VozidláAutobusy › Solaris Urbino 18Nízkopodlažné autobusy Solaris Urbino produkovala poľská firma Solaris Bus & Coach (pôvodne Neoplan Polska) od roku 1999. Zo základnej 12-metrovej verzie s naftovým pohonom boli postupne odvodené aj iné dĺžkové varianty a postupne aj vozidlá s alternatívnymi pohonmi. V priebehu výroby modelového radu Urbino prišlo na trh niekoľko generácií tohto radu.

V roku 2019 zakúpil bratislavský dopravný podnik šesť ojazdených kĺbových 18-metrových autobusov Solaris Urbino 18 tretej generácie pôvodom z nemeckého Berlína pre rýchle rozšírenie vozidlového parku autobusov v súvislosti s modernizáciou Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály.

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Solaris Urbino 18/III 3211 – 3216 2005 2019 6
Spolu: 2005   6

Technické parametre

Dĺžka:18000 mm
Šírka:2550 mm
Výška:2995 mm
Rázvor:5130 mm a 6770 mm
Počet dverí:3
Počet miest na sedenie:45 + 1
Počet miest na státie:106
Celkový počet miest:151 + 1
Pohotovostná hmotnosť:17300 kg
Celková hmotnosť:28000 kg
Motor:MAN D 2866 LOH 25, Euro 3, naftový, vodou chladený radový 6-valec s CRTec filtrom
Výkon motora:228 kW
Objem motora:11967 cm3
Maximálna rýchlosť:80 km/h
Prevodovka:VOITH D 864.3E, automatická, 4-stupňová, s integrovaným retardérom
Riadenie:ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Klimatizácia:Konvekta

Katalóg vozidiel

3211 3212 3213 3214 3215 3216

  • Počet nevyradených vozidiel: 6 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Legenda

3216odstavené vozidlo (viac ako 6 mesiacov nezasiahlo do premávky)

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Matko22211.7.2019 17:02 #10 Re:
Neviete niekto náhodou, že kedy to chcú sprevádzkovať? Zaujímalo by ma čo na nich ešte robia.
mathre20.6.2019 21:14  +2#9 Re:
Reakcia na #7 od S499.1023:
Samozrejme to bolo myslené ako irónia na odôvodnenie nákupov SORiek u nás. Viem ako funguje systém MHD v Berlíne. Za Y sa ospravedlňujem, až po tvojom zvýraznení mi to buchlo do očí. Pochopiteľne pri mužskom rode tam malo byť I.😆
ceres18.6.2019 22:12 #8 Re:
Reakcia na #7 od S499.1023:
A ak sa nemýlim, je tam aj - aspoň de iure - nástup len prvými dverami.
S499.102318.6.2019 19:23 -1 +2#7 Re:
Reakcia na #6 od mathre:
Neviem, kde udělalY tie súdružky chybu ale možno v tom, že v Berlíne je nosným systémom dopravy S-Bahn, U-Bahn, električka a autobusy len miestami?
mathre18.6.2019 14:36  +1#6 Re:
Mňa by zaujímalo, kde soudruzi z NDR udělaly chybu, keď objednali 18m autobusy s počtom dverí po celej dĺžke rovnakým ako soudruzi z Bratislavy v prednej časti článkového vozidla 😆
Mike16.6.2019 19:09 #5 Re:
Reakcia na #2 od Andy:
Ano, sú v lepšom stave.
Dispecer16.6.2019 17:59  +1#4 Re:
Reakcia na #3 od Peter6607:
Jeden je na poznaňskom letisku, zvyšok na MHD v Gdaňsku. Boli to síce veľmi pekné autobusy, avšak so slabým motorom (na košické podmienky).
Peter660716.6.2019 17:57 #3 Re:
Reakcia na #1 od Mirtschi:
Ako vlastne dopadli tie SU 18 z Košíc? Po repase u výrobcu by to mohli byť ešte solídne autobusy. Podľa mňa by Bratislava mala pokračovať v skupovaní ďalších Solarisov, keď sa tieto osvedčia. 80 nových autobusov je pekná myšlienka. Len neviem, či Bratislava náhodou nepotrebuje obnoviť 150 vozidiel...

Napríklad Segedín odkúpil z Chomutova trolejbusy, po nastriekaní do červeného vyzerajú parádne. Trochu škoda, že sa o ne neuchádzal nikto v Bratislave (ani KE), to množstvo by akurát stačilo na definitívne vyradenie zvyšku starých krabíc.
Andy16.6.2019 11:03 #2 Re:
Reakcia na #1 od Mirtschi:
Tie MANy sú z menšieho mesta, predpokladám, že budú v lepšom stave.
Mirtschi16.6.2019 10:54 #1 Re:
Toto je od MB Capacity asi nejlepší nákup, čo DPB urobil. Keď sa tie vozy zrepasujú, tak ešte môžu pojazdit aj nejakú dobu po skončení výluky. Myslím, nakolko sú z Berlína, tak budú docela v dobrom stave, možno v lepšom, ako plynové SU15 a na rozdiel od vozidel MAN nebude ani taký problém s náhradnými dielmi, keďže príbuzné vozidlá Solaris už vo vozovom parku dopravný podnik má.