Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Kto hľadá trochu diskusného varu, nech si ide prečítať na vlaky.net diskusné vlákno Čierna kronika, je tam 10 strán príspevkov k nehode vo vyhýbni Tunel. Zhrnutie: vyhýbňa nebola bezpečne navrhnutá (aspoň nie pre 100 km/h), vedelo sa o tom, aj rušňovodiči to hlásili. Nezareaguješ na Výstrahu pred hlavným návestidlom, ono sa ti potom síce pripomenie červenou, ale tá sa vynorí spoza kopca v oblúku a nie s viditeľnosťou predpisových 12 sekúnd pri traťovej rýchlosti. Môžeš dať rýchlobrzdu, ale zostatkovou rýchlosťou letíš na výhybku a game over. Žiadna odvratná koľaj. Takto sa na železnici projektovať nesmie, že jedno jediné prehliadnutie alebo pozabudnutie môže spôsobiť vážnu nehodu.
Drahé a dnes už zbytočné riešenie je asi pridať tú odvratnú koľaj, vyhýbňu posunúť ďalej (aby odvratná koľaj mohla byť dlhšia) atď. Alebo aspoň vloženie opakovacej predzvesti, ktorá pripomenie návesť. No rozumné riešenie je asi vyhýbňu celú zatvoriť/zrušiť, vlaky križovať v blízkej stanici (dve minúty jazdy odtiaľ, je tam aj potrebná viditeľnosť, aj odvratná koľaj by sa našla – z pôvodnej dopravnej, tej k vyhýbni), lebo pri poklese dopravy na tej trati už dávno tú vyhýbňu netreba. Žiadny perspektívny nárast dopravy sa tam neočakáva, takže zrušená dvojkoľajka zo stanice Jablonov nad Turňou k vyhýbni Tunel by potrebnú priepustnosť trate pri súčasných dopravných nárokoch neznížila.
Reakcia na: samkoh #11780:
A ešte jedna veľká výhoda električkovej siete v KE oproti BA: električkovú vozovňu máte prístupnú z dvoch od seba nezávislých tratí. V čase rekonštrukcie Krasňan na tento problém BA párkrát doplatila...
Reakcia na: mi.v #11793:
Mne na Chrome miznú hneď po refreshi stránky...
Reakcia na: Dispecer #11792:
Díky, to je dobrá funkcia, akurát tam treba ten tooltip (bublinku s popisom, keď je nad ikonou kurzor myši).

A na kedy sa plánuje spomínané najbližšie obnovenie webu, aby to zmizlo? 😁 Keďže to posledné bolo 27.1.2025 o 20:48. (Ja chápem, že ste tým cheli povedať niečo iné, ale podľa všetkého je tam bug (ikony nemiznú) a robím si z neho srandu.)
Reakcia na: mi.v #11791:
Podľa rôznych indícií, ikonka sa zobrazuje pri príspevkoch, ktoré pribudli od tvojej poslednej návštevy fóra. Po obnovení webu zmiznú.
Vo Všeobecnej diskusii, pri každom príspevku od čísla 86655 je pri čísle príspevkov ikona stopiek. Čo to znamená? Mohla by dostať tooltip s vysvetlením? (Tak ako je prítomný na ikone "Zrušiť ohodnotenie".)

Od tohoto príspevku začína tá ikona:
https://imhd.sk/ke/diskusna-tema/6/V%C5%A1eobecn%C3%A1-diskusia?dfpi=86655#86655
Reakcia na: mi.v #11789:
O to vtipnejšie to vyzerá, keď to bez bližšieho komentára zdieľa KDHŽ i župan... 🙂
Reakcia na: Dispecer #11788:
Vzletné nadpisy článkov... "...čaká zmena". A potom sa človek dozvie, že je to iba nejaký šiesty návrh riešenia daného územia vo forme cvičenia na papieri. Ja to samozrejme beriem ako užitočnú snahu a videl som aj tie predošlé návrhy v knihe o detskej železnici, ale práve preto si myslím, že nazvať architektonickú rozcvičku slovami "Obľúbené miesto v Košiciach čaká zmena" je predsa len trochu prehnané. Nakreslím nad Hlavnou ulicou sklenený most a napíšem "Košickú hlavnú ulicu čaká táto úchvatná zmena". 😁
Obľúbené miesto v Košiciach čaká zmena. Historická detská železnica konečne využije svoj potenciál
https://www.asb.sk/architektura/ako-sa-moze-zmenit-historicka-detska-zeleznica-v-kosiciach
"Známe košické architektonické štúdio v úvode projektu poukázalo na hlavné problematické body daného územia. Následne navrhlo niekoľko bodov, ktoré by mohli prispieť k zlepšeniu celkovej využiteľnosti a urbanistickej kvality daného územia."
Reakcia na: Peter15Tr #11785:
Skor by som mozno predpokladal, ze mozno budu chciet ukazat verejnosti zrekonstruovane priestory vozovne.
Reakcia na: LABTEC #11784:
Vzhľadom na aktuálny stav DPMK aj pochybujem, že ešte niekedy vôbec bude. Naposledy bol v roku 2021.
Neviete niekto, či bude tento rok deň otvorených dverí v DPMK?
Majitelia košického autobusového dopravcu Eurobus sa chystajú kúpiť SAD Prešov. Obe firmy prevádzkujú dotované prímestské autobusové linky, ktoré župy prepájajú do integrovaného dopravného systému.

https://e.dennikn.sk/minuta/4808432/
Reakcia na: Yogi616 #11781:
a este ju tam potom potiahnut na KVP to by bolo 🙂
Reakcia na: samkoh #11780:
Neviem, či tá naša tangenciála je až taká super. 😬
Ako v smere centrum-sídlisko je to len niekde z NMM na začiatok Terasy alebo preprava v rámci sídliska, či priamo zo sídliska (Terasy) na iné sídlisko (Nad jazerom).
Ale reálne, ak chceš ísť na stanicu alebo na Námestie osloboditeľov, tak musíš ísť dookola cez Moldavskú, čo je také že... To už radšej 71, 72.
Neviem, radšej by som videl električkovú trať presne v trase "trolejbusov" na Terasu.
Hlavne to, že v BA máš cez centrum 2 paralelné trate vzdialené od seba 5 minút pešej chôdze a žiadnu električkovú tangenciálu s aspoň dvomi zastávkami. V KE nemáš ani zo Štúrovej na Hviezdoslavovu, ani z Kuzmányho na Triedu SNP, ani z Južnej triedy na Alejovú ani zďaleka max. 5 minút a tak v podstate potrebuješ z každého konca mesta aspoň dve linky, navyše električková tangenciála ti tvorí chrbticu jedného z najväčších sídlisk v meste, takže musíš na nej udržiavať dobrý interval. Úprimne, ak by sa dala darovať koľajová trať vrátane výstavby na zníženie zraniteľnosti električkovej siete, tak by som z BA do košíc v pohode poslal bratislavskú Špitálsku a tunel za vašu Triedu SNP+Alejovú(ja viem, nesedel by rozchod a x iných vecí, ale v BA električková tangenciála zúfalo chýba).
Reakcia na: maco.mhd #11778:
Na čom je založený systém tratí v Bratislave, na ktorý poukazujete?
Reakcia na: mi.v #11777:
To je jedna vec a do (ďalekého) budúcna by mali trate aj pribúdať v dá sa povedať že úplne inom koncepte ako v BA čiže ich systém je podľa mňa do Košíc vysoko nepraktický
Reakcia na: Dispecer #11776:
Iba si dovoľujem do debaty pripomenúť, že z pohľadu topológie košickej koľajovej siete, tri linky pokryjú úplne všetky trate a zastávky.
(Trať a zastávka pred vozovňou sa nepočíta – podobne ako doteraz.)

Toľko matematická teória. Reálne však treba viac, lebo medzi nimi by sa nedalo prestupovať, keďže:
1. Prestup pri VSS je zlý.
2. Prestup na RaStaMesta je ešte horší.
3. Prestup na kruhovom objazde je zlý.
No a samozrejme, netreba všetky spoje jednej z tých troch liniek (tej, ktorá končí na obratisku pri Nippon Steel) dávať von z mesta, treba otáčať pri Optime alebo cez vozovňu alebo na kruháku (alebo na letisku).

Súčasné linkové vedenie so súbehom liniek rieši práve s pomocou toho súbehu väčšinu z tých zlých prestupných uzlov 1, 2, 3 a to spoločnými zastávkami na trati. Bez zmeny tých prestupných uzlov (aspoň predĺženie zelenej pre chodcov, ktorá je skoro nemožná, lebo podľa každého primátora "NAŠI VOLIČI SÚ V AUTÁCH") takmer nevidím miesto na zlepšenie súčasného systému.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.