Inak preco sa nesrotuje aj 3212? Ten nie je nepojazdny?
V roku 2019 zakúpil bratislavský dopravný podnik šesť ojazdených kĺbových 18-metrových autobusov Solaris Urbino 18 tretej generácie pôvodom z nemeckého Berlína pre rýchle rozšírenie vozidlového parku autobusov v súvislosti s modernizáciou Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály, kedy bola zvýšená potreba autobusov z dôvodu zabezpečovania náhradnej dopravy za električky.
| Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Solaris Urbino 18/III | 3211 – 3216 | 2005 | 2019 | 2021 – 2024 | 6 |
| Spolu | 2005 | 6 | ||||
| Dĺžka | 18000 mm |
|---|---|
| Šírka | 2550 mm |
| Výška | 2995 mm |
| Výška podlahy | 320 mm (1. - 2. dvere)
340 mm (3. dvere) |
| Rázvor | 5130 mm a 6770 mm |
| Počet dverí | 3 |
| Počet miest na sedenie | 45 + 1 |
| Počet miest na státie | 106 |
| Celkový počet miest | 151 + 1 |
| Pohotovostná hmotnosť | 17300 kg |
| Celková hmotnosť | 28000 kg |
| Motor | MAN D 2866 LOH 25, Euro 3, naftový, vodou chladený radový 6-valec s CRTec filtrom |
|---|---|
| Výkon motora | 228 kW |
| Objem motora | 11967 cm3 |
| Maximálna rýchlosť | 80 km/h |
| Prevodovka | VOITH D 864.3E, automatická, 4-stupňová, s integrovaným retardérom |
| Riadenie | ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia |
| Nápravy | predná: ZF RL 75 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená zadná: ZF AV 132, portálová, hnacia |
| Klimatizácia | Konvekta (#3211 - 3215)
Webasto (#3216) |