Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
burz: hej, raz som tam videl prevrátené nákladné vozidlo so skriňovou nadstavbou - len tá skriňa ležala asi o desať metrov ďalej, ako podvozok...
No ale ako som zistil na obed, v tej oblasti sa značne mení organizácia premávky a dochádza ku zmene prednosti v jazde. Zrejme to súvisí s otvorením novej cesty popri Hrone. Nevieš, kde ústi na druhom konci?
Reakcia na: LUK #9212:
Je sice blbost, aby montovali priecny prah na cestu, kadial chodi MHD, ale na tej krizovatke sa stavalo dost vela nehod a to aj napriek tomu, ze na vedlajsich cestach su tie prahy namontovane. Takze to asi situacia vyzadovala.
Reakcia na: detvan #9223:
Myslim, ze bude jednoduchsie, ked uvedies cisla vozov 810, ktore plesnive NIE SU 🙂 bude toho menej 🙂
Reakcia na: detvan #9219:
Prednosta stanice si nemá čo vymýšľať kategórie vlakov.
Reakcia na: PIT #9213:
Ono označenie motorvý neznamená, že súprava má motor ale že je vedená motorovým vozňom. Pôvodne sa to robilo napr. kvôli tomu, aby cestujúci videli, že na tom-ktorom vlaku je obmedzaná kapacita prepravy batožín a podobne. Dnes to už zmysel nemá a okrem toho na tom píklade z TEŽ je vidieť, aká je ŽSR/ZSSK nedôsledná - všetky vlaky na TEŽ sú predsa EMOs, nie EOs, na TEŽ žiadne vlaky vedené lokomotívou pre cestujúcu verejnosť pravidelne nejazdia.
detvan: musím podporiť kolegu PITa v jeho márnom boji, ty detvan... ?
Čo sa staráš do mojej debaty? Ty Vl-company... ? ? ?
pietka: oprava prvej adresy - http: //vl-company.euweb.cz
?
pietka: linka číslo 6 bola naposledy menená presne vtedy, kedy je tu napísané. Ak sa Ti to nezdá, skús stránky http: //vl_company.euweb.cz alebo www.sadbb.sk
?
cestovne poriadky trolejbusov v BB sa vraj nezmenili, no minimalne 6 -ka sa zmenila urcite...
detvan: každé, ktoré má číslo začínajúce 810... ? Výmenou HDV 851 za 810 (ale aj 811 a 812) išiel komfort dopravy brutálne nadol... O prívešákoch za ne radšej pomlčím. Jediná vec, ktorú dokázalo vedenie Zločineckej spolocnosti promptne realizovať, bolo rozpálenie motorákov 851. Prečo sa nemohlo ísť v štýle ČD a spraviť z nich niečo na štýl 854 ČD???

PIT: no motor v železničnej doprave bol kedysi úžasná novinka a niektorí modrogumní železničiari sa doteraz nevyrovnali s tým, že nikdy sa to tak nerobilo... ?
Reakcia na: PIT #9222:
Ktoré HDV radu 810 konkrétne je také plesnivé, keď ho stále spomínaš?
Za vývesné tabule cestovných poriadkov zodpovedá vrcholovo ŽSR - podľa Kompetenčného poriadku organizácie. Prípadné odchýlky, ktoré uvádzaš sú ich služobným nedostatkom. Mali by ich odstrániť, pretože uvádzajú zlé kategórie vlakov. Uvedený nedostatok Zr - MOs je neospravedlniteľný. ?
Reakcia na: detvan #9219:
Možno je zaujímavé dopredu vedieť, či pôjdeš plesnivou súpravou alebo novou, ale čo Ti pomôže, keď na tabuli je uvedené MOs, ale je obrovský rozdiel, keď ide zhnitá "motorka" alebo 840, ktoré sú označené rovnako. Ale podstatný problém vidím v tom, keď som sa už veľmi veľa razy stretol s tým, že na tabuli bolo pri použití 840-súpravy na zrýchlených vlakoch ZV-ZA uvádzané MOS namiesto Zr, čo vyvolávalo u niektorých cestujúcich v staničnej hale dostatočný chaos, lebo nevedeli, kedy pôjde ich zrýchlený vlak.
Reakcia na: Danny #9220:
Asi si aj sam odpoviem ?

http://www.sme.sk/c/2232502/Doprave-v-Bystrici-hrozi-strajk.html

BANSKÁ BYSTRICA - Mestskej hromadnej doprave v Banskej Bystrici hrozí kolaps. Zamestnanci SAD - Banskobystrická dopravná spoločnosť sú nespokojní s výškou príjmov a ak nebudú kompetentní riešiť ich požiadavky, sú v krajnom prípade odhodlaní odstaviť autobusy i trolejbusy. Združenie zamestnancov SAD BBDS už poslalo list aj ministrovi dopravy Pavlovi Prokopovičovi. "Reálne sa nám znížili mzdy, čo má za následok neschopnosť zamestnancov uhrádzať svoje bežné životné náklady," konštatoval hovorca združenia Radoslav Spišák.

Riaditeľ Banskobystrickej dopravnej spoločnosti Igor Korniet hovorí, že spoločnosť je v niekoľkomiliónovej strate, lebo chce pomáhať mestu. "Niektorí zamestnanci prišli až o tretinu platu, aby sme boli schopní platiť dodávateľom energií a pohonných látok," priznáva riaditeľ.

Ak vodiči vstúpia do "divokého" štrajku, budú podľa neho znášať právne dôsledky, vrátane náhrady prípadných škôd.

Korniet hovorí, že jedným z dôvodov problémov je aj to, že spoločnosť nemá ešte s mestom podpísanú zmluvu o výkonoch. Dopravná spoločnosť teda čiastočne dotuje mestskú hromadnú dopravu. Ak zmluvu mesto s dopravcom nepodpíše, hrozí zrušenie trolejbusovej dopravy.

K zdramatizovaniu situácie zamestnancov spoločnosti došlo po fiškálnej decentralizácii. Nepriaznivý stav v podniku podľa Spišáka viedol k výraznému kráteniu pohyblivej zložky, ktorá u zamestnancov tvorí takmer polovicu platu. Napríklad, vodiči mestskej hromadnej dopravy ešte koncom minulého roku zarábali približne 13-tisíc korún. Momentálne dostávajú mesačne iba desaťtisíc. "Pohybujeme sa za hranicou zabezpečenia existencie rodín," hovorí Spišák. Dodáva, že nechcú zničiť vlastnú spoločnosť, ani bojovať proti vedeniu podniku, ale proti tým, ktorí situáciu zapríčinili.

Zamestnanci žiadajú konfrontáciu vedenia spoločnosti, mestského zastupiteľstva a predstaviteľov Banskobystrického kraja. Na stretnutí chcú vysvetliť dôvody svojho konania. "Ak neuspejeme a vedenie nezastaví krátenie prémií, neoplatí sa nám pracovať. Ak sa situácia nezmení, odstavíme autobusy a trolejbusy," povedal hovorca zamestnancov. (wm)

[25. 5. 2005]
Reakcia na: PIT #9210:
Fekalie som preskakoval 🙂

Mama mi rano hovorila, ze pocula v radiu o strajku v MHD. Ja som vsak nic nepocul. Co sa tam bude diat, neviete niekto?
Z dopravných predpisov už boli vypustené pojmy ako MOs alebo EOs. Teda by sa tieto označenia nemali používať. To ale neznačí, že sa používať nesmú. Sú to informácie pre cestujúcu verejnosť, nie služobné tajomstvo. Ak prednosta stanice rozhodne, že na informačnej tabuli bude uvádzať pri čísle vlaku druhovú skratku EOs alebo MOs miesto Os, je to jeho rozhodnutie. A ak to pekne vysvetlí pod vývesnou tabuľou, čo znamenajú predmetné skratky, nie je dôvod na paniku a nikomu to neurobí zle. ?
Reakcia na: LUK #9191:
veľmi pekné fotky...

Len pre zaujímavosť, nejaké info o okolnostiach príchodu TU 45.001 na ČHŽ nájdeš aj na stránke
http://spz.logout.cz/novinky/novinky.html

Ak sa nemýlim, už má za sebou aj prvú nehodu (v dôsledku nesprávne prehodenej výhybky), bolo to aj v novinách, ale už si nespomínam, kedy presne a v ktorých...
Reakcia na: PIT #9213:
a napr. na TEŽ-ke je zaužívané označovať osobné vlaky ako EOs...
Reakcia na: PIT #9213:
označenie MOs nie je výmysel bystrickej stanice. Ako oficiálna kategória vlaku samozrejme neexistuje, ale používa sa napríklad aj služobných materiáloch ZSSK (napr. Zbierka obehov HDV a turnusov rušňových čiat). Je jasné, že písať v obehoch 840, že ide o MOs je zbytočné, lebo je to samozrejmé, ale keď som na nejakej stanici, tak som rád, keď viem, či mám na vlaku čakať súpravu, alebo plesnivú 810-ku... ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.