstavu o počte a hustote korzujúcich pri plne zachovanej ed prevádzke.
Miskolc a Brno SÚ SPRÁVNYMI PRÍKLADMI , DVE Z MNOHÝCH.
"...hlavne ked clovek niekde potrebuje byt rychlo a obist prechadzajucich..." - tak by použil električku.
Pamätám sa, ked na Hlavnej boli chodníky o niečo užšie, okrem ed tam bola pomerne frekventovaná autodoprava, letné záhradky tam boli aj vtedy. Čo si pamätám tak tie davy na chodníkoch boli ovela hustejšie než dnes.
A pokial si všímam tak električkový pás nie je dnes velmi využívaný chodcami.
Stanovisko monobloka je v podstate trucpozícia, oponovať protestovať za každú cenu.
Odporcovia obnovy ed (mhd) na Hlavnej patria do rovnakej kategórie ako odporcovia trolejbusovej dopravy.
Nechýba lebo? Dopravné prúdy by vyzerali odlišne, ak by trať po Hlavnej jestvovala.
A ešte k tomu korzovaniu: Miskolc je veľmi správny príklad toho, ako môže fungovať pešia zóna s električkou a chodcami. V tom medzi ním a Košicami rodiel prakticky nie je. Jedine v šírke ulice.
Bol som v Miskolci, ale tam je situacia uplne ina ako v Kosiciach aj elektricka tam plni inu funkciu. U nas elektricka na Hlavnej nechyba, skor prepojenie s NMM a stanice a hlavne vodici autobusov. Takze preto Miskolc nie je spravny priklad.
Vazne, no napis aspon 2, ale take, ktore maju podobne centrum ako Kosice (napoviem, ze Brno ani Miskolc nie su spravne odpovede). Hlavna je najpouzivanejsia ulica na korzovanie a pri terasach sa casto nevojdu 3 ludia vedla seba, takze ten pohyb aj s elektrickami by bol maximalne nevyhovujuci, hlavne ked clovek niekde potrebuje byt rychlo a obist prechadzajucich. Sucasny stav je plne vyhovujuci, radsej nech sa peniaze daju na vodicov, aby ich bol dostatok a nie nezmysly ako elektricka na Hlavnej
Lenze dnes mame na Hlavnej letne terasy a cyklisticky chodnik, pokial pesim vezmeme este pas pre briky, na ktore este bude treba davat pozor, tak to kapacitne ulica nebude zvladat. Takze sa starsim moze cniect za elektrickou na Hlavnej, ale to je tak asi vsetko. A priklad si tiez uviedol zly, pretoze nakupovat sa chodi do Tesca, kde su nedaleko zastavky NMM alebo do OD Dargov ci Auparku, kde su zastavky NO, plus od Immaculaty ku plavarni ci poste nemusim ist po ziadnych schodoch. Ked si zoberiem beznu dochadzkovu vzdialenost zastavok na sidliskach, tak urcite to nie je menej, ako z ktorehokolvek miesta na Hlavnej ku najblizsej zastavke MHD, takze uz zo starych ludi nemusime robit niekoho, kto ma problem prejst 400m pesi.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023