VozidláViedenská električka / Pressburgerbahn › GWM–AEG EwpDopravu diaľkových osobných vlakov na elektrickej železnici Viedeň - Bratislava v medzimestskom úseku Gross Schwechat - Kopčany elektrifikovanom striedavou trakčnou sústavou 15 kV 16⅔ Hz zabezpečovali lokomotívy radu Ewp na striedavý prúd, ktoré vyrobila Vagónka v Grazi s elektrickou výzbrojou viedenskej firmy AEG Union v počte 6 kusov v roku 1913. Keďže krátky dvojkilometrový úsek so striedavou sústavou ležal aj na uhorskej časti trate (úsek hranica pri Bergu - depo a výmenná stanica Kopčany) jednu z týchto lokomotív vlastnila aj spoločnosť POHÉV (v preklade Lokálna elektrická železnica Bratislava - zemská hranica). Zvyšných 5 lokomotív Ewp bolo vo vlastníctve spoločnosti LWP (Lokalbahn Wien - Pressburg), pričom v roku 1916 táto spoločnosť dokúpila ešte ďalšie dve lokomotívy tohto radu. Označenie Ewp znamená Elektrische Wechselstrom Personenzuglokomotive (elektrická lokomotíva na striedavý prúd pre osobné vlaky).


Grazer Waggon und Maschinenbau AG Graz–AEG Union Wien Ewp


Zmiešaný vlak tvorený lokomotívou GWM-AEG Ewp a vozňami Ganz Jk a Ringhoffer BCa


Vlak tvorený lokomotívou GWM-AEG a diaľkovými vozňami Studénka BCa + Studénka Ca

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. GWM–AEG Ewp Ewp 6 1913 1914 1925 1
Spolu: 1913   1

Technické parametre

Dĺžka:9326 mm
Dĺžka so spriahadlami:10526 mm
Šírka:3000 mm
Výška:3815 mm
Rázvor:1600 mm
2400 mm
1900 mm
Počet dverí:4
Celková hmotnosť:~ 55000 kg
Výkon motora:559 kW
Počet motorov:1
Celkový výkon:559 kW
Maximálna rýchlosť:60 km/h

Prevádzka

Lokomotívy radu Ewp sa používali na ťahanie osobných vlakov pozostávajúcich maximálne z piatich vozňov.

Hoci lokomotíva Ewp 6 patrila spoločnosti POHÉV, až do roku 1919 bola deponovaná v depe Gross Schwechat, kde prebiehala aj jej údržba. Po rozpade Rakúska - Uhorska a vzniku Československa sa táto lokomotíva presunula do depa Kopčany. Zaujímavosťou je, že v rokoch 1919 - 1925 išlo o jedinú lokomotívu pre striedavú trakčnú sústavu 15 kV 16⅔ Hz, ktorá sa nachádzala v Československu.

Vyraďovanie a likvidácia

Po prestavbe úseku Kopčany - hranica pri Bergu na jednosmernú trakčnú sústavu s napätím 550 V stratila lokomotíva Ewp 6 využitie a v roku 1925 bola odpredaná Rakúskym spolkovým dráham.

Katalóg vozidiel

Ewp 6

  • Počet nevyradených vozidiel: 0 (0%)
  • Počet vyradených vozidiel: 1 (100%)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.