VozidláAutobusy › Iveco Urbanway 10,5MAutobus Iveco Urbanway dĺžky 10,5 metra je najkratším zástupcom z rodiny autobusov Urbanway koncernu Iveco Bus. Mestský nízkopodlažný autobus typu Urbanway bol predstavený v roku 2013 a na trh prišiel v dĺžkach 10,5, 12 a 18 metrov s naftovým, plynovým a napokon aj hybridným pohonom. Typ Urbanway je vyrábaný v závodoch Iveco Bus vo francúzskom Annonay a českom Vysokom Mýte.

Dopravný podnik Bratislava v rámci obnovy vozidlového parku midibusov zaobstaral 24 midibusov Iveco Urbanway 10,5M s naftovým pohonom od spoločnosti Corex Vráble, ktorá vyhrala verejnú súťaž. Vozidlá vyrobené vo Francúzsku boli dodané začiatkom roka 2018. Cena jedného vozidla je 225 833 € bez DPH (vrátane náhradných dielov a spotrebného materiálu na údržbu počas troch rokov).


Iveco Urbanway 10,5M

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. Iveco Urbanway 10,5M 2401 – 2424 2017 – 2018 2018 24
Spolu: 2017 – 2018   24

Technické parametre

Dĺžka:10470 mm
Šírka:2500 mm
Výška:2846 mm
Výška s klimatizáciou:3066 mm
Výška podlahy:320 mm (1. dvere), 250 mm s kneelingom
330 mm (2. dvere), 260 mm s kneelingom
340 mm (3. dvere), 270 mm s kneelingom
Rázvor:4590 mm
Počet dverí:3
Počet miest na sedenie:25 + 1
Počet miest na státie:61
Celkový počet miest:86 + 1
Pohotovostná hmotnosť:11200 kg
Motor:FPT Industrial Tector 7, Euro 6, HI-eSCR systém, naftový 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora:210 kW / 2500 rpm
Objem motora:6728 cm3
Krútiaci moment motora:1000 Nm / 1250 rpm
Maximálna rýchlosť:99 km/h
Prevodovka:ZF EcoLife 6 AP 1200B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom
Riadenie:RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Nápravy:predná: Iveco RI 75 U, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 132, hnacia, portálová s dvojitou redukciou
Pneumatiky:275/70 R22,5
Klimatizácia:Eberspächer Sütrak AC 136 G4 I
Chladiaci výkon klimatizácie:27 kW
Vykurovací výkon klimatizácie:35 kW

Opis

Samonosnú karosériu autobusu zostavili zo šiestich panelov a ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa. Strechu vyrobili z oceľového plechu, bočnice oplechovali hliníkovým plechom a čelá vyrobili z polyesteru. Na nárazníky a spodnú časť bočníc použili polyester. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice trojicu dvojkrídlových, dovnútra sa otvárajúcich dverí s elektropneumatickým ovládaním a dopytovým otváraním.

V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá STER 8MS s textilným poťahom v usporiadaní 2 + 1 v prednej časti a 2 + 2 v časti od stredných dverí dozadu. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Bočnice v interiéri obložili umakartom, strechu obložili polypropylénovými a hliníkovými panelmi. Na osvetlenie interiéru použili LED svietidlá zapustené do obloženia stropu. Oproti druhým dverám vyčlenili priestor pre kočík a invalidný vozík. Nakladanie a vykladanie kočíkov a vozíkov uľahčili pomocou manuálne ovládanej výklopnej plošiny a možnosťou pokľaknutia vozidla v zastávke (tzv. kneeling). Pracovisko vodiča s vyvýšeným sedadlom oddelili od priestoru pre cestujúcich polouzavretou kabínkou s možnosťou úplného stiahnutia bočného bezpečnostného skla dverí kabínky. Vykurovanie vyriešili nezávislým naftovým vykurovaním. Vetranie interiéru zabezpečili uzamykateľnými posuvnými časťami bočných okien, dvoma stropnými vetrákmi a nútenou ventiláciou. Tepelnú pohodu v interiéri zabezpečili determálnymi bočnými oknami a pomocou strešnej klimatizačnej jednotky Eberspächer Sütrak AC 136 G4 I s chladiacim výkonom 27 kW a vykurovacím výkonom 35 kW.

Interiérovým a exteriérovým kamerovým systémom so záznamovým zariadením poskytli vodičovi lepší prehľad o dianí vo vozidle i okolo neho. Vozidlo vybavili optickým i akustickým informačným systémom BUSE s vonkajšími DOT-LED displejmi a vnútornými TFT LCD displejmi s možnosťou exteriérového vyhlasovania linky a smeru jazdy pre nevidiacich a slabozrakých cestujúcich. Internetovú konektivitu pre cestujúcich zabezpečili pomocou Wi-Fi prístupového bodu a cestujúcim umožnili nabíjanie mobilných zariadení prostredníctvom nabíjacích USB konektorov. Autobusy vybavili aj systémom počítania cestujúcich. Vozidlá dodali v červenom nátere.

Prevádzka

Prvých 5 vozidiel bolo dodaných 15. decembra 2017, ale z dôvodu reklamácií boli vrátené dodávateľovi. Autobus Iveco Urbanway 10,5M bol predstavený médiám 10. februára 2018 pri príležitosti zavedenia rekreačnej linky 144 na Kamzík. Vozidlá boli zaradené do vozovne Jurajov dvor. Do premávky sa zaraďovali postupne od 13. marca 2018 na linkách 41, 43, 52, 54, 56, 57 a 90, pričom na nich nahradili midibusy SOR B 9.5 a BN 9.5. V prípade porúch midibusov Solaris Urbino 10 boli vypravované aj na linky 23, 30 a 123. Od apríla 2018 boli nasadzované aj na linku 20 do Devínskej Novej Vsi.

Od 11. júna 2018 bolo prvých 8 vozidiel preradených do vozovne Krasňany, odkiaľ boli vypravované na linky 51, 52, 56 a cez voľné dni jedno vozidlo aj na linku 80. Zároveň začali byť autobusy z Jurajovho dvora vypravované aj na linku 66. Dve vozidlá (#2409 a 2410) boli od septembra 2018 nasadené na novú linku 36 medzi Dúbravkou a Záhorskou Bystricou a vypravované boli z vozovne Trnávka. Od 21. októbra 2018 boli aj tieto dve vozidlá preradené do Krasňan a na linku 36 boli nasadené autobusy z Jurajovho dvora.

Katalóg vozidiel

2401 2402 2403 2404 2405 2406 2407 2408 2409 2410 2411 2412 2413 2414 2415 2416 2417 2418 2419 2420 2421 2422 2423 2424

  • Počet nevyradených vozidiel: 24 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Legenda

2424nevyradené vozidlo
2423dnes v premávke
2411odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky)

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

david19.5.2018 10:03 #35 Re:
Reakcia na #34 od Melange:
Nezdá sa ti to. Fakt dlho trvá pokial príde k otvoreniu. Všetci potom znova stláčajú dopyt..
Melange9.5.2018 6:25  +1#34 Re:
Na tomto modeli ma hnevajú neresponzívne dopytové tlačidlá - teda, že sa nerozsvieti, keď ho stlačím. Stále mám pocit, že to nezaznamenalo moje stlačenie. Tiež sa mi zdá, že hrozne dlho trvá, kým sa otvoria dvere, možno je to ešte "novotou", ale možno aj nie.
david110.4.2018 10:09 #33 Re:
Reakcia na #32 od B@rdi:
Strašne je to rozhegané ako keby to malo aspoň 100 000km najazdených po BA výtlkoch.
Na nohy je tam fakt málo miesta.
B@rdi9.4.2018 21:40 #32 Re:
Reakcia na #31 od Sor23:
Minule som okúsil na 30/5, dúfam že nikdy viac. Horší autobus som v živote nevidel. Najazdené cca 5000km. ?
Sor239.4.2018 18:35  +1#31 Re:
Toto sú najväčšie doposiaľ vraky v kategórii do 12 metrov. Rozpadá sa to za bežnej prevádzky, elektronika zamŕza (nie BUSE), žiadny priestor pre sediacich na nohy....?
Duroslav11.3.2018 2:05 #30 Re:
Zdravim obcania 😃
Co sa deje s tymi 10.5 urbanmi?Zevraj nejaka reklamacia.V com je vlastne problem
Dik za odozvu?
mku818.3.2018 16:29  +1#29 Re:
Reakcia na #28 od mrkvakj:
nemajú správny počet dverí 😃
mrkvakj8.3.2018 13:43 #28 Re:
Reakcia na #27 od Ámos:
Aky je s nimi vlastne problem? Co vsetko DPB vadilo?
Ámos8.3.2018 13:19 #27 Re:
Toto je aky fail, tieto vozy.

Ale vzbudzuje to u mna nadeje, ze DPB uz nepreberie len tak hocico.
Mike24.2.2018 11:18 #26 Re:
"odstavené vozidlo (viac ako 6 mesiacov nezasiahlo do premávky)" - ale 2401 zasiahol do premávky. Síce iba s papalášmi a ostatnými pozvanými a bez platných ečv, ale zasiahol ?
yves24.2.2018 10:48 #25 Re:
Vyzerá to tak, že budeme mať fungláče historičáky a to hneď v počte 24 ks
sk4ever19.2.2018 11:03 #24 Re:
Reakcia na #21 od Gryzly65:
Áno na NB12 dvere postupne nastavujú. Prevodovky dostali našťastie nové nastavenie. Lebo pôvodé Super Eco bola katastrofa a v určitých momentoch to hraničilo s bezpečnosťou pre cestujúcich. Určite je teraz motor lepšie vyladený a zladeny s prevodovkou. Aj keď Urban radí plynulejšie a hladšie, teda ak prevodovka nehapruje, ako na niektorých ks. Ale keď to ZF dostaneš do nohy, tak pohoda. A keď ho prešľapneš, hlavne do kopca... ide ako raketa
Alexidlo24.1.2018 16:25 #23 Re:
https://www.etrend.sk/firmy/wi-fi-ma-v-bratislave-uz-polovica-dennych-spojov.html

Takže budú čoskoro jazdiť
Dzony3316.1.2018 11:25 #22 Re:
Neviete niekto na čo sa čaká s urbanmi? Ked este nemaju aj ecv
Gryzly6515.12.2017 16:14 #21 Re:
Reakcia na #16 od sk4ever:
Novou NB12 som sa prvý raz viezol pred pár dňami a veľmi pozitívne ma prekvapila. Čo do rozjazdu je určite svižnejšia, ako 12m Voithkový Urban, škoda, že to eliminujú príšerne pomaly nastavené dvere. Ale keď tomu naložil plný knedlík až na podlahu, mal som problém udržať sa na nohách a nespadnúť dozadu, podobne, ako kedysi dávno u hrbáčov.
Petto15.12.2017 9:53 #20 Re:
Uz tu mame 1. ks

Petto6.11.2017 11:21 #19 Re:
ElektroSORy len tesne par dni dozadu podpisane a uz zname aj objednavky aj rozpis dodania po kusoch. No tieto Iveca U10 podpisana zmluva davno a rozpis nikde. Objednali sa uz vobec ? ?
sk4ever6.11.2017 7:18 #18 Re:
Reakcia na #17 od S499.1023:
Nie si môj protivník... Aspoň nevytrhnem niečo z kontextu a neurobím poučku.
S499.10235.11.2017 18:28  +1#17 Re:
Reakcia na #16 od sk4ever:
Podsunieme protivníkovi to, čo nikdy nepovedal a začneme s ním zúrivo polemizovať?
sk4ever5.11.2017 12:36 #16 Re:
Reakcia na #15 od S499.1023:
Áno, poloprázdny na rovine, má výkonu dosť. A nové sor nb12 so zf a super eko nastavením sú skôr katastrofa a urbanway 12 s voithtom je určite vo väčšine prípadov živší. A bavíme sa o tom, že urban je lenivý. Motory, pokiaľ viem sú identické. Ale áno, JE to mágia, môžeš tam dať motor z kosačky a prevodovka to zachráni..