VozidláElektričkyČKD Tatra T3 › #7301

Evidenčné čísla:
  1. 203    1976 – 1983
  2. 7702    1983 – 1998
  3. 7301    od 1.12.1999
Typ: T3/V.CS (1975 - 1998)
T3S (od 1999)
Výrobca: ČKD - Tatra Praha
Výrobné číslo: 164663
Rok výroby: 1975
Sprevádzkovanie: 1976
Nadobúdacia cena: 573 991 Kčs (modernizácia na typ T3S: 9 145 269 Sk)
Depo: Jurajov dvor (do 13.6.2007)
Krasňany (13.6.2007 - 4.10.2023)
Jurajov dvor (4.10.2023 - )
Súprava s vozidlom: 221+203 (1980 - 1983)
7701+7702 (1983 - 1988)
7301+7302 (od 1999)
Reklamy: Columbex

Pars DMN (nálepky na bočnici a prednom čele, 1999 - 2000)

Mesto Bratislava (3/2008 - 10/2014)
Nehody: Náraz zozadu do vozňa T3SUCS #7833 pri jazde na linke 8 (máj 1998)

Vykoľajenie zadného vozňa súpravy #7301+7302 na výhybke na Hlavnej stanici (10. septembra 2003). Do konca roka 2003 sa na tejto chybnej výhybke vykoľajil ešte niekoľko krát.

Pri vchádzaní do zastávky Lackova (smer Dúbravka) na linke 12/7 zachytil chodca, ktorý sa pri nehode zranil (18.2.2004)
Rekonštrukcie a úpravy: Modernizácia na typ T3S v Pars Šumperk - výzbroj ČKD TV14, modernizácia interiéru, exteriéru, pracoviska vodiča, výklopné dvere IFE, dosadenie čiel typu Kotas, polpantograf Stemmann Fb 700.29, klimatizácia pre vodiča Brema (1998 - 1999)

Výmena klimatizácie Brema za klimatizáciu Webasto (leto 2007)

Výmena polpantografu (2012)

Výmena DOT displejov za DOT-LED displeje (2019)

Montáž interiérového kamerového systému - 1 kamera/vozeň (2022?)
Informačný systém: BUSE BS 100
BUSE BS 120
BUSE BS 200 (od ?)
BUSE BS 110 (112 × 19 px), BUSE BS 110 (112 × 19 px), BUSE BS 110 (28 × 19 px) (do 2019)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (28 × 19 px) (od 12/2019)
Iné údaje: Električka bola po modernizácii na typ T3S vystavená na Medzinárodnom strojárenskom veľtrhu v Brne (9/1999)

Počas porúch vozňa #7302 jazdievala táto električka sólo (do zrušenia vypravovania sólo vozňov).

Počas pandémie choroby Covid-19 slúžila súprava v priebehu jari 2021 ako dezinfekčné vozidlo na prevoz pracovníkov zabezpečujúcich dezinfekciu električiek na konečných zastávkach.
Posledné záznamy o vypravení:
15.12.2025 4/28
12.12.2025 4/26
11.12.2025 4/26
10.12.2025 4/26
9.12.2025 4/26
5.12.2025 4/26
4.12.2025 4/26
3.12.2025 4/26
2.12.2025 4/26
1.12.2025 4/26
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Po dlhšej dobe vonku mimo rannej špičky (ale iba ako náhrada na 4/10b)
Reakcia na: upravovač fotiek #21:
4/25 má o jedno kolo viac ako 4/26, teda služba je aj približne o dve hodiny dlhšia. Keď už tak by som čakal, že sa bude šetriť viac 7733+34 a bude jazdiť na 4/26, ale neviem prečo majú tieto vozy fixne pridelené poradia, na iných linkách (minimálne električkových) také niečo zrejme nie je
Reakcia na: ES499.0001 #16:
4/25 na ktorej jazdí T3M.
Reakcia na: Andrej #14:
Keby priekopu trošku CP tak takáto služba by nemusela byť...
Konkrétne na L4 vetva smer Nové Mesto netreba rovnaký počet poradí ako pre Zlaté Piesky lebo rozdiel jazdnej doby je dosť vysoký (6/12minut)
Reakcia na: Urbanway 2423 #17:
Myslím že táto služba je klasická delenka, ráno urobíš 4/26 a poobede ( medzi 13:00 - 14:00 ) nástup na trati na 4/xx ktorá má skoré ukončenie ( okolo 20:00 ), čiže ti vychádza nejaký normálny výkon cca 9 hodín.
Reakcia na: Andrej #14:
Určite existujú tie ranné služby na vykrytie rannej petržalskej špičky? Určite vodiči nejazdia po zbytok dňa žiaden ďalší výkon?

Z mojich skúseností v rámci rôznych miest sme mali v Ostrave takéto výjazdy na ranné kolo, urobili sme kolečko, potom sme sa vrátili domov a vykrytli popoludňajšiu časť špičky ďalšou súpravou na inej linke.

Snáď by som ešte dodal, že vo firme, kde aktuálne pracujem, existuje režim krátky-dlhý týždeň podobne ako napríklad v gastre a pokrytie časti dňa za kolegu je akurát ďalšia pekná skladačka do 15 služieb za mesiac, hlavne v doprave sa hodí urobiť niečo naviac.
Reakcia na: ES499.0001 #16:
Vodiči s takýmito službami by mohli robiť doobeda a poobede striedačov. To by potom bola v podstate normálna celodenná/delená služba a nebolo treba ďalších vodičov ako striedačov. Existujú nejaké takéto služby?
Reakcia na: mhd579 #13:
Koľko takýchto "ultrakrátkych" poradí ešte existuje?
Reakcia na: Andrej #14:
A ešte s 27 minútovou pauzou v Dúbravke.
Reakcia na: mhd579 #13:
Inac ta 4/26 musi byt bohovska sluzba aj pre vodica 😂 Dovtedy kym sa konecne poriadne zobudis tak uz mas po sluzbe
Prečo jazdí už iba na najkratšom rannom poradí 4/26 (jediné kolo od 6:23 do 8:39)? Od prehliadky v januári pravidelne jazdil celodenky
Poobede už súprava jazdila na predný zberač
7301+7302 po prehliadke.
Vozidlo má pekné vonkajšie čierne evidenčné čísla:) a aj vnútri sú úplne iný štýl
Celkovo je jazda vo vozidle veľmi príjemná takže som rád že sa súprava konečne vrátila do premávky

Len teda škoda že sa pri takýchto veľkých prehliadkach neodstranuju graffiti 😞
Reakcia na: Andrej #8:
Pri dnešnej kvalite farieb by to bolo plytvanie.
Reakcia na: upravovač fotiek #7:
Ja som si myslel ze pri kazdej velkej prehliadke sa obnovuje komplet lak, to sa uz nerobi?
Reakcia na: Andrej #5:
Ja by som ani nečakal že by mu kompletne obnovovali lak. Som zvedavý čo skôr vyradia. 7301+7302 alebo 7733+7734.
Dnes je od Júla min. roka prvý krát vonku na 4/14.
Reakcia na: Petto #4:
Neočakával som že práve na tomto voze ponechajú "retro" lak, ďakujem