Napísal som zhrnutie rôznych príspevkov. Nemal som nič napísať? Čakal som, že keď už niekto odpíše, pridá nejakú konštruktívnu reakciu, alebo kritiku niečoho konkrétneho a podobne, ale namiesto polemiky s názormi iných, ktoré som spísal, ste napísali iba svoje zvyčajné opovržlivé bezobsažné reči, ktoré vyšplechujete do každej desiatej diskusnej témy na tomto webe. A prečo vôbec reagujete tu? Veď choďte na uvedené fórum a napíšte im tam váš pohľad. A na svoju obranu sem rýchlo napíšte, že vy nikdy nepolemizujete preto, lebo na hlúposti nemíňate čas Ale tak jasné, upresnite, kto je ten pán Bednárik a potom sa môžeme dohodnúť, či ma s ním zoznámite. Flek však určite nikomu neponúkne, pretože ŽSR viacmenej neprijíma žiadnych ľudí z vonku okrem robotníckych a nízkych administratívnych profesií a povinných politických kádrov po výmene vlád, keďže u nich vo vnútri platí heslo "nie sme korporát". Ale aj na toto napíšete, že to nie je pravda, ale už nenapíšete nič viac, lebo vy s ostatnými nízkymi ľuďmi nestrácate čas. Je tak?
Kto hľadá trochu diskusného varu, nech si ide prečítať na vlaky.net diskusné vlákno Čierna kronika, je tam 10 strán príspevkov k nehode vo vyhýbni Tunel. Zhrnutie: vyhýbňa nebola bezpečne navrhnutá (aspoň nie pre 100 km/h), vedelo sa o tom, aj rušňovodiči to hlásili. Nezareaguješ na Výstrahu pred hlavným návestidlom, ono sa ti potom síce pripomenie červenou, ale tá sa vynorí spoza kopca v oblúku a nie s viditeľnosťou predpisových 12 sekúnd pri traťovej rýchlosti. Môžeš dať rýchlobrzdu, ale zostatkovou rýchlosťou letíš na výhybku a game over. Žiadna odvratná koľaj. Takto sa na železnici projektovať nesmie, že jedno jediné prehliadnutie alebo pozabudnutie môže spôsobiť vážnu nehodu.
Drahé a dnes už zbytočné riešenie je asi pridať tú odvratnú koľaj, vyhýbňu posunúť ďalej (aby odvratná koľaj mohla byť dlhšia) atď. Alebo aspoň vloženie opakovacej predzvesti, ktorá pripomenie návesť. No rozumné riešenie je asi vyhýbňu celú zatvoriť/zrušiť, vlaky križovať v blízkej stanici (dve minúty jazdy odtiaľ, je tam aj potrebná viditeľnosť, aj odvratná koľaj by sa našla – z pôvodnej dopravnej, tej k vyhýbni), lebo pri poklese dopravy na tej trati už dávno tú vyhýbňu netreba. Žiadny perspektívny nárast dopravy sa tam neočakáva, takže zrušená dvojkoľajka zo stanice Jablonov nad Turňou k vyhýbni Tunel by potrebnú priepustnosť trate pri súčasných dopravných nárokoch neznížila.
A ešte jedna veľká výhoda električkovej siete v KE oproti BA: električkovú vozovňu máte prístupnú z dvoch od seba nezávislých tratí. V čase rekonštrukcie Krasňan na tento problém BA párkrát doplatila...
Díky, to je dobrá funkcia, akurát tam treba ten tooltip (bublinku s popisom, keď je nad ikonou kurzor myši).
A na kedy sa plánuje spomínané najbližšie obnovenie webu, aby to zmizlo? Keďže to posledné bolo 27.1.2025 o 20:48. (Ja chápem, že ste tým cheli povedať niečo iné, ale podľa všetkého je tam bug (ikony nemiznú) a robím si z neho srandu.)
Vo Všeobecnej diskusii, pri každom príspevku od čísla 86655 je pri čísle príspevkov ikona stopiek. Čo to znamená? Mohla by dostať tooltip s vysvetlením? (Tak ako je prítomný na ikone "Zrušiť ohodnotenie".)
Vzletné nadpisy článkov... "...čaká zmena". A potom sa človek dozvie, že je to iba nejaký šiesty návrh riešenia daného územia vo forme cvičenia na papieri. Ja to samozrejme beriem ako užitočnú snahu a videl som aj tie predošlé návrhy v knihe o detskej železnici, ale práve preto si myslím, že nazvať architektonickú rozcvičku slovami "Obľúbené miesto v Košiciach čaká zmena" je predsa len trochu prehnané. Nakreslím nad Hlavnou ulicou sklenený most a napíšem "Košickú hlavnú ulicu čaká táto úchvatná zmena".
Obľúbené miesto v Košiciach čaká zmena. Historická detská železnica konečne využije svoj potenciál https://www.asb.sk/architektura/ako-sa-moze-zmenit-historicka-detska-zeleznica-v-kosiciach
"Známe košické architektonické štúdio v úvode projektu poukázalo na hlavné problematické body daného územia. Následne navrhlo niekoľko bodov, ktoré by mohli prispieť k zlepšeniu celkovej využiteľnosti a urbanistickej kvality daného územia."
Majitelia košického autobusového dopravcu Eurobus sa chystajú kúpiť SAD Prešov. Obe firmy prevádzkujú dotované prímestské autobusové linky, ktoré župy prepájajú do integrovaného dopravného systému.
Neviem, či tá naša tangenciála je až taká super.
Ako v smere centrum-sídlisko je to len niekde z NMM na začiatok Terasy alebo preprava v rámci sídliska, či priamo zo sídliska (Terasy) na iné sídlisko (Nad jazerom).
Ale reálne, ak chceš ísť na stanicu alebo na Námestie osloboditeľov, tak musíš ísť dookola cez Moldavskú, čo je také že... To už radšej 71, 72.
Neviem, radšej by som videl električkovú trať presne v trase "trolejbusov" na Terasu.
Hlavne to, že v BA máš cez centrum 2 paralelné trate vzdialené od seba 5 minút pešej chôdze a žiadnu električkovú tangenciálu s aspoň dvomi zastávkami. V KE nemáš ani zo Štúrovej na Hviezdoslavovu, ani z Kuzmányho na Triedu SNP, ani z Južnej triedy na Alejovú ani zďaleka max. 5 minút a tak v podstate potrebuješ z každého konca mesta aspoň dve linky, navyše električková tangenciála ti tvorí chrbticu jedného z najväčších sídlisk v meste, takže musíš na nej udržiavať dobrý interval. Úprimne, ak by sa dala darovať koľajová trať vrátane výstavby na zníženie zraniteľnosti električkovej siete, tak by som z BA do košíc v pohode poslal bratislavskú Špitálsku a tunel za vašu Triedu SNP+Alejovú(ja viem, nesedel by rozchod a x iných vecí, ale v BA električková tangenciála zúfalo chýba).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.